Ga naar inhoud


Waar is de Concertzender gebleven?


rolandroland

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De Concertzender is een tijdje terug van naam gewijzigd in Radio 6.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je het over een DVB-T scan hebt?

De zender is namelijk ook als Radio 6 via DVB-S en DVB-C en waarschijnlijk ook via DAB te ontvangen.

Anders staat dit topic in een verkeerd forum.

 

Maar het antwoord is in ieder geval al gegeven.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
De Concertzender is een tijdje terug van naam gewijzigd in Radio 6.

Op een overzicht als http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html zie ik Concertzender Classic wel als aparte zender, ik dacht dat roland die bedoelde. Die zie ik niet meer.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radio 1 BNR Nieuwsradio Sky Radio

Radio 2 Radio 538 Classic FM

Radio 3FM Slam FM Radio 10 Gold

Radio 4 CAZ! Arrow Classic Rock

Radio 5 TMF Radio Radio Veronica

ConcertZender Q-Music 100% NL

Regionale zender

 

Bron: http://www.kpn.com/prive/tv/digitenne.htm?campaignid=ps600

 

Het kanaal is 118. Bij mij scant hij de naam "concert zender" wel in alleen komt er een melding als je na zoveel minuten nog geen beeld hebt (is radio trouwens) dat je dan de helpdesk dient te bellen.

 

Radio 6 en Concertzender zijn NIET dezelfde zenders. http://www.concertzender.nl/ wel waren een aantal programma's gelijk aan elkaar Radio 6 en de Concert zender, lekker verwarrend he?

 

Er waren altijd 19 radio zenders nu dus 18.

 

Overzicht radio-tv-nederland.nl (meer up to date dan KPN site, die noemt zelf Caz! nog als radio zender, al tig keer gemaild dat die niet meer bestaat maar dat is te lastig zeker)

 

Publieke Omroep radiozenders:

Radio 1 - free to air www.radio1.nl

Radio 2 - free to air www.radio2.nl

3FM - free to air www.3fm.nl

Radio 4 - free to air www.radio4.nl

Radio 5 - free to air www.radio5.nl

Radio 6 - free to air www.radio6.nl

Concertzender Classic - free to air www.concertzender.nl

FunX - free to air www.funx.nl

 

Radio 6 en concert zender zijn nogmaals niet hetzelfde! Dus het zit wel in de goede topic. Kanaal 118 gaat het om. Er is nu als je alle radio zenders na telt 1 minder. Op de website staat 19 radio zenders wat er nu dus 18 zijn.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk de 23- tv en 19 radiozenders

 

Tel de totaal aantal zenders bij elkaar op en je komt op 18. Er is 1 dus verdwenen kanaal 118 is de kanaal indeling van Digitenne zelf.

 

De lijst van Digitenne als je ontvanger laat inscannen:

 

101. Radio 1 www.radio1.nl

102. Radio 2 www.radio2.nl

103. 3 FM www.3fm.nl

104. Radio 4 www.radio4.nl

105. Radio 5 www.radio5.nl

106. Radio 6 www.radio6.nl

107. Radio Veronica www.radioveronica.nl

108. Sky Radio www.skyradio.nl

109. Radio 538 www.radio538.nl

110. 100%Nl www.100p.nl (KPN vermeld nog steeds Caz!, verouderd)

111. Q Music www.qmusic.nl

112. Classic FM www.classicfm.nl

113. Radio 10 Gold www.radio10gold.nl

114. Arrow Classic Rock Radio www.arrow.nl

115. BNR Nieuwsradio www.bnr.nl

116. Slam FM! www.slamfm.nl

117. Regionale omroep van uw regio. www.roosrtv.nl/

118. ConcertZender www.concertzender.nl

119. Fun X www.funx.nl

 

Waaruit blijkt dat Concert Zender Radio 6 is geworden?! Dat zie ik nergens staan. Dan zou er op www.concertzender.nl wel een verwijzing staan en bovendien zou KPN deze zender vervangen door een andere immers er moeten 19 radio zenders worden aangeboden.

 

Op de site van concertradio.nl zelve staat:

 

Citaat:
De Concertzender is op vele manieren te beluisteren, 24 uur per dag. Dit kan via de kabel, Digitale Ether, Internet (webradio) en mobiele telefoon .

 

Naast de live radio-uitzendingen die 24 uur per dag worden verzorgd, kunt u ook genieten van herhalingen met Uitzending Gemist.

 

Surround radio is en blijft pure verwennerij: een 24-uurs kanaal met uiteenlopende muziek in multi-channel-weergave.

 

Themakanalen bieden u de mogelijkheid te luisteren naar de muziekstijl die u het liefst hoort op het moment dat u het wilt.

Sinds 2007 is de Concertzender gratis te ontvangen via de Digitale Ether

Dit systeem wordt ook wel DVB-T genoemd en wordt verzorgd door KPN. Het is de digitale opvolger van de aloude TV-uitzendingen via de ether en is te ontvangen in bijna geheel Nederland d.m.v. een settopbox en een binnen-antenne. In sommige gebieden zal een buiten-antenne nodig zijn. Naast alle TV-zenders van de Publieke Omroep zijn hierop ook gratis en zonder abonnement (free to air) alle publieke radiozenders te ontvanvgen. Hieronder valt dus ook de Concertzender. Het plus-pakket met meer zenders, waarvoor betaald moet worden, heet Digitenne. Voor meer informatie hierover kijk op www.digitenne.nl

 

 

 

Trouwens volgens KPN is kanaal 110 Caz! Die zender is allang vervangen door 100%NL. KPN tig keer gemaild maar zij weten klaarblijkelijk zelf niet welke zenders ze wel of niet doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De concertzender is wel bewust er uit gehaald maar weet niet waarom. Ik heb een tijdje terug wel iets gelezen dat (volgens mij) de publieken omroep de geldkraan zou dichtdraaien en dat de zender als internetzender door zou gaan met vrijwiligers ofzo. Dan zou het dus ook geen zender meer zijn van de publieke omroep. Wordt vervolgd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt inderdaad, subsidie stop maar dat was in 2008 ergens. Vreemd genoeg niets te lezen op de website van de NPO. Ook is er nog een actie geweest voor het behoud van deze zender. Als een zender verdwijnt lijkt me wel handig dit eerst te communiceren naar de buitenwereld en dan te verwijderen.

 

http://czmoetblijven.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Radio 6 en Concertzender zijn NIET dezelfde zenders. http://www.concertzender.nl/ wel waren een aantal programma's gelijk aan elkaar Radio 6 en de Concert zender, lekker verwarrend he?

 

/quote]

 

 

 

 

Jij schijnt het zelf allemaal het beste te weten.......

 

Volgens dit bericht :

http://cultura.nps.nl/page/nieuws/777268

is de Concertzenders per 1-1-2009 geen onderdeel meer van de publieke omroep.

Hierdoor vervalt ook de verplichting om deze zender FTA door te geven via Digitenne.

 

Verder is Radio 6 wel onderdeel geworden van de NPO, Volgens jouw woorden gedeeltelijk met programma's van de Concertzender.

Ik zou het verder niet weten, Ik luister eigenlijk nooit naar Radio 6.

 

Als je geintersseerd bent in de concertzender ?

Via o.a. internet kan je zender nog wel beluisteren.

 

 

Ook nog een bericht teruggevonden van Radio.nl (24.4.2009)

Hier staat ook Radio 6 op de plaats van de concertzender.

 

De twaalf nieuwe publieke radiozenders zijn: 1. Cabaret, kleinkunst en levenslied, 2. In concert surround, 3. 3FM Serious talent, 4. 3FM Mega top 50, 5. 3FM Alternative, 6. Musica religiosa, 7. Eigentijdse muziek, 8. Young professionals klassiek, 9. Hollands Glorie, 10. Jazz en Wereldmuziek, 11. Funx Flavours. (De bestaande radiothemazenders Radio 6(concertzender) en FunX blijven voortbestaan, evenals –uiteraard Radio 1, Radio 2, 3FM, Radio4 en Radio 5). [Radio.NL]

 

 

 

En verder geloof ik het eigenlijk wel.....

 

 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
Hierop komt in beeld dat je er op moet abonneren! Ik dacht dat deze zender vrij te ontvangen was? Weet iemand wat er aan de hand is met de Concert zender van de publieke omroep?


Hier komt in beeld met een originele KPN ontvanger,

Service niet beschikbaar

Maar de zender is weg zal me een zorg zijn ook had er nog nooit naar geluisterd. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...