Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe software, Rebox RE8000/9000, versie 44.


duitsland

Aanbevolen berichten

De nieuwe software versies voor de Rebox RE9000 en RE8000 staat online.

Inclusief de release notes.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 265
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De update zit erin. Ging allemaal automatisch bij het aanzetten, netjes downloaden en updaten. Fabrieksreset gedaan en kanalen opnieuw ingelezen. Kleine vastloper bij eerste zappen maar dat nemen we voor lief haha. Ik laat hem nu een tijdje aanstaan/warm worden en ga vanmiddag wat "spelen".

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ging het goed, alleen ik kreeg na het flashen meteen servicefout en gecodeerde zender melding, dus het kan zijn dat hij even moeilijk doet na het updaten.....

 

Maar verder werkt deze OK...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles lijkt ok, maar natuurlijk meteen de eerste bugs:

 

- MKV speelt af (mooi). Maar een 16:9 1.85:1 aspect ratio, speelt de box af alszijnde 4:3 en dit is niet te veranderen.

- XVID speelt af (zoals voorheen), maar een 2:35:1 wordt als 1.85:1 afgespeelt, dus ei-hoofden.

- Snelheid USB test, geluidje is niet aanwezig.

- Storage check (nieuwe functie) : Dit kan enige MINITES duren (fijne vertaling....not).

 

we testen maar weer door... zucht.

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge ! wat ben jij een piepert zeg ! Meteen WEER die negatieve reactie......

Ga nu eerst eens even rustig tv kijken en stoor je dan eens aan jou persoonlijke wensen !

Nogmaals het is een apparaat voor de massa, niet voor individu's.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Bij mij ging het goed, alleen ik kreeg na het flashen meteen servicefout en gecodeerde zender melding, dus het kan zijn dat hij even moeilijk doet na het updaten.....

Maar verder werkt deze OK...


Dat krijg ik met elke update, ik wacht dan gewoon even, of schakel even heen en weer, dan is het op gelost..
Zo loop ik elke cd zender even na!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor ik aan de gang ga, heb ik een vraagje:

Zit onderstaande optie er nog steeds in?

Optie 1 'Playback Numeric Function' : via de cijfertoetsen het aantal minuten ingeven waarmee men door de reclame wil springen.

 

Optie 2 'Commercial overslaan’ de gehele reclame overspringen.

 

?

 

Met vriendelijke groet!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker ! en het werkt ook nog goed.

Als je dit hebt ingesteld kan je eerst op de play toets knop drukken en vervolgens op de toetsen 1 tm9 voor de minuten.

De knop 0 is om 1 minuut terug te stappen.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en "'Commercial overslaan’ de gehele reclame overspringen" Hoe wekt dit? Dat zal met een andere knop zijn denk ik? Eerst op play and dan wellicht de "hoofdstuk skip" knop?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu onmiddellijk na de fabrieksreset en de FastScan (dus voor het zappen) de ontvanger elektrisch 'hard' uitzet, dus met de knop aan de achterzijde zou je geen van de hierboven genoemde problemen moet ervaren.

Bij mij geen Service Fout en vastloper gezien.

 

Voor zo ver ik het kan beoordelen loopt alles prima.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
... vervolgens op de toetsen 1 tm9 voor de minuten.
De knop 0 is om 1 minuut terug te stappen.

Volgens mij klopt dit niet helemaal.

Als je tijdens de weergave van een opname op de Play toets drukt en daarna op de numerieke toetsen dan springt de cursor de waarde in seconden of minuten vooruit zoals is ingesteld in de optie 'Playback Position Jump'.

Als de optie 'Playback Numeric Function' op 'Percentage Move' is ingesteld en je drukt dan op een van de numerieke toetsen dan gaat de sprong niet per minuten maar per percentage.
Als je aan het begin van de opname b.v. het getal 20 ingeeft dan springt de cursor naar 20% vanaf het begin van de opname.
Bij een opnameduur van 60min betekent dit dat de cursor 12min vooruit springt.

Toets je daaropvolgend het getal 10 in dan springt de cursor terug naar 10% van het begin van de opname.
Bij een opnameduur van 60min betekent dit dat de cursor naar 6min vanaf het begin van de opname terugspringt.

Als de optie 'Playback Numeric Function' op 'Commercial overslaan' is ingesteld dan zie ik nog niet hoe de reclame moet worden overgeslagen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeer tevreden :

 

Hij behoudt de mount met me NAS na standby stand. ( helaas deep sleep is ie de mount kwijt maar dat zij zo - wie weet komt dat de volgende keer - kan ik mee leven )

Hij "freezed" niet meer na 7 minuten bij het afspelen vanaf me NAS.

Hij neemt netjes 2 transponders op ondanks 1 kabel ( deed ie eerst niet of ik deed wat fout )

 

sofar so good smile

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

laugh Ik ben tot nu toe blij met de update, alles lijkt goed te werken.

Vooral dat skippen bij het afspelen van opnames is een verademing vergeleken met de 1.07 versie.

Ik heb hem standaard op 2 minuten skip staan met pijltje links rechts en ook handig nu dat je met de numerieke toetsen direct een vast aantal minuten kunt doorskippen en met de 0 weer 1 minuut terug.

Tot nu toe werkt dit probleemloos. smile

 

Wel al een keer service fout gehad en een harde reset moeten uitvoeren. Dit had niks met de installatieprocedure te maken want voor de fout was hij al 2 keer volledig gereset geweest.

Ik moet wel zeggen dat ik heel veel in de menu's en zenders heb zitten scrollen en na 10 minuten kreeg ik die fout ineens.

 

Na harde reset nu nog geen verdere problemen laugh

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...