Ga naar inhoud


[SRP2410] SRP2410 gebruikerservaringen


Slice

Aanbevolen berichten

Alhoewel ik geen voorstander (meer) zou zijn om een SAT ontvanger te kopen die niet door een Nederlandse importeur wordt ondersteund kan ik je denk ik wel geruststellen.

In feite heeft elk apparaat dat je koopt 2 jaar (internationale) garantie dus ook deze Topfield.

Bij technische problemen gewoon bij de leverancier aanbieden en dat bedrijf zal in de regel het probleem (laten) oplossen.

 

Waar ik in dit geval veel meer moeite mee zou hebben is de door Topfield te leveren ondersteuning m.b.t. het goed softwarematig functioneren in relatie tot de Nederlandse gecodeerde CD kanalen.

Hier heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee.

Voordat ik de Rebox kocht heb ik mij ook op het Duitse Topfield forum vrij uitgebreid geïnformeerd hoe ver de ondersteuning van Topfield gaat als ik een Duitse TF zou kopen, het antwoord was heel simpel, GEEN.

Topfield ondersteund in feite officieel geen CD SECA3 codering en zal bij problemen hieromtrent ook geen ondersteuning verlenen.

Dit was ook gelet op mijn vorige negatieve ervaring met de TF7700HDPVR voor mij voldoende reden om geen Topfield meer te kopen.

 

Ik denk ook dat deze door Topfield tentoon gespreide houding de reden zal zijn waarom de Nederlandse importeur niet tot een officiële importeurschap van de genoemde Topfield producten zal overgaan maar wie weet heb ik het mis.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Slice
Als hij stuk gaat heb ik waarschijnlijk een probleem. Dat zie ik dan wel weer. Dat risico heb ik bewust genomen. Of hij goed zou werken met de CD zenders met mijn Aston CAM was een veel grotere gok. Gelukkig ging dat goed, al werkte hij in eerste instantie ook niet met de HD zenders. Een software upgrade van de CAM heeft dat verholpen.


Hallo,

Ik heb er nu ook één gekocht in Duitsland, daar heb je bovendien 2 jaar garantie wink

Ik heb hem nog maar twee dagen, dus kan er nog niet zo veel over zeggen, maar tot nu toe valt hij mij niet tegen.

Nu had ik nog een Aston Cam met groene LED, maar deze heeft nog de oudere software, ik heb inmiddels een andere Aston Cam geleend en met deze werkt hij goed.

Kan ik mijn eigen Cam ook upgraden met deze ontvanger, of kan dat alleen met de andere Topfield.

Hoe kom ik aan deze Upgrade/Software, of waar kan ik dit laten doen confused

Groetjes, BBC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net eens even de handleiding van het apparaat doorgelezen, en een aantal dingen vielen me -in positieve zin- op, zeker als ik het apparaat vergelijk met de TF77xxHDPVR.

Ik voel me wat dat betreft nog bedonderd ook; ik heb het gevoel dat de TF77xxHDPVR één groot betatesting-project is geweest, waarbij de testers moesten betalen ipv dat ze betaald werden.

 

Ik lees erg weinig slechte dingen over deze receiver; je kan TAPs inladen, er kan zelfs vanuit timeshift opgenomen worden, en ik hoop dat deze machine wat sneller reageert dan de TF77xxHDPVR.

Wat dat betreft heeft Topfield zeker geluisterd naar de klachten van de TF77xxHDPVR-gebruikers. Helaas hebben ze de oplossingen in een nieuwere en geavanceerdere ontvanger ingebouwd, in plaats van de gebruikers te bedanken met af en toe een nieuwe firmware update.

 

Als er een winkel in NL is waar die SRP-2410 staat, zal ik daar zeker eens naar gaan kijken, wellicht dat mijn 7710 dan naar de slaapkamer kan...

 

Ik houd dit topic maar in de gaten denk ik.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel benieuwd hoe deze receiver werkt met de TAP JAG's epg TMS

Laat die bv netjes alle 7 daagse-epg data in en gaan de (automatische) opnames goed?

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Geweldig ik twijfel, ben bezitter van 4000 en 7710 en aan een nieuwe toe. Hoe zijn de ervaringen met ongecodeerde opnamens?

Kan hij direct ongecodeerd opnemen op meerdere zenders te gelijk met slechts 1 ci kaart in apparaat? thx

Vu+ duo

TF7710HDPVR Aston 1.05 Diablo

TF4000PVR Aston 218

Stab120 Tuner1+DuoLNB Astra+Hotbird Tuner2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Volgens de specificaties kan die ook 4 opnames tegelijkertijd opnemen.

Heeft iemand dat al een geprobeerd? En wat zijn de beperkingen, bv max 2 transponder oid.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Top Henk smile , je kan ook niet wachten op de hoofdimporteur of de grote winkels?

Ben zeer benieuwd hoe jij hem vind als groot TAP gebruiker.

 

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niet in wat een hoofdimporteur of grote winkels hierin voor mij zou kunnen toevoegen. Voor de TF5000 heb ik ze ook niet nodig gehad :D.

 

Ik heb rondgeneusd en uiteindelijk voor deze ontvanger gekozen. En dat de tap-ontwikkeling al goed op gang komt heeft hierbij een grote rol gespeeld. Ik hoop dat dit doorzet en we dezelfde mogelijkheden (lees taps) krijgen als op de TF5xxxx.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henk Puister
Ik zie niet in wat een hoofdimporteur of grote winkels hierin voor mij zou kunnen toevoegen. Voor de TF5000 heb ik ze ook niet nodig gehad :D.

Ik heb rondgeneusd en uiteindelijk voor deze ontvanger gekozen. En dat de tap-ontwikkeling al goed op gang komt heeft hierbij een grote rol gespeeld. Ik hoop dat dit doorzet en we dezelfde mogelijkheden (lees taps) krijgen als op de TF5xxxx.


Kan je een tf5xxx tap gebruiken op een srp2410? Al eens geprobeerd?

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig zijn er nu wat meer mensen die hem besteld hebben. Ik heb hem ook eergisteren besteld en ben zeer benieuwd.

@HenkPuister: Ga je ook voor iTina? Jammer genoeg is er geen 3PG voor de 4210... Hopelijk is er dan ook een mogelijkheid om de tgd data automatisch op de Toppie te krijgen, dat werkte voor mij toch al niet meer met Windows 7.

Veel plezier met experimenteren!

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Kan je een tf5xxx tap gebruiken op een srp2410? Al eens geprobeerd?

Die vraag kan ik beantwoorden met nee. Er zijn andere taps voor de srp (of TMS) modellen, maar de meeste bekende taps zijn geporteerd (3PG jammer genoeg niet).
Als je duits kan, op het europeese Topfieldforum is er een apart onderforum voor deze taps, neem eens een kijkje.

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...