Ga naar inhoud


[SRP2410] SRP2410 gebruikerservaringen


Slice

Aanbevolen berichten

Ik heb vorige week ook de sprong genomen en de 2410 voor een schappelijke prijs aangeschaft. Na slechte ervaringen Arion (3 x 6400/6410) drie jaar geleden een Topfield 5010PVR gekocht en geen seconde spijt van gehad (behalve dat het waardelos is dat CD de coderingen zo kort geldig laat, maar goed is een algemeen probleem). Door omstandigheden heb ik lang gewacht met de aanschaf van een 7700/7710PVR en wat ik gelezen heb, is dat maar goed ook.

 

Vorige week vrijdag aangesloten, installatie verliep soepel, na wat prutsen de DiSEqC 1.2 aan de praat gekregen (Astra 1 en 2 ging soepel, Astra 3 kostte wat meer moeite, maar uiteindelijk goed gekregen). Ik heb tevens een nieuwe Aston CAM aangeschaft (de 5010 krijgt in huis een tweede leven), deze heeft software 2.26 (op de factuur stond 2.25). Echter veel uitval (op zwart) van zenders na zappen of een paar minuten kijken. Na een nachtje geslapen te hebben nog eens goed gekeken en de 2410 software update via internet opgehaald, ging als een trein, uitval problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Zoals hij nu draait ben ik er (voorlopig) dik tevreden mee. HD is ook echt HD, super strak op mijn 42" 100Hz Philips TV.

 

Pluspunten

- Prima menu structuur (ook haarscherp)

- Zappen gaat snel en gemakkelijk

- EPG ziet er mooi en verzorgd uit

- DiSEqC werkt beter dan op de 5010 (had nogal eens last van niet willen roteren)

- Doorspoelen gaat zeer snel en handig

- Opnames programmeren via webinterface

- Ethernet interface (helaas geen gigabit)

 

Minpunten

- Autodescramble werkt niet goed, opnames worden niet of maar voor een heel klein stukje gedecodeerd, originele opname is daarna op een of andere manier niet meer af te spelen (ook niet binnen het "normale" window van 2 dagen).

- Geluid op de NEDERLANDSE HD kanalen is knoeperhard en geluid kan ook niet zachter gezet worden (je ziet de volume bar wel teruglopen)

- Opnames kunnen niet via internet afgespeeld worden en je kan ook geen bestandsbeheer via de webinterface doen (behalve rename/delete)

- Deel van het menu is nog Engels

- Bijgeleverde transponder lijst is niet uptodate en bevat fouten (via een Duitse site een SAT lijst ingeladen en vervolgens alle zenders verwijderd en opnieuw gescanned, daarna miste ik er nog maar een paar)

- Nog steeds geen eindtijd aan kunnen geven bij opnames, je zit dus altijd te rekenen (was ook al zo bij de 5010)

 

Al met al een goede koop!

 

Topfield TF5010PVR + Aston 2.18

Topfield SRP-2410 + Aston 2.26

2 x Philips DSR-7121

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: t2jd1967
Minpunten


Voor sommige zijn al TAP's gemaakt.

Origineel bericht van: t2jd1967

- Autodescramble werkt niet goed, opnames worden niet of maar voor een heel klein stukje gedecodeerd, originele opname is daarna op een of andere manier niet meer af te spelen (ook niet binnen het "normale" window van 2 dagen).


RebuildNAV & RecCopy

Origineel bericht van: t2jd1967

- Geluid op de NEDERLANDSE HD kanalen is knoeperhard en geluid kan ook niet zachter gezet worden (je ziet de volume bar wel teruglopen)


Zoek hier naar dbfit. Ik heb het geïnstalleerd en het werkt.

Origineel bericht van: t2jd1967

- Nog steeds geen eindtijd aan kunnen geven bij opnames, je zit dus altijd te rekenen (was ook al zo bij de 5010)


Hiervoor het ik Jag's EPG geïnstalleerd.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Gerald51

Sinds kort ben ik in het bezit van de Topfield2410. Het ziet er goed uit, maar moet wel even wennen. Ik ben de Topfield4000 en de Topfield 6000 gewend.

 

Zo heb ik problemen met transponder 12343. Bij het kopieren heb ik geen geluid meer (RTL4, RTL5, ...). Evenzo als ik Timeshift gebruik. Bij de andere transponders is dit echter geen probleem. Iemand een idee hoe dit kan?

 

Bij de 4000 en de 6000 kon ik altijd een programma dat ik keek, binnen enkele seconden alsnog opnemen, door gebruik te maken van timeshift. Als ik dat nu wil proberen moet ik timeshift aan het begin van het programma zetten en dan neemt hij het programma op, maar ik kan geen andere zenders meer kijken en moet ik het programma weer helemaal kijken.

Doe ik iets verkeerd?

Met de 4000 was het altijd zo: gele toets indrukken; aan het begin van het alsnog op te nemen programma zetten, dat ik aan het kijken was; op de opnameknop drukken en daarna de stoptoets indrukken en voila, het programma was alsnog opgenomen. Bij de 2410 werkt dit niet!

 

Ook heb ik al een paar keer een vastloper gehad, waardoor ik de stekker er uit moest trekken. En opnieuw opstarten werkt dan niet gelijk. Soms moet ik een paar minuten wachten. Uit zetten en opnieuw even aanzetten is er niet bij.

 

In het toetsenbord zitten fouten. Zo is wis -> volgend; volgend -> spatie en spatie -> wis.

 

Verder zou een Nederlandse handleiding wel prettig zijn.

 

Ben benieuwd of er mensen zijn die deze problemen herkennen?

 

Gerald

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opnemen met timeshift werkt anders. Je moet gewoon niet terug gaan, maar direct opnemen. In de map TimeShift haal je dan het deel voorafgaand hieraan. Er is een tap, rebuildnav, waarmee je er weer 1 opname van maakt. Wel uit 2 delen bestaand. Kijk eens op het Duitse Topfield forum.

 

Heb je wel de laatste firmware geinstalleerd? Ik heb nog geen vastlopers gehad.

 

En het klopt dat bepaalde vertalingen niet goed zijn.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik lees in een andere thread dat er er ook anderen zijn die problemen hebben met ontbrekend geluid bij het decoderen / timeshift van de niet HD nederlandse zenders. Ik had dit ook na de laatste firmware update. Ik ben toen teruggegaan naar de beta versie van 2 november 2010. Deze versie heeft dit probleem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Verbinding via lan is ook veel makkelijker als via usb, ik mis alleen TVGuide2Topfield (hoewel ik dit ook al miste omdat het niet onder windows 7 64 werkte).

Is er niemand die zoiets kan programmeren?

 

Ach er hier nog steeds behoefte aan is wil ik wel eens kijken of ik TVGuide2Topfield aan de praat krijg op Win7x64...

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik was op vakantie (heerlijk een weekje zonder internet).

Mijn berichtje is ook al bijna een jaar oud en in de tussentijd is er veel gebeurt op tap-gebied. Zo is er nu een nieuwe epg-tap, smart-epg, waarmee je ook tgd bestanden kunt laden. Ik heb dit zelfs volautomatisch op mijn laptop aan de praat. Werkt voor mij perfekt.

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is er nu een nieuwe epg-tap, smart-epg, waarmee je ook tgd bestanden kunt laden. Ik heb dit zelfs volautomatisch op mijn laptop aan de praat. Werkt voor mij perfekt.

 

Ik gebruik ook smart-epg, mooie tap trouwens, maar hoe laad jij hiermee tgd-bestanden? Ik zou dit n.l. ook graag willen. Ik heb 2.5c geinstalleerd.

 

 

 

UPDATE: Ik lees het nu net op de duitse forum. Ik ga eens mee spelen.

 

 

Nog wel een vraag: waar haal je de tgd-gegevens vandaan? En zou je mij een smart-epg tod-bestand willen mailen?

aangepast door Henk Puister

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het je net via PM gestuurd.

 

Ik zie trouwens net dat TGD-builder een Java applicatie is en dus ook op de Mac zou moeten werken.

aangepast door undersurface

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt.

 

Klopt, TGD-builder draait ook op een Mac. Ik ben het aan het uitproberen. Maar ik heb mijn eigen programmatuur om een tgd-file samen te stellen en voor meerdere beschikbaar te stellen. En wil dit erbij gaan zetten.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeden avond,

Ik ben vrij nieuw op het sateliet gebied en heb wat vraagjes. Ik heb tot vandaag een tf 4000 gehad maar die heeft de geest gegeven. ik heb zitten zoeken en daar andere merken mij toch niet zeggen kwam ik op de tf 2410 uit. Nu lees ik hier een heleboel over upograden en instaleren etc. is dit nu een machine waar de meeste kinderziektes uit zijn of is het niets voor een leek (op satelliet gebied). Met mijn tf 4000 had ik problemen dat hij vaak vast zat.hiervoor moest de firmware worden geupgrade daar had ik niet de juiste spullen voor. Kan dit inmiddels via de usb? En waar vind ik de firmware? en is hij een aantal keer terug geweest naar nederland. (ik woon nu in Spanje)

 

ik gebruik normaal niet alle toeters en bellen. belangrijkste is 1 kanaal kijken en ander opnemen. werkt dat fatsoenlijk. en het instaleren van de zenders werkt dat ook als bij de 4000?

 

kan ik mijn oude aston cam van de tf 4000 nog gebruiken of zit er een nieuwe bij als je de 2410 koopt? zo niet wat heb ik dan nodig en wat kosten die?

Heeft iemand een tip voor me bij wie ik wezen moet, de meeste bieden nu de 2401ci aan.

 

alvast bedankt voor de info.

aangepast door musicdiver
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...