Ga naar inhoud


Twee Limburgers moeten 2 miljoen euro betalen aan Duitse betaalzender


DreamboxFreak

Aanbevolen berichten

De correctionele rechtbank van Tongeren heeft L.S. (44) uit Kerkrade veroordeeld tot 18 maanden cel wegens handel in bewerkte smartcards. Medebeklaagde Angelo M. uit Maaseik kreeg 8 maanden cel. De zogenaamde smartcards werden verkocht aan 75 euro per stuk en konden gebruikt worden om betaalzenders te kraken.

 

Het inkomen dat tussen 2005 en 2008 voortvloeide uit de verkoop van smartcards werd witgewassen via verschillende Duitse banken. Vaak ging het over bedragen van 15.000 tot 307.000 euro, vooral afkomstig uit Duitsland en Oostenrijk. Soms leverde de online-verkoop van smartcards niet minder dan 18.000 euro per dag op.

 

Onderhoudsgeld

 

Tijdens een huiszoeking werden ruim 2.000 smartcards gevonden bij L.S.. De rechter verklaarde zo’n 231.414 euro aan vermogensvoordeel van L.S. verbeurd. Die verklaarde dat hij vrijwel niets overhield aan de handel, maar tijdens het onderzoek raakte bekend dat hij zijn ex-vrouw wel nog maandelijks 5.000 euro aan onderhoudsgeld kan betalen.

 

De 45-jarige Angelo M. uit Maaseik werd tijdens het gerechtelijk onderzoek beschouwd als een medeplichtige. De rechter verklaarde een bedrag van 180.000 euro verbeurd. Daarnaast draait hij ook nog eens op voor een schadevergoeding van 180.000 euro die werd toegekend aan een gedupeerde betaalzender.

 

De Maasmechelse bvba van L.S. werd ontbonden en moet een geldboete van 5.500 euro betalen. Tenslotte moet de Nederlandse Limburger niet minder dan 1,8 miljoen euro aan schadevergoedingen betalen aan de Duitse betaalzender Premiere Fernsehen. De zender eiste aanvankelijk 2,25 miljoen euro.

 

"Iedereen kan het maken"

 

Beide beklaagden hielden hun onschuld vol voor de rechter. Volgens hen ging het over de legale verkoop van onbewerkte kaarten en werd het programma om betaalzenders te ‘kraken’ door de gebruikers zelf op de smartcards gezet. “Want iedereen die ook maar een beetje afweet van programmeren, kan een smartcard maken”, aldus Angelo M..

 

Of beide heren in beroep gaan tegen de uitspraak, is nog niet bekend.

 

Bron: Het Belang Van Limburg

>> klik <<

 

SAT: momenteel niets meer 😞

Kabel: Telenet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tonskidutch
als je titel
Limburgers moeten 2 miljoen euro betalen aan Duitse betaalzender
zou zijn geweest
2 Limburgers moeten miljoenen euro's betalen aan Duitse betaalzender

zouden er wat minder hartinfarcten zijn geweest in Limburg gisteren...


De titel zelf komt van Limburgers ;-) Volledige copy/paste van het origineel van Het Belang van... Limburg whistle

Los daarvan: toch enorme boete!

SAT: momenteel niets meer 😞

Kabel: Telenet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat ze gepakt zijn... het is overigens een overdreven bedrag wat geeist wordt vindt ik... als je zoveel kan verdienen door goedkope kaarten in de wereld te brengen, dan zouden zenders als Sky of CD dit toch gelijk doen! Ik geef toe, dat als de bedragen een stuk lager zouden zijn ik me gelijk op een duurder pakket dan mijn huidige Lokal paket zou abonneren... en als erg veel mensen dit dan zouden doen, zouden de zaken stukken beter kunnen lopen, als ik dat bericht mag geloven... De betaalzenders doen het niet.... omdat er waarschijnlijk niet zoveel mee te verdienen is als in het bericht staat... haha...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Jammer dat ze gepakt zijn... het is overigens een overdreven bedrag wat geeist wordt vindt ik... als je zoveel kan verdienen door goedkope kaarten in de wereld te brengen, dan zouden zenders als Sky of CD dit toch gelijk doen!


Volgens mij snap je het niet ze hadden de codering van toen nog Premiere gekraakt en boden de illegale codering aan op kaarten zoals ******* en ja de smartkaarten kosten misschien een paar euro en verkochten ze voor 60-70euro. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ik heb het prima begrepen... en het gaat er even niet om hoeveel de kaarten gekost hebben bij het produceren, maar bij de verkoop... als je voor laat ons zeggen 70 euro een of zelfs maar een half jaar kon kijken, was je erg blij! Ik heb in het prille begin ook nog betaald voor een gemanipuleerde analoge sky kaart... voor een nieuwe update kostte het ƒ10.- of iets in die richting...

 

ik vermoed niet dat de boete die opgelegd is, een verkapte vorm van "winstbelasting" is...

 

Wat ik wilde zeggen is dat de abonnementen van de pay tv zenders gewoon veel en veel te hoog zijn... als de prijzen tot redelijke hoogten zouden dalen, zouden veel meer mensen een abo nemen, en zouden volgens mij zelfs grote winsten door de pay tv bedrijven gemaakt kunnen worden. Door het duur te houden, drijf je klanten naar illegale alternatieven, en daar verdien je als bedrijf helemaal niets aan...

Ik herinner me nog dat Koffler (premiere) op de tv verkondigde in spotjes op zijn eigen zenders, dat hij verwachtte dat door de nieuwe codering en de hoge boetes de illegale klanten massaal zouden gaan overstappen naar een officieel aanbod. Ten eerste vergat de goede man dat een groot aantal europese burgers niet eens konden ook al stonden ze met geld in hun handen te trappelen om te mogen betalen... en ten tweede zijn er zat mensen die niet bereid zijn 30 tot 50 euro per maand te gaan betalen voor extra zenders, terwijl het FTA aanbod best goed te noemen is... voor 10 tot maximaal 20 euro per maand voor het volledige pakket zouden er volgens mij veel meer klanten te winnen zijn...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
voor 10 tot maximaal 20 euro per maand voor het volledige pakket zouden er volgens mij veel meer klanten te winnen zijn...


Natuurlijk krijgen ze dan meer klanten maar uiteindelijk proberen ze een maximale winst te behalen. TV-providers hebben ook economen in dienst die dat soort berekeningen maken, en geloof me, bij deze prijsstellingen zijn de inkomsten optimaal, anders zouden ze dat echt wel wijzigen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige

Wat ik wilde zeggen is dat de abonnementen van de pay tv zenders gewoon veel en veel te hoog zijn... als de prijzen tot redelijke hoogten zouden dalen, zouden veel meer mensen een abo nemen, en zouden volgens mij zelfs grote winsten door de pay tv bedrijven gemaakt kunnen worden. Door het duur te houden, drijf je klanten naar illegale alternatieven, en daar verdien je als bedrijf helemaal niets aan...


Dan zul je voor je zelf moeten beginnen als provider met een goedkoop abonnement.
Als je een leuk pakket wil aanbieden met bijvoorbeeld sport dus ook voetbal en filmkanalen zul je als provider ook flink moeten betalen vooral voetbal is gewoon duur.
En laten we de transponder kosten van vele miljoenen per jaar niet vergeten als satelliet provider.

Dat er veel meer mensen een abonnement nemen kun je wel vergeten is ook in het verleden gebleken toen Premiere op slot ging kwamen er vreemd genoeg geen klanten bij.
De jaren dat Premiere heeft gedraaid onder verschillende eigenaren hebben ze vooral verlies gedraaid vaak met een bijna faillissement. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Dat er veel meer mensen een abonnement nemen kun je wel vergeten is ook in het verleden gebleken toen Premiere op slot ging kwamen er vreemd genoeg geen klanten bij.
De jaren dat Premiere heeft gedraaid onder verschillende eigenaren hebben ze vooral verlies gedraaid vaak met een bijna faillissement. laugh


en dat komt dus omdat de bedragen die ze vragen gewoon te hoog zijn... Littlesat mag dan wel denken dat het alleen "voor mij" te duur is, maar als ik kijk naar de erg lage abonneebestanden van het Duitse Sky, het Nederlandse CanalDigitaal, en ook beide Zweedse providers, denk ik dat erg veel mensen het een te hoog bedrag vinden.
Dat ze economen in de arm genomen hebben mag ik hopen... haha... maar dat wil nog niet zeggen dat het het optimale is wat er uitgehaald wordt.
Veel mensen die een handeltje hebben, voornamelijk ook in de horeca, denken dat mensen maar geld blijven trekken tot in het oneindige... ik ben bang dat er meer mensen zoals ik zijn, en die wel echt afwegen of een bepaald bedrag in een goede verhouding staat tot het gebodene.
Dat is iets wat ieder voor zich moet uitmaken... ik wil daar geen oordeel over vellen... maar laat ik alleen voor mij spreken: bij een lager abonnementsbedrag zou ik in ieder geval bereid zijn een uitgebreider abonnement te nemen. het zijn ook niet 'alle' zenders die in een pakket zitten die je interesseren... je zet het bedrag af tegen de zenders die jijzelf interessant vindt...

Nog even over hetvolgende:
Citaat:
Dan zul je voor je zelf moeten beginnen als provider met een goedkoop abonnement.

Blijkbaar lukt het bepaalde oost europese providers wel om een uitgebreid pakket te leveren voor een laag bedrag... Voor de inwoners van bijvoorbeeld Servie of Ukraine is dit uiteraard nog steeds een hoog bedrag, maar de transponderkosten blijven volgens mij toch echt wel gelijk, anders zouden westerse providers wel onder oosterse vlag gaan uitzenden...

En voetbal en andere sporten... tja, ik vind niet dat iedereen moet meebetalen aan deze vorm van (voor mij) beeldvervuiling. Ik erger me dood als de normale programma's vervallen omdat "die Mannschaft" zo nodig op prime time tegen een bal aan moeten trappen... Een voetbalzender op abo basis lijkt mij prima, betalen de kijkers wat het kost, en de overige bevolking heeft er geen last van.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...