Ga naar inhoud


[SRP2410] SRP2410 gebruikerservaringen


Slice

Aanbevolen berichten

Firmware SRP2410M_22122_2012Apr24.tfd (Beta) zorgt ook voor geluid bij HD opnames.

 

Eindelijk...... en probleemloos 2 HD opnames tegelijkertijd!

 

Dankzij deze posts op het spoor gezet! 

 

SRP-2410M Aston CAM 1.03 (fw 2.23)

aangepast door HarrieB
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb met wisselend succes gebruik gemaakt van mijn 2410 exemplaar. Nu heb ik opeens een probleem, omdat de topfield mij op alle zenders die ik wil zien, vraagt om een pincode. Ik heb echter helemaal geen pincode gebruikt noch nieuw ingebracht en de verwijzing uit het engelse User Guide naar "0000" werkt niet. Ik heb ook al een reset gedaan naar de oorspronkelijke fabrieksgegevens, maar zonder resultaat. Vraag: kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om het systeem weer normaal werkend te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedank Sjaak(k), meteen geprobeerd en het werkt! Fantastisch. Dan heb ik nog een vraagje en wel deze : op mijn reciever Humax icord ontvang ik astra 3 en astra 1 en 2 zonder problemen en glashelder.

Dezelfde aansluiting op de topfield geeft "blokvorming" voor astra 3, maar niet voor astra 1 en 2. Kan dat aan de firmware liggen of is er een nieuwere update van de software vereist? en waar te vinden?

Toch meer dan een vraagje, maar kan je mij raden of iemand anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik inderdaad de triple lnb in frankrijk. is gemonteerd op de aanbevolen parabool. Andere sats geven een 100% helderheid bij 80% sterkte en doen het goed. Alleen de Topfield geeft blokvorming bij astra3. Ik zal eens kijken of een er een verbeterde firmware versie bestaat (nu heb ik Versie TF-BCPCE-1.10.00EN DE UPGRADE IS VAN SEPT 2013)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nu een TRIAX parabool (62cm) op aanwijzing van canaldigital. Misschien moet ik een 80 cm parabool gebruiken of beter nog een SMC visiosat parabool. Ik had al eerder de 80 cm gebruikt met een universeel LNB, maar ook hier blokvorming op de astra3 voor de Topfield. Misschien ligt het aan de mechaniek van de Topfield.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Voor iedereen die een 2410 of 2410M heeft, even de tip dat al geruime tijd fors verbeterde nieuwe software van Topfield beschikbaar is (via zowel Topfield Europe (link onderaan het bericht) als Topfield Korea. Laat je niet foppen door de datum, de software is v1.11 en is van 19 december 2013. Ik draai al een maand of 4 stabiel op deze versie die een forse sprong vooruit is.

 

+ Auto-descramble werkt eindelijk fatsoenlijk en zonder omkijken :-) geen 's ochtends vroeg de receiver opstarten en copy starten, maar zodra je de receiver uitzet en er geen timer opname binnen afzienbare tijd staat, gaat de receiver ADen en hij ruimt ook netjes de oude opnames op.

+ De tuner hoeft niet meer ingesteld te worden voor opnames. Nooit meer gedoe met het inschakelen van een opname op dezelfde tuner die je zit te kijken tenzij er al een opname loopt op een andere transponder, dan houdt het op natuurlijk. Je kan overigens nog steeds een tuner selecteren voor timer opnames, maar dat is helemaal niet meer nodig.

+ Zappen zorgt veel minder voor vastlopers dan voorheen. Nog steeds niet perfect, snel zappen kan er nog steeds voor zorgen dat de receiver vastloopt, maar veel minder frequent.

+ Meerdere programma's tegelijk opnemen werkt vlekkeloos (tot 4 tegelijk op 2 transponders) en daarnaast nog afspelen van een eerdere opname kan ook.

+ De EPG houdt informatie vast na uit/aan. Voorheen was je alles kwijt en werd de EPG opgebouwd voor de transponders die de receiver zag. Nu werkt dat nog hetzelfde maar blijft de informatie bewaard. Je hebt dus veel meer aan de EPG. EP via de media highway heeft bij mij nooit goed gewerkt (inclusief de vertraging iedere keer als je de EPG oproept), dus die heb ik zelf niet gebruikt. De huidige EPG is dan een enorme stap vooruit.

+ Ondertiteling op BBC HD werkt stukken beter. Af en toe wel wegvallende titels tijdens het afspelen van een opname, maar even terug en vooruit spoelen en meestal pikt 'ie de titels wel weer op. Tevens worden de titels op HD One normaal weergegeven (voor de update grote letters bovenin het beeld).

 

- Terugspoelen en daarna opnemen is nog steeds een drama. Zodra je op REC drukt kan je echt niets meer behalve kijken (vooruit en achteruit kan niet, pauzeren ook niet en wisselen van zender is er ook niet bij). Was al zo volgens mij. Hetzelfde geldt voor het bekijken van een nog niet gedescrambelde opname, gelukkig kan je dan wel springen met de cijfertoetsen om een % in te geven.

- Geen ondertiteling op DiscoveryHD en Crime and Investigation Channel. DiscoveryHD heeft het wel gedaan maar is er twee maanden geleden mee opgehouden, CI heeft het nooit gedaan. Erg jammer, want we kijken er graag naar.

- Eindtijd in de timer inkloppen kan nog steeds niet. Iemand die begrijpt waarom je de opnameduur moet aangeven (behalve luiheid van de programmeur) moet het zeggen, want je zit zelf iedere keer te rekenen als je niet opneemt vanuit de EPG.

 

Mocht Topfield deze restpunten nog eens beetpakken dan wordt de 2410 helemaal een topapparaat. Ik ben er in ieder geval hartstikke happy mee (en zeker 10 x beter dan de sat ontvanger op de Philips 7606H tv, want dat is echt een drama :-(.

 

http://www.topfield-europe.com/de/10_download/10_00_00_download.php?f=downloads%2fSatellit%2fSRP2410%2fFirmware#downloaddownloadsSatellitSRP2410Firmware

aangepast door t2jd1967

Topfield TF5010PVR + Aston 2.18

Topfield SRP-2410 + Aston 2.26

2 x Philips DSR-7121

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...