Ga naar inhoud


Waar is de Concertzender gebleven?


rolandroland

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gisteren was er op Tros Radar erg slecht nieuws over Glasvezel kabel van de KPN. KPN komt haar beloftes niet na. Daarin zei een advocaat als je een aantal zenders niet geleverd wordt dit juridisch niet in de haak zit. Met Digitenne is het nu ook het geval: KPN beloofd 19 radio zenders terwijl het er 18 zijn. Dan moeten ze dat ook aanpassen vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Daarin zei een advocaat als je een aantal zenders niet geleverd wordt dit juridisch niet in de haak zit. Met Digitenne is het nu ook het geval: KPN beloofd 19 radio zenders terwijl het er 18 zijn. Dan moeten ze dat ook aanpassen vind ik.

Een aantal is niet hetzelfde als één. Dus vind je niet dat je wat aan het overdrijven bent?.

 

Roland, als die Conzertzender je enigste zorg is zou ik graag met je willen ruilen.

Zoals EdjeKroketje al zegt, heeft die zender zich kennelijk uit de publieke mux teruggetrokken vanwege financiele problemen neem ik aan.

Daar kan KPN niets aan doen en zo á la minute even een andere zender ervoor in de plaats te zetten is natuurlijk technisch wel mogelijk, maar in de praktijk moeten daar eerst de nodige regels voor nageleefd worden.

De plaats in de MUX zal misschien opnieuw uitgeschreven moeten worden waarop mogelijke aanbieders kunnen inschrijven.

Dat gaat niet over nacht. Dan is er ook nog een Mediawet die na te leven is en ga zo maar door.

Dus om nou KPN het mes op z´n borst te zetten vanwege één zender uit 19 die ze buiten hun schuld niet door kunnen geven...? KPN kan en mag niet zomaar even een andere zender ervoor in de plaats zetten.

Komt nog bij dat als die MUX een publieke MUX is, KPN daar helemaal geen zeggenschap over heeft.

Wil je klassieke muziek, dan luister bijvoorbeeld naar Radio 4 of zet een schotel neer en dan heb je tientallen klassieke zenders (GEHEEL GRATIS!!!!) waaronder enkele zeer goede. Kan ik je alleen maar aanbevelen.

De Duitse klassieke zenders zenden met 320 kB/s...dat is extreem goed...veel beter dan op DVB-T.

 

KPN/Digitenne had beter hun reklame tekst kunnen veranderen in: ongeveer 19 radio zenders.

Dan hadden ze één lastige klant minder gehad in plaats van één radio-zender minder. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op concertzender.nl staat:

 

Vanaf 1 september 2010 is de Concertzender niet meer te ontvangen via de digitale ether (DVB-T).

 

Tussen 2007 en 2010 beschikte de Concertzender over een DVB-T frequentie. Deze was echter in het bezit van de landelijke publieke omroep (NPO). Momenteel is de Concertzender onderdeel van de lokale publieke omroep (SALTO) en kan daarom geen aanspraak meer doen op deze distributiemethode. Onze excuses voor het ongemak.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt dit is toegevoegd nadat ik hun een mail heb verstuurt. Ik wilde KPN hier ook van op de hoogte stellen omdat zij dit zelf nergens vermelden op de website, dat vind ik een slechte zaak. Of is Radio een ondergeschoven kindje?

 

Voorheen kon je gemakkelijk een mailtje sturen via de website van KPN. Maar je moet het nu doen met Kim.....die kan eventueel een mail doorsturen, maar hoe?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
Inmiddels heeft KPN Telecom het aantal zenders naar beneden gesteld te weten 18 zenders i.p.v. 19. Ik hoop dat er snel weer een nieuwe radio zender er bijkomt.

Hoeft niet natuurlijk, dat stukje bandbreedte (hoe weinig ook) zal nu verspreid naar de TV-zenders gaan, da's ook geen ramp. 40kbit/s extra voor iedere publieke zender.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je dat ook na gaan dat de kwaliteit met 40kbit/s verbeterd is?

 

Ik heb mijn ontvanger even naar fabrieksinstellingen gedaan. Nu is het kanaal 118 verwijderd. Als je zapt van kanaal 117 naar 119 toe. De NPO had ook nog plannen voor Radio 7? Wellicht komt die er op?

 

http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/2010/detail_objectID702697_FJaar2010.html

 

Maar met de bezuinigingen weet ik niet of er in 2011 nog een publieke zender er bij gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Het regionaaltje heeft CBR. Dus zal die 160 kbit verdeeld worden over de 3 publieke netten.

Krijgt de regio TV-zender dan niks extra?

[edit]Las het verkeerd. Regio is dus CBR. Zal wel vanwege het muxen zijn. Dus Nederland 1/2/3 zijn ook door heel Nederland precies dezelfde kwaliteit dan?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...