Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Inventarisatie problemen Rebox RE-9000HD


RvdV

Aanbevolen berichten

Deze thread is gestart om een goed overzicht te krijgen van de problemen die nu al meer dan een jaar spelen met de RE-9000HD.

Ik verzoek dan ook iedereen die géén problemen heeft hier niet te reageren.

 

Als je wel reageert vermeld dan welke loader, welke firmwareversie, welke HDD je gebruikt en wanneer je 'm gekocht hebt. Denk voor je je reactie hier plaatst goed na over wát de problemen zijn. Reageer niet te snel en te emotioneel. Zet dit desnoods eerst in een tekstbestandje zodat je in de loop van de tijd een goed overzicht krijgt van de concrete problemen(anders vergeet je waarschijnlijk iets). Wanneer dat compleet is, plaats het dan hier.

 

Wellicht kunnen we het totale overzicht met een officiele brief opstellen en naar de importeur sturen om het bedrijf een kans te geven dit redelijkerwijs op te lossen. Ik sta open voor suggesties.

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Goed mag ik aftrappen blush

 

Bij deze gelijk een voorbeeld voor de gegevens:

 

Hardware: Rebox RE-9000HD

Loader: Maxi U-boot 1.21

Firmware: Octagon 1018 V1.08.37

HD: Western Digital Green

Timeshift: Aan

Extra koeling: Ja met 2 Fans

 

Klachten:

 

Beeld korte freeze om ca. 21.50 op Canal-Digitaal

 

Na aanzetten uit standby gaat soms witte led's branden maar de box gaat niet aan. Aan/uit schakelaar enige oplossing.

 

Voor de rest tevreden de box is met .37 veel stabieler dan met eerdere versies. Tot nu toe geen vastlopers tijdens bedrijf.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik doe mee

 

Hardware: Rebox RE-9000HD

Loader: 1.23

Firmware: 26 versie Rebox

HD: Western Digital Green 1TB

Timeshift: uit

Extra koeling: Ja met 2 Fans

 

Problemen

Hikken/schokken (ik weet niet of dit aan rebox ligt)

Af en toe een vastloper

 

Thats it, hier valt mee te leven.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hardware: Rebox RE-9000HD

Loader: L 1.19

Firmware: Re v1.08.37

HD: Western Digital Green

Timeshift start: Handmatig

 

Klachten:

 

- Korte freeze om ca. 21.50 op Canal-Digitaal

- Af en toe hikken/stotteren van beeld

- Af en toe melding: "gedecodeerde zender" van zenders uit CD pakket

- Slechte AVI/MPEG/TS/MTS/M2TS codecs voor afspelen externe video bestanden

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hardware: Rebox RE-9000HD

Loader: 1.23

Firmware: 26 versie Rebox

HD: Western Digital Green 1TB

Timeshift: uit

Extra koeling: Ja met 2 Fans

 

- Service error op diverse kanalen (en met andere ontvanger niet)

- Uitschakelen (deep-sleep) niet altijd goed. Soms gaat alles uit (ook rode led), soms blijft witte knop aan.

- Bij inlezen teveel kanalen crasht de receiver en reboot.

- Als time-shift aanstaat soms vastloper.

- Tijd bij doorspoelen opname klopt niet.

- HDMI signaal is soms corrupt. Moet dan uit-aan.

 

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rvdv

Ik verzoek dan ook iedereen die géén problemen heeft hier niet te reageren
.

Uiteraard heb ik het bovenstaande gelezen maar toch wil ik reageren en een tip geven.
Ik zie hier en daar wat vage opmerkingen waar een techneut nauwelijks of niets mee kan.
Het lijkt mij raadzaam om de klachten wat nauwkeuriger en uitgebreider te omschrijven, hier een paar voorbeelden:

Origineel bericht van: sathopper
Klachten:
Na aanzetten uit standby gaat soms witte led's branden maar de box gaat niet aan. Aan/uit schakelaar enige oplossing.

Welke stand by, de diepe of de gewone?

Origineel bericht van: edwin40

Problemen
Hikken/schokken (ik weet niet of dit aan rebox ligt)
Af en toe een vastloper

Wanneer wordt het hikken/schokken geconstateerd, tijdens de weergave van een SD / HD opname of tijdens het TV kijken?
Gebeurt dit op alle zenders of maar op enkele en alleen op HD en SD?

Dit zijn er maar enkele voorbeelden.
Bedenk dat er straks iemand naar deze klachten kijkt en alleen tekst ziet zonder de achtergronden die ieder van jullie wel kennen.
Verplaats je in de situatie van de techneut en kijk of hij a.h.v. de verstrekte informatie voldoende input heeft.
Alleen dan heeft een dergelijke move kans van slagen.

Excuseer mij dat ik me weer hiermee bemoei.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, hoe exacter omschreven hoe beter.

 

Hardware: Rebox RE-9000HD

Loader: 1.19

Firmware: nu 26 versie Rebox

HD: Western Digital Green 500 Gb

Timeshift: handmatig

Extra koeling: Nee

Twee tuners onafhankelijk op Triplesat - kanalen in beide tuners gelijk.

 

Met versie 37 van de firmware elke avond om 21:50 uur een stilstaand beeld voor 20 seconden. De Rebox staat dan op een HD kanaal (we kijken, of spelen een HD opname af). Met versie 26 treedt de stilstand niet op. Verder geen problemen op dit moment.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hardware: rebox 9000 hd pvr

Loader versie: L 1.19

H/W versie Fs 9000 1.00

Applicatie versie: Fs V1.08.01 (bijgewerkt waardoor laatste twee maanden geen storingen meer zoals hieronder beschreven).

API versie: API Mar 22 2010

Data versie: FDU v1.3

Smartcard in het bovenste interne slot en dat werkt nu prima.

Tuners separaat ingesteld.

 

HD: Western Digital Green

Timeshift start: Handmatig

 

Schotels: Triax 110cm en Archsat 90 cm

 

Bekabeling:Hirschmann Coax kabel Zwart professionele coaxkabel (cell-PE, stikstof geïnjecteerd).

 

Demping: 18,5 dB per 100m (860 MHz) HF afscherming van 90 dB UV bestendig.

 

F-connectors: Hirschmann

 

Disecq's: Spaun, nog geen uncommitted disecq aangesloten zodat ik per tuner nog maar 4 LNBF's kan gebruiken, mijn uitbreidding komt nog als alles goed zou kunnen werken.

 

Netwerk aansluiting: upt, cat 6 kabel, van rebox naar router 6 meter.

 

 

Software is ondeugdelijk bijgewerkt om gegevens er uit te halen welke de plug-ins moeten voorkomen, mensen stappen niet voor niets over naar software van andere merken welke ook op deze rebox (kloon) werkt en daar tevreden over zijn (veel minder storingen).

 

Software laat na een update te veel rotzooi achter in het flashgeheugen om goed te kunnen werken.

 

Diseqc instellingen zijn na het opslaan en het terug halen om de betreffende LNBF te selecteren ineens verandert dus niet goed weggeschreven.

 

Alle zenders waarvan de PMT pid op 0 staat en welke met tuner twee ingeladen zijn worden op tuner één opgeslagen (BBC), november en december 2009 al gemeld aan rebox.

 

Bij gescheiden ingestelde tuners zijn de zenders in te scannen maar na het opslaan van de zenders staat bij tuner twee de spanning van de LNBF op off, vandaar "geen signaal op tuner twee" en service fout.

 

Soms haperende en schokkende beelden als je overschakelt van sd-kanaal naar een hd-kanaal, op tuner te zien sterkte 94% en kwaliteit 92%).

 

Bij terug schakelen van tuner twee naar tuner één vaak vastloper en dan moet de stroom er af om het apparaat weer "normaal" op te laten starten.

 

Bij opnemen via tuner twee vaak in beeld rode balk met het gegeven geen signaal op tuner één of geen smartcard.

 

Rebox kan niet op stand-by killer dan zijn alle gegevens weg, maar 16 uur 1 watt is ook 16 uur 1 watt teveel.

 

De rebox in het netwerk dan kijkt dat stomme ding 100.000 keer (3 tot 4 keer per seconde, (ligt aan de snelheid die je hebt via de IPV) naar: 09/06/2010 22:15:12 TCP from 192.168.10.103:2854 to members.dyndns.org(204.13.248.112):80, dit kan je nakijken in de logfile (is de internet provider niet erg blij mee en geeft een super vervuiling van onnodige data op internet).

 

Aanbevolen Linksys USB G adapter werkt niet.

 

Vaak na enkele uren kijken loop de receiver onverklaarbaar vast, nat een oude videotape die vastloopt, dat te verhelpen kan alleen door de stroom er af te halen en weer erop te zetten.

 

De afstands bediening werkt soms geheel niet, oplossen door de rebox van de stroom af te halen en de stroom er weer op te zetten.

 

Één of meerdere van deze problemen kwamen dagelijks voorbij en een ieder die hier op visite kwam ergerde zich daar terecht aan waardoor de zoon van een vriend aanbood deze receiver mee te nemen en met zijn studiegenoten te kijken of hun een verbetering voor mij konden vinden (zie Applicatie).

 

Dit is niet een goed werkend apparaat zoals beschreven is in de folder, dat de software nog niet uit ontwikkeld is kan ik begrijpen maar dat ze dit op de markt gezet hebben. en de kopers met klachten afweren door te zeggen dat het aan hun installatie ligt is schandalig.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben over het algemeen best tevreden met mijn R9000 maar er zijn wat dingen die niet weg lijken te gaan en ik heb een nieuw probleempje erbij gekregen:

 

Hardware: Rebox RE-9000HD

Loader: 1.21

Firmware: .34 versie Rebox

HD: Western Digital Green 640GB

Timeshift: uit

Tuners: Gescheiden/seperate

 

* Hik/stotterend beeld op NL1 HD (Vaak alleen bij voetbal,

irritant)

* Heel af en toe een vastloper

* De AB reageert erg slecht, moet soms de knoppen fors induwen, dit ligt niet aan de batterijen zelfs, met nieuwe is het waardeloos.

* En sinds kort wanneer ik naar RTL5 HD zap, krijg ik of geen geluid erbij of pas na 5 tot 8 seconden komt het geluid er bij.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: civic44
Hallo Daemyon

Versie 34 is niet van Rebox.
Deze zijn van V26 gelijk naar V37 gegaan


Ik dacht dat V34 tijdelijk op hun website heeft gestaan. Ik zal straks na mijn werk nog eens kijken. Maar om hier alleen opsommingen van problemen te laten houden zal ik je een PM sturen.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hardware: Rebox RE-9000HD

Loader: 1.21

Firmware: Octagon 1018 V1.08.37

HD: 500Gb

Timeshift: Uit

Extra koeling: Nee

 

Klachten:

 

Beeld freeze om ca. 21.53 ook bij opname afspelen.

 

Meerdere onverklaarbare freezes.

 

Regelmatig vastlopers.

 

Opnames die mislukken (0byte) komen nog steeds voor.

 

Spoelen gaat vaak mis, stotteren beeld, out of sync audio.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...