Ga naar inhoud


[SRP2410] SRP2410 gebruikerservaringen


Slice

Aanbevolen berichten

Er zit in elk geval nog 2 problemen in.

1. geen geluid in een opname of timeshift

2. op bepaalde zenders is een opname niet te decoderen, de opname is niet te bekijken.

 

Firmware is via USB te installeren. Te vinden op bij Topfield Europe, 't is wel in het Duits. Daar is ook meer informatie over de SRP2401CI+ en SRP2410 te vinden.

 

Heel veel werkt hetzelfde als op een TF4000PVR, zie ook http://www.sat4all.c...rp-2410-review/

 

Ik weet niet welke versie je Aston module is, maar ik heb zelf een 1.03 versie in gebruik.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De 2410 wordt helaas niet meer gemaakt en is dus bijna niet meer te vinden. Er staat nog wel 1 tweedehands te koop op het duitse forum van Topfield.

De 2401+ heeft ci+ wat beperkingen kan opleveren. Hier is echter wel een oplossing voor, het is mogelijk een alternatieve firmware te laden zodat dit model zich als een normale ci-ontvanger gaat gedragen. Google hiervoor op: SRP-2410 Firmware for SRP-2401CI+

Dit lijkt volgens het duitse Forum goed te werken, ikzelf heb echter nog een gewone 2410 en kan dus niets garanderen...

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit in elk geval nog 2 problemen in.

1. geen geluid in een opname of timeshift

2. op bepaalde zenders is een opname niet te decoderen, de opname is niet te bekijken.

 

 

Hoi Henk, dat er op sommige zender geen geluid bij opnames is weet ik. Dit kan ik meestal omzeilen door de SD variant van de zender op te nemen.

Punt 2. zegt mij echter niets, welke zenders zijn dat waar je niets kan decoderen?

Ik neem overigens aan dat je bij de Aston ci bedoelt dat je een 1.07 hebt, de Cicas-versie is wel 1.03.(de 1.07 is die met het groene ledje en volgens mij de enige Aston die nog werkt op alle kanalen)

aangepast door undersurface

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

Ik ben er nog steeds niet uit. 2410 of de 2401c+. ik las vandaag dat de "CI+ certificering beperkingen kan opleveren.

 

waar staat CI+ voor en wat kunnen die beperkingen zijn.

 

de machine die ik zoek (opvolger van mijn gister overleden topfield 4000) hoeft alleen maar:

- canal digitaal weer te geven (nog niet eens in HD)

- een kanaal op kunnen nemem en dan een ander gelijkertijd kijken.

- wel terug kunnen kijken, geen zwart beeld of geen afwezig geluid.

- verder lijkt me divx of MKV wel makelijk via usb.

- er zit op beide wireless lan met adapter. wat bedoelen ze hier mee. ik wil dvd's van mijn laptop kunnen afspelen via de topfield op mijn tv kan dat met ( een van) beiden?

- begrijp ik het goed dat beiden via de USB zijn te upgraden. dus ik hoef niet mijn pc meer aan een kabel te verbinden met een van beiden topfields?

 

bedankt met me op weg te helpen.

 

p.s. voor de liefhebber kwam ik nog 2410's tegen op het web (nieuw)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat er op sommige zender geen geluid bij opnames is weet ik. Dit kan ik meestal omzeilen door de SD variant van de zender op te nemen.

 

 

Ik download het dan, en bekijk het via Apple TV.

 

Punt 2. zegt mij echter niets, welke zenders zijn dat waar je niets kan decoderen?

 

Met RTL4 en SBS6, en meestal als er ook een andere opname loopt. Ik heb meerdere fw's geprobeerd, en fabrieksinstellingen teruggezet, maar dit komt meer voor. Het vreemde is dat ik ook eens getest heb met 4 opnames tegelijkertijd en toen geen problemen had.

 

 

Ik neem overigens aan dat je bij de Aston ci bedoelt dat je een 1.07 hebt, de Cicas-versie is wel 1.03.

 

Ja, alleen staat dat 1.07 nergens.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met RTL4 en SBS6, en meestal als er ook een andere opname loopt. Ik heb meerdere fw's geprobeerd, en fabrieksinstellingen teruggezet, maar dit komt meer voor. Het vreemde is dat ik ook eens getest heb met 4 opnames tegelijkertijd en toen geen problemen had.

 

Ah, ik dacht je je bedoelde dat je nooit een programma van die zenders kon decoderen. Ik kijk nooit naar 1 van die zenders en neem alleen heel af en toe wat op van rtl4 en dan lukt het decoderen idd niet altijd.

 

Heb je trouwens nog iets aan die SmartEpg.tgd gehad? Ik ben benieuwd of het ook zo eenvoudig is om alle gegevens zo aan te bieden als je voor de tf5x00 PVR deed.

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, ik dacht je je bedoelde dat je nooit een programma van die zenders kon decoderen. Ik kijk nooit naar 1 van die zenders en neem alleen heel af en toe wat op van rtl4 en dan lukt het decoderen idd niet altijd.

 

Decoderen van RTL4 lukt nu nooit. Het heeft wel eens gewerkt.

 

 

Heb je trouwens nog iets aan die SmartEpg.tgd gehad? Ik ben benieuwd of het ook zo eenvoudig is om alle gegevens zo aan te bieden als je voor de tf5x00 PVR deed.

 

Ja, ik heb trouwens ook tgdbuilder nog aan de praat gekregen. Het werkt, zoals je al zei, gewoon op een mac.

 

Maar het is niet zo eenvoudig als voor de tf5-serie, want er staat een combinatie van zendernummer en -naam in. Je kunt dus alleen een persoonlijke tgd-file maken. Of iemand anders moet precies dezelfde combinaties hebben.

 

Nu zit ik te denken aan een tapje, of unix-script, op de srp, die dan de zendernummer vervangt door je persoonlijke voorkeur. Maar aangezien ik daar nog helemaal geen ervaring mee heb, gaat dit wel wat langer duren. Ik ga eerst eens BBC1-4 en ITV1-4 proberen of ik die erin kan krijgen.

 

Vraagje voor jou: jij maakt toch de logos voor de nederlandse zenders? Zou je ook eens een set met de regionale nederlandse zenders willen maken? Misschien in een aparte topic.

 

UPDATE: ik zie dat jij het niet bent die de logos maakt, maar unimatrix.

aangepast door Henk Puister

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ja, ik heb trouwens ook tgdbuilder nog aan de praat gekregen. Het werkt, zoals je al zei, gewoon op een mac.

 

Maar het is niet zo eenvoudig als voor de tf5-serie, want er staat een combinatie van zendernummer en -naam in. Je kunt dus alleen een persoonlijke tgd-file maken. Of iemand anders moet precies dezelfde combinaties hebben.

 

Nu zit ik te denken aan een tapje, of unix-script, op de srp, die dan de zendernummer vervangt door je persoonlijke voorkeur. Maar aangezien ik daar nog helemaal geen ervaring mee heb, gaat dit wel wat langer duren. Ik ga eerst eens BBC1-4 en ITV1-4 proberen of ik die erin kan krijgen.

 

Ik weet niet of je nog steeds bezig bent om je eigen progje te maken, maar zou het niet mogelijk zijn om de TAP Channelinfo hiervoor te gebruiken?

Deze TAP produceerd een CSV-file met alle gegevens van zendernaam, satteliet, frequentie en zendernummer op je toppie.

Als je deze file kan uitlezen en aan de TGD-gegevens kan koppelen ben je er volgens mij (let wel, ik heb geen enkele kennis van programmeren, weet dus ook niet of dit überhaupt mogelijk is).

aangepast door undersurface

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grootste probleem hierin is dat de zendernaam in de gids anders is dan de zendernaam op de satelliet. B.v. "Nederland 1" in de gids en "NED1 HD' op de satelliet. Daar moet dus een match tussen gemaakt worden. En ja, die is voor iedereen gelijk. Dus je suggestie is wel een goede.

 

Ik ben er trouwens momenteel niet erg mee bezig. Het gaat bij mij meestal in vlagen. Het wachten is nu op zo'n vlaag :).

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je dit probleem omzeilen met behulp van zoiets als de Logo.lil die Smart-epg gebruikt om de zendernamen aan de logonamen aan te passen?

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik denk van niet. Met het lil-bestand daarmee wordt het probleem opgelost om logos te koppelen aan zenders m.b.v. een door SmartEPG gegenereerde code. Zodat als de zender van transponder of naam of iets anders wijzigt die geen probleem oplevert om de logo te koppelt. De bedoeling hiervan is ook dat het logo-bestand ook ongewijzigd blijft, maar dat je koppelt m,b,v, het lil-bestand.

 

Ook zou dan een combinatie met Channelinfo.csv gemaakt moeten worden omdat daarin de koppeling tussen zendernummer en -naam staat.

 

Mooier zou zijn als er een tap is waarmee de gegevens gekoppeld kunnen worden. Dus de zendernamen uit de tgd-bestand koppelen aan de zenders in je lijst. En dan misschien de code gebruiken dit ook door SmartEPG wordt gebruikt.

 

Het mooiste zou zijn als SmartEPG de oplossing met de logos ook overneemt in de import van tgd's. Ze ondersteunen nu zendernummer en LCN (nog niet helemaal goed). Dan hoef ik lokaal alleen maar een vertaling bij te houden en bevat de tod dan de unieke codes.

 

Maar dit wordt ook een project die wel een tijdje gaat duren. Ik moet eerst wat meer kennis krijgen van C++, dan een inrichting voor elkaar maken zodat gecompileerd kan worden. En de instructies voor compileren is op Windows gericht. En ik gebruik OSX. Dus heel wat hindernissen voordat dit werkt.

 

De eerste versie zal dus een unix-script zijn. Dat lijkt me n.l. het snelst werkend.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wat betreft de problemen met geluid in opnamen/timeshift. Ik heb daar eigenlijk weinig problemen. En ik kijk eigenlijk bijna niet live maar alleen opnames of timeshift (vanwege de reclameblokken). Alle HD zenders doen het goed. Alleen vooruitspoelen/terugspoelen in nog niet gedecodeerde opnamen gaat onhandig opdat je dan geen beeld hebt bij hogere snelheid. Ik gebruik daarvoor jdaskip met +- 3 min en +- 30sec.

De zender waar ik problemen mee heb is Discovery (SD) De automatisch gedecodeerde opnamen daarvan doen het niet. (geen beeld en geen geluid) Timeshift en bekijken van gecodeerde opnamen wel. En nu ik het handmatig probeer, gaat het ook weer goed.

 

Het probleem van wel beeld en geen geluid heb ik nergens.

Ik heb dat wel gehad na een firmware upgrade, maar ben toen snel weer teruggegaan naar de vorige versie (SRP2410_22121_101102.tfd) van november 2010 en die gebruik ik sindsdien. De module die ik gebruik is de Aston versie 2.23

Link naar reactie
Delen op andere sites

Holy shit, je hebt gelijk. Na de firmware van november 2010 te hebben teruggezet lijken alle zenders weer te werken.Ik weet alleen niet meer of er nog andere nadelen aan deze firmware zitten. Dat zal de komende dagen moeten blijken.... Voorlopig ben ik in ieder geval weer gelukkig!

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...