Ga naar inhoud


[SRP2410] SRP2410 gebruikerservaringen


Slice

Aanbevolen berichten

Hoe is het HD(voetbal)beeld van de 2410 t.o.v. de 5000?

Want daar is de aanschaf toch allemaal om te doen?

 

En zijn 4 opnames te doen? Wel op 2 transponders neem ik aan.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

HD voetbal en HD in het algemeen is vele malen mooier, dit hangt natuurlijk wel van je TV af. Op een 32 inch op 4 meter zal je misschien niet zoveel verschil zien, maar op mijn 50 inch full HD plasma op 3 meter is het verschil enorm. Ook de uitzendingen die niet native HD zijn, maar geupscaled zien er beter uit.

 

4 opnames moet kunnen, uiteraard op 2transponders. Heb het nog niet kunnen uitproberen omdat mijn TF5000PVR ook nog aan een leiding hangt, heb dus maar 1 antenne-ingang aangesloten en op doorlussen.

Ik weet wel dat iTina voorlopig nog niet met 4 opnames tegelijk overweg kan. Dit zou je dus zelf moeten programmeren via het standaard Topfield menu.

 

Zoals gezegd, ik ben supertevreden. Mijn TF5000pvr doet het ook prima, maar daar zijn heel wat jaren overheen gegaan voor het zover was. De SRP2410 is er nog niet zolang, maar heeft wat mij betreft de TF5000pvr qua gebruiksgemak en stabiliteit al minstens geevenaard.

Zodra ik iTiNa in Level 3 kan gebruiken gaat mijn trouwe TF5000pvr met pensioen!

TF 5000PVR fw jan 07, Aston Dual 1.07 fw2.18, Samsung HA250JC

TF SRP2410 fw dec 10, Aston Dual 1.07 fw2.23, Seagate ST3500312CS

Wavefrontier T55, Panasonic TX-P50V10E, Logitech Harmony 900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henk Puister
Ik heb de installatie uitgevoerd en de zenders van de 3 Astra's ingelezen. Eén ding valt me op bij de overzicht van TF zenders, alfabetisch zoeken werkt net zoals op een TF5000PVR, maar is niet zo handig als die van SBP2001CI+. Bij deze krijg je een extra scherm met alle letters van het alfabet.

Zo nu eerst voetbal kijken cool


Hallo,

Ik heb de ontvanger ook al een tijdje in mijn bezit, alleen nog maar op de 19'2 afgestemd, en ben er zeer over te spreken.

Omdat het weer het vandaag toe liet heb ik mijn Visiosat Bigbisat geinstaleerd op de (19'2 + 23'5)de rest volgt nog wink

Maar nu heb ik een "probleem", wat ik ook probeer ik krijg de Astra 23'5 er niet op, de schotel staat goed uitgericht want op Philips heb ik ze wel alle twee.

Wie weet hoe ik deze Sat/TP toe kan voegen, wat ik ook probeer ik kom steed weer op het zelfde uit :D dus geen 23'5 frown

Groetjes, BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henk Puister
Bij mij is dit Astra3. Heb je de DiSeqC instellingen wel goed staan?

In eerste instantie zag ik geen signaal bij Astra3, maar heb toch gewoon de zenders laten zoeken en dan komen ze gewoon binnen.


Hallo,

Wat ik ook probeer, ik krijg ze niet binnen frown

Diseq staat volgens mij wel goed, heb ik ook al mee gerommeld wink

Als ik er een andere zenderlijst in zet met SetEdit TMS, en deze heeft wel de gevraagde Satelieten, worden deze er dan mij ook automatisch in gezet?

Ik heb helaas hier nog niet veel ervaring mee, ik had een Philips7005 met CD-Software, en daarmee gaat het ja bijna vanzelf :Dwink

Groetjes, BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henk Puister
Hoe ziet je installatie eruit?


Hallo,

Ik heb dus de Visiosat Big-Bisat, met nu twee Alps Quad Lnb's (19,2 - 23,5)deze heb ik aangesloten op 3x Spaun Sar 411F.

1 Spaun heb ik aangesloten op een Philips DSR 7121 (slaapkamer), ik heb daarbij beeld op de kanalen van de 19'2 en de 23'5.

De andere twee Spaun's heb ik op de Topfield SRP-2410 aangesloten (dus met twee kabels)ik gebruik de Aston module met groene LED (2.23)

De Topfield heeft de FW van 20-12-2010

Ik ben vandaag ook al weer een tijd aan het veranderen en zoeken geweest, maar ik krijg het niet voor elkaar frown

Groetjes, BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

De gebruikte configuratie ziet er prima uit en dat blijkt ook uit het feit dat je op de Philips wel ASTRA3 ontvangt.

Het ligt dus wel degelijk aan het eventuele ontbreken van de ASTRA3 in de zenderlijst of aan de DiSEqC instelling.

 

Kijk ook even op jouw Philips op welke DiSEqC ASTRA1 respectievelijk ASTRA3 zijn ingesteld.

Dezelfde instelling moet ook in jouw Topfield staan.

 

Kun je überhaupt de ASTRA3 in jouw satellietenlijst terugvinden?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je de instellingen in het lnb menu te staan van de Topfield ,en werkt de Philips op alle 3 aan sluitingen, ik bedoel de twee Spaun aansluitingen die je op de topfielt hebt aangesloten.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de SRP nu 2 uur aan staan, en de meeste tijd op Veronica HD. Hij is nog steeds koeler, zelfs koeler dan mijn TF5000PVR die 1 half uur aan staat. Deze is warmer bij de voeding.

 

Ik kan niet zien welke voeding gebruikt wordt. Het openen van de kast verbreekt de garantie, en aangezien ik hem nog geen maand heb, is dat natuurlijk niet aan de orde.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik ben vandaag weer van alles aan het proberen geweest crazy, en heb uit pure "wanhoop" een fabrieks reset gedaan whistle

 

Uiteindelijk alles weer het zelfde ingesteld, en tot grote vreugde :D en verbazing confused, alles gevonden wat ik wilde hebben smile

 

Wat het probleem nu geweest weet ik nog niet, maar hij heeft nu beide sats te pakken, en daar ging het om smile

 

Nu maar hopen, dat alles met de 3e LNB (moet ik nog halen), alles wel in één keer goed gaat.

 

Allemaal nog bedankt voor het mee denken.

 

Groetjes, BBC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
De gebruikte configuratie ziet er prima uit en dat blijkt ook uit het feit dat je op de Philips wel ASTRA3 ontvangt.

Kun je überhaupt de ASTRA3 in jouw satellietenlijst terugvinden?


Hallo,

Ja deze staat/stond er wel in, maar gaf dus geen signaal confused en vond deze ook niet.

Groetjes, BBC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
Hoe heb je de instellingen in het lnb menu te staan van de Topfield ,en werkt de Philips op alle 3 aan sluitingen, ik bedoel de twee Spaun aansluitingen die je op de topfielt hebt aangesloten.


Hallo,

Staat nog allemaal het zelfde ingesteld:

Astra Tuner 1, Diseq 1 van 4
Astra Tuner 2, Diseq 1 van 4
Astra3 Tuner 1, Diseq 2 van 4
Astra3 Tuner 2, Diseq 2 van 4

Groetjes, BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...