Ga naar inhoud


Weer een voorbeeld van zelfingenomenheid Canal Digitaal


AEO

Aanbevolen berichten

Citaat:

Britse omroep ITV in HD-kwaliteit via satelliet te bekijken!

ITV (Independent Television) is de naam van een netwerk van Britse commerciële televisiezenders. ITV is het oudste commerciële televisienetwerk van het Verenigd Koninkrijk. In Nederland kan men in de komende tijd alleen bij CanalDigitaal via de Triple sat naar ITV in HD-kwaliteit kijken.

 

ITV start in de komende maanden wel met meerdere HD-kanalen maar die zijn alleen via Sky UK te bekijken.

 

ITV1 HD wordt ongecodeerd uitgezonden via een op Engeland gerichte uitzendbeam op de Astra2-satelliet op 28,2 graden Oost. Deze uitzendbeam is echter ook zonder problemen in Nederland en België te ontvangen.

 

Geplaatst: 23-08-2010.

 

VERDER COMMENTAAR OVERBODIG!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat noemen ze nu pronken met andermans veren.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je even googled op "Britse omroep ITV in HD-kwaliteit via satelliet te bekijken" kom je op een site waar canaldigitaal de kopie heeft getrokken, en een klein modificatie aangebracht.

teven heb ik helemaal geen canaldigitaal nodig om dit te zien (FTA)

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS mag toch wel de voordelen aantonen van satelliet... daar kun je namelijk FTA zenders zien.

 

Buiten het feit dat je voor ontvangst CDS niet nodig hebt, is CDS wel de enige televisie provider in Nederland die door gebruik te maken van de satelliet technologie met andermans veren KAN pronken.

 

Dat is bij de kabel onmogelijk en bij digitenne alleen als je bij de grens woont.

 

Eigenlijk is dit weer het zoveelste draadje over hetzelfde voor degene met een hetze tegen CDS om het weer eens op te laten borrelen.

 

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het had CDS gesierd als er in de omschrijving "alleen via de satelliet" had gestaan in plaats van "alleen bij Canal Digitaal". Dat had de lading beter gedekt, immers: je hebt Canal Digitaal helemaal niet nodig om ITV te kunnen zien.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Eigenlijk is dit weer het zoveelste draadje over hetzelfde voor degene met een hetze tegen CDS om het weer eens op te laten borrelen.


@Littlesat,

Volgens Van Dale is een hetze een campagne om haat op te wekken cool

Ik denk dat het te ver gaat om dit topic een haatopwekkende campagne te noemen.

Volgens mij maakt CanalDigitaal wel gebruik van misleidende reclame.
Die reclame staat pas sinds kort, 23 augustus 2010, op haar website.
Het lijkt mij dat dit in een satellietgerelateerd board besproken mag worden.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder biedt CD een eigen schotelantenne met 4 lnb's met een fastscanlijst waarbinnen deze zenders allemaal vallen, FTA of niet.

 

En ik hoor hierboven niemand klagen dat we bij kabel en digitenne moeten betalen voor zenders die gewoon FTA per satelliet zijn. En nog HD ook! cool Dat lijkt me toch een zeer legitiem verkoopargument voor CD.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Verder biedt CD een eigen schotelantenne met 4 lnb's met een fastscanlijst waarbinnen deze zenders allemaal vallen, FTA of niet.

En ik hoor hierboven niemand klagen dat we bij kabel en digitenne moeten betalen voor zenders die gewoon FTA per satelliet zijn. En nog HD ook! cool Dat lijkt me toch een zeer legitiem verkoopargument voor CD.


vraag me echt af welke zenders CD fta aanbiedt...ik kan er geen verzinnen.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971

vraag me echt af welke zenders CD fta aanbiedt...ik kan er geen verzinnen.

Ik neem aan dat dit een losse vraag van jouw kant is, want in mijn formulering heb ik het over FTA in het algemeen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
@sattaz, ik vind het ook geen misleidende tekst, het dekt iig wel de lading, en of dit een ware weergave is zal de gemiddelde kijker toch een worst zijn.
Hoeveel mensen denken nu al dat de BBC en de duitse hd zenders bij het CD pakket horen? daar hoor je toch ook niemand over. whistle


@Sjaak(k),

De gemiddelde Nederlander zal het ook worst zijn of welke reclame dan ook misleidend is.
Dat wil niet zeggen dat er zodoende ook geen misleidende reclames zijn.

Op wat mensen denken kun je ook moeilijk iets zeggen.
Het is moeilijk in iemands hoofd te kijken dus hoor je daar ook niets over.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Verder biedt CD een eigen schotelantenne met 4 lnb's met een fastscanlijst waarbinnen deze zenders allemaal vallen, FTA of niet.

En ik hoor hierboven niemand klagen dat we bij kabel en digitenne moeten betalen voor zenders die gewoon FTA per satelliet zijn. En nog HD ook! cool Dat lijkt me toch een zeer legitiem verkoopargument voor CD.


@Eduard07,

CanalDigitaal biedt geen eigen schotelantenne met 4 lnb's aan.
Wel biedt zij de Triplesat aan die van origine een schotel met 4 lnb's (Multytenne) is
waaruit ze 1 lnb verwijderd hebben zodat er maar 3 lnb's over blijven.
De fastscanlijst van CanalDigitaal bevat niet alle FTA zenders van 19/23/28 Oost.
Niet alleen verkoop/bel-zenders ontbreken ook een aantal normale FTA zenders ontbreken op de fastscanlijst.

Dit topic gaat over CanalDigitaal.
Het lijkt mij dan ook logisch dat er in dit topic geen offtopic discussie gevoerd wordt over kabel en/of digitenne.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz

@Eduard07,
De fastscanlijst van CanalDigitaal bevat niet alle FTA zenders van 19/23/28 Oost.
Niet alleen verkoop/bel-zenders ontbreken ook een aantal normale FTA zenders ontbreken op de fastscanlijst.

Heb ik ook nergens beweerd en daar ging het ook niet over.
Origineel bericht van: sattaz

Dit topic gaat over CanalDigitaal.
Het lijkt mij dan ook logisch dat er in dit topic geen offtopic discussie gevoerd wordt over kabel en/of digitenne.
Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Het enkele feit dat ik kabel en digitenne gebruik om iets over CD te beargumenteren zie ik niet als offtopic.
Sterker nog: het was een volledig ontopic argument.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...