Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe software, Rebox RE8000/9000, versie 44.


duitsland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Caesarion
11798;H;27500
Video PID:2728 , Audio PID 2968 , PMT PID: 2804


Ik heb hem gevonden maar de EPG en programma info werken bij NG Wild niet. Bij History HD Dutch wel.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 265
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: pst

Wel valt op dat ik vaker dan bij versie 26 de melding "Gecodeerde zender" krijg. Het valt op dat dit voornamelijk gebeurt bij het zappen van een 526i naar een 1080i zender.
...na ong. 10 sec. komt "Gecodeerde zender" in beeld en moet ik naar een ander kanaal zappen en daarna weer terug. Hierna weer beeld. Dit lijkt een beetje op het hierboven genoemde probleem,

pst, welkom op het forum en veel leesplezier toegewenst.
Helaas vermeld je (nog) niet hoe je configuratie eruit ziet zoals gebruikte LNB`s en DiSEqC switch want het door jouw hier vermelde probleem zou ik in eerste instantie zoeken in de LNB afstelling maar zeker ook in de gebruikte DiSEqC switches.
Dit probleem is al eerder gemeld en verholpen nadat de DiSEqC switch is vervangen.
Als je van 526i naar een 1080i zender wisselt dan switcht de DiSEqC switch meestal naar een HD satelliet en de Rebox heeft met sommige DiSEqC switches problemen mee.
Kijk maar even naar <DIT> draadje.

Wat voor een signaalkwaliteit heb jij op ASTRA3?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rene1710
Het enige wat gebeurde, dat de 9000 1 keer vast liep en ik vervolgens de decoder helemaal heb uitgezet en weer aangezet.
Heeft iemand anders soms ook dit probleem?
Misschien een oplossing????????
Rene

Ja dat had ik ook gisterenavond.
Het kwam omdat ik te veel, te vaak, en te snel verschillende knoppen van de AB achter elkaar indrukte.
Me eigen oplossing is, om alles rustig aan te doen.
(Maar dat was bij de vorige versie's ook al zo)

Voor de rest heb ik geen problemen, en totnogtoe is 044 de beste versie die is uit gebracht!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werkt de nieuwste versie ook helemaal top. Was al tevreden over mijn Rebox 8000 en het wordt er steeds beter op. Het enig is dat ik nog steeds geen teletekst heb op Nederland 2 HD.

 

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft niets met de Rebox te maken..... er wordt gewoon geen TT op Ned2 HD uitgezonden.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Helaas vermeld je (nog) niet hoe je configuratie eruit ziet zoals gebruikte LNB`s en DiSEqC switch want het door jouw hier vermelde probleem zou ik in eerste instantie zoeken in de LNB afstelling maar zeker ook in de gebruikte DiSEqC switches.
Dit probleem is al eerder gemeld en verholpen nadat de DiSEqC switch is vervangen.
Als je van 526i naar een 1080i zender wisselt dan switcht de DiSEqC switch meestal naar een HD satelliet en de Rebox heeft met sommige DiSEqC switches problemen mee.
Kijk maar even naar <DIT> draadje.

Wat voor een signaalkwaliteit heb jij op ASTRA3?


Jürgen, bedankt voor je reactie!

Helaas ben ik zo nieuw op satellietontvangst gebied dat ik zelfs met deze vragen al moeite heb.... confused
Met firmwares heb ik veel minder moeite, dit is een onderdeel van mijn dagelijks werk. Omdat ik wat problemen ondervond met v.26 (o.a. gemiddeld 1x per dag een verplichte harde reset) heb ik wel de firmware upgrade gedaan, maar met bijster weinig kennis van sat. receivers moet ik toegeven. Ik zal toch proberen te antwoorden, maar als ik onzin uitkraam hoor ik het graag!

DiSEqC switches gebruik je volgens mij in een opstelling met een rotor onder je schotel? Dit heb ik niet. Bij mij hangt een schotel(tje) aan de gevel met een dual LNB die met twee kabels aan de receiver vast zit. Deze is opgehangen door de satelliet handelaar twee dorpen verderop, die overigens volgens mij prima werk heeft afgeleverd en ik heb er wel wat vertrouwen in dat er niet de eerste de beste LNB is opgezet, maar dat weet ik natuurlijk niet 100% zeker. Welk merk LNB het is zou zo echt niet weten, de factuur gaf geen uitsluitsel, waarschijnlijk om me niet teveel te verwarren :D . In de ontvanger is als LNB type "universeel" ingesteld.

De "gecodeerde zender" melding zou dus zomaar van de LNB af kunnen komen, echter is het dan wel vreemd dat dit probleem zich voordoet na een firmware wissel. Aan de hardware is niets veranderd.

Ik heb uiteindelijk (bij schotelantenne instellingen) de signaalsterkte en -kwaliteit teruggevonden. Op de Astra 1 (19.2E) krijg ik een sterkte van 91% en een kwaliteit van 90%. Op de Astra 3 is de sterkte 88% en de kwaliteit 89%.

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
een dual LNB die met twee kabels aan de receiver vast zit

Ik neem aan dat je een twin LNB bedoelt i.p.v. een duo?
Een duo zit meestal met 1 kabel via een disecq switch aan je receiver, een twin met 2 kabels.

Disecq is een protocol, heeft niets met rotor of geen rotor te maken...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat

Ik neem aan dat je een twin LNB bedoelt i.p.v. een duo?
Een duo zit meestal met 1 kabel via een disecq switch aan je receiver, een twin met 2 kabels.

Disecq is een protocol, heeft niets met rotor of geen rotor te maken...


Dan is het inderdaad een twin. Er komen twee kabels uit die naar de Rebox gaan. Zoals gezegd, dit is voor mij geen gesneden koek dus ik kan nog wel eens wat onzin uitkramen.

Met het gevaar off-topic te raken, maar als je zegt "protocol", zou er dan, gezien mijn vorige post over het "Gecodeerde zender" probleem iets in te stellen zijn op de Rebox. Zoals gezegd, dit probleem(pje) valt op sinds ik de v.44 firmware gebruik, dus dacht ik dat het daar aan kon liggen.

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jake
Ik kan het niet vinden dus de vraag, werkt deze firmware ook op de 4000. Ik ondervind daar nog steeds freezes bij Veronica en vastlopers bij timeshift/opnames met versie .37

Greetz Jake

Gekeken op de Rebox site; hier staat die niet bij.. Dus de V44 is vooralsnog niet beschikbaar voor de RE4000. Je kan wel een mailtje richten naar Rebox in haarlem en even vragen of deze versie ook voor de RE4000 beschikbaar komt ?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad nog niet vrijgegeven voor de RE-4000.

Zal wel te maken hebben met de CD certificering, of ze hebben geen beta testers voor de 4000.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag had een huisgenoot de eerste vastloper met versie 1.08.44. Kennelijk is dit hardnekkige fenomeen nog niet uitgeroeid.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...