Ga naar inhoud


IP adres modem vinden


looney2

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Kimble
Tja, bij een review stond;

Citaat:


Pluspunten
+ gebruiksgemak
+ veel functionaliteit

Minpunten
- inlogproblemen via Linksys-routers


Ben bang dat je met een laptop/pc rectstreeks in je modem moet gaan pluggen.

Wel appart dat het tooltje die je gebruikt van Cisco is en je niet in een Cisco product kan komen. Vreemde keuken hebben ze daar. Waarschijnlijk zit de software afdeling daar ook niet achter een Cisco product crazy



Vandaar dat ik het van Cisco een vreemde keuken noemde....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb denk ik het probleem gevonden waarom ie het modem niet meer kunt vinden.

het is wel in het engels maar hoop dat dat geen beletsel is om mijn raadsel op te lossen.

the DM111P is on bridge modem, meaning all functions of it were disabled... so it's normal that you wont be able to login to it.. if you would like to access the modem, you will have unbridge it BUT once you do that,the whole current Internet connection settings you have on the modem will change and you will need to change Internet connection settings again on your router to get you online.. Setting the modem to bridge mode is like you're disabling it.. the connection will just pass through from the DSL line to your router.. the router is that one that contacts your isp now and not the modem, its like the only purpose of the modem here is for you to have an RJ11 connection..

 

komt uit het netgear forum waar iemand een soort gelijk probleem heeft.

Misschien dat iemand het hier met (ervarings) zekerheid kan bevestigen.

 

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hele topic niet gelezen maar ik heb mijn zyxel modem heel lang in bridge gedraaid en die tekst van het netgear forum klopt.

Dus modem resetten als hij dan default weer naar routed gaat in plaats van bridge en alles opnieuw instellen.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Lamko
Ik heb het hele topic niet gelezen maar ik heb mijn zyxel modem heel lang in bridge gedraaid en die tekst van het netgear forum klopt.
Dus modem resetten als hij dan default weer naar routed gaat in plaats van bridge en alles opnieuw instellen.

Die suggestie had ook al gegeven maar ts wilde dit niet wink


Nee dat klopt,want als je het topic EN mijn vraag had gelezen dan weet je dat ik deze optie (reset) zelf al aangaf maar mijn vraag ging juist om er zonder reset achter te komen.
Zoals hier boven dus vermeld is het dus NIET mogelijk om het modem te vinden omdat het modem "verborgen" is omdat hij gebridged staat.
Vind het alleen vreemd dat niemand dit weet,zelfs een systeem/netwerk beheerder van een rijks instelling niet.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een systeembeheerder weet ook niet alles, en er zit nog wel eens wat verschil tussen. Hier ben ik zelf proef onder vindelijk achtergekomen. En als hij bij het rijk werkt kan het wat zeggen over de persoon, maar dit hoeft niet!

 

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=Sjaak(k)Als je nu gelijk vertelt had dat je de router gebridged had dan had ik je in de eerste post gelijk al vertelt dat in bridge je de router niet meer kan benaderen.

Ik had vroeger mijn Thomson 510i ook in bridge staan en daarachter een WL500, dan kon ik hem ook niet meer bereiken, of na een reset dan kon ik er pas weer in.

Maar ja als je niet eens weet wat je met dat cisco programma gedaan hebt, ja hoe moeten wij dat dan weten. wink

 

Iemand die zoveel verstand van zaken heeft zoals jij aangeeft te hebben, zou er toch meteen weet van hebben?

achteraf kan jij een koe in z`n kont kijken lijkt mij.

Want het modem "bridgen" is inderdaad wat network magic in het geval dat ik aangaf doet.

Wat dacht je dan hoe het modem VOOR de router werkt ?

Als je in mijn geval het modem een fabrieks reset geeft valt ten eerste de verbinding al weg

Maar op die gedachten ben jij niet eens gekomen, zeker gezien jouw "tips",doe eerst vooraf zo wijs en doe dan als of je het allemaal uitgevonden hebt.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
looney2, je hoeft niet zo chagrijnig te reageren omdat je geen oplossing kreeg, het is alleen maar meedenken.
Je had het in je startpost helemaal niet over bridgen:
Citaat:
Ik heb een netgear DM111p modem.
Hier zit een linksys WRT610N router achter.
Verbindingen zijn tot stand gekomen met progje cisco network magic
wink


Sorry hoor, JIJ doet alsof je alles al had geweten als IK had gezegd dat m`n modem gebridged was
Want, dan had jij mij wel fijntjes alles kunnen vertellen hoe de vork in de steel zit.
Als je meer verstand van zaken zou hebben,gezien je belerend commentaar(Als je nu gelijk vertelt had dat je de router gebridged had dan had ik je in de eerste post gelijk al vertelt dat in bridge je de router niet meer kan benaderen.) had jij meteen moeten weten dat in mijn beschreven opstelling icm network magic het modem gebridged was.
Als ik toen al had geweten dat hij gebridged was, had ik de vraag ook niet hoeven te stellen.
Aangezien jij alleen met simpele tips aankwam die je waarschijnlijk in een ander topic las (gezien tijd stip van die berichten en jouw reactie`s)heb je alleen zitten raden.
Daar is niets mis mee en kan ik best waarderen.
Bij jou ging alleen een lampje branden toen ik met de oplossing kwam(ook niks mis mee maar zeg dat dan eerlijk).
MAAR,... als ik zelf met de oplossing kom en jij dan achteraf roept tsja als je dit en dat dan......en
Maar ja als je niet eens weet wat je met dat cisco programma gedaan hebt, ja hoe moeten wij dat dan weten
Dan gaan bij mij de haren recht op staan en blijkt dat jij niets van het verleden hebt geleerd.
Ik ben ook niet chagrijnig maar heb genoeg van jouw IK WIST HET WEL (ACHTERAF) opmerking.
Even samen gevat:ik kom met een vraag,schets de situatie,jij komt met tips die bepaald geen blijk geven van inhoudelijke weet,als oplossing bekend is gaat bij jou een lampje branden en roep jij,dat hadden ik je wel kunnen vertellen,alsof je met collega`s in een alles wetende vraagbaak zit.
Met de info die ik hier heb gegeven, heeft een andere netwerk beheerder (ZONDER!! dat ik de oplossing gaf) mij verklaard hoe de vork in de steel zit,ik moest hem dus niet eerst de oplossing geven eer HIJ het wist waarom ik de modem niet zag.
Zo, dat wou ik even kwijt namens mij en .........

PS.
Iederéén bedankt die hebben mee gedacht voor een oplossing.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry looney2 maar hier heb je echt niet gelijk. Er spelen hier meerdere factoren een rol en dat kan je sjaak(k) niet kwalijk nemen. En achteraf is alles makkelijk, dat ben ik met jouw eens.

En op je vraag hoe werkt een modem dan voor een router?

Dit kan op meerdere manieren en ligt aan meerdere factoren hier is geen simpel ja of nee antwoord op. Bijv. routed mode/Nat, bridged en bijv. met dhcp spoofing. Het een sluit het andere dus niet uit !

Misschien heb je het allemaal wat verkeerd opgevat en bedoel je het ook allemaal niet zo, maar de antwoorden kunnen wel wat "anders"

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lamko
. . . maar de antwoorden kunnen wel wat "anders" . . .
Mij wordt de sfeer in ieder geval te grillig, ik zoek
een ander topic op.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...