Ga naar inhoud


3D adapters. De volgende stap?


Gast hagar

Aanbevolen berichten

Optoma komt binnenkort uit met een 3D adapter om de 3D ready modellen van dit merk de mogelijk geeft om een 3D blu ray en ps3 ( 3D films en 3D games ) aantesluiten ( hdmi 1.3 ) en 3D te laten projecteren. (3D-XL

3D Projector Adaptor)

 

Nu vraag ik mij af of dit nu de volgende stap is en er meer merken volgen om 3D adapters op de markt te brengen die een niet 3D ready plasma/lcd toch de 3D kan laten afspelen.

 

Zou dit mogelijk zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb een Dreambox 800 hd en een Plasma 3d en daarmee kan ik bijvoorbeeld gewoon 3D kijken via het Astra demokanaal.

Wordt gewoon side by side uitgezonden en met je 3d Plasma merge je die 2 beelden in 3d. Dat doet je TV dus zelf. Ik zou niet weten waar je een adapter voor nodig moet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat de adapter tussen je ontvanger en een gewone tv geplaatst gaat worden. Ook geeft die adapter dan het infra rode stuursignaal voor je 3-D bril.

 

Op dit moment werkt 3-D weergave het beste op een (Panasonic) plasma scherm, omdat die nagenoeg geen nalicht tijd hebben.

Met LCD schermen krijg je overspraak door de langzame respons tijd van die schermen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag die ik stelde was of deze 3d adapters de volgende stap is.

 

Ik doel op dat dit een gat in de markt is want met deze kan je van elke tv een 3d tv maken. Mijn plasma fullhd koste mij maar 699 euros en de 3d versie van mijn model is bijna 1000 euro duurder en als ik met een 300 euro universeel 3d adapter kastje ook 3d kan kijken ben ik blij smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij 3D is grootbeeld een absolute voorwaarde.

Ik kijk op een 65" Plasma.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
Ik krijg aankomende week een 92''


Lol, punt met die schermen is dat de grote zo snel went......heb een 42 inch vond die in het begin ergggggg groot.....wil nu best wel groter :D lijkt wel alof je ogen gewoon ruimte in je kamer maken om nog groter te kunnen plaatsen.

Groetjes..........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die gaat er niet komen. Heeft volgens mij iets met de snelheid van het display te maken. Kwestie van even de verschillen uitzoeken tussen een gewone TV en een 3D TV.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Nee die gaat er niet komen. Heeft volgens mij iets met de snelheid van het display te maken. Kwestie van even de verschillen uitzoeken tussen een gewone TV en een 3D TV.


Voor lcd is het 200Hz waar de 3D mee begint maar bij plasma weet ik het eigenlijk niet.

Zover ik de 3D techniek begrijp worden er 2 beelden verzonden, een voor elk oog, die synchroon lopen met de open en sluiten van de actieve brillen. Snelle reactietijd van het scherm vermindert het crosstalk effect.

Ik vraag me toch echt af of binnenkort niet andere bedrijven met deze adapters op de markt komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
Origineel bericht van: Psychosammie
Nee die gaat er niet komen. Heeft volgens mij iets met de snelheid van het display te maken. Kwestie van even de verschillen uitzoeken tussen een gewone TV en een 3D TV.


Voor lcd is het 200Hz waar de 3D mee begint maar bij plasma weet ik het eigenlijk niet.

Zover ik de 3D techniek begrijp worden er 2 beelden verzonden, een voor elk oog, die synchroon lopen met de open en sluiten van de actieve brillen. Snelle reactietijd van het scherm verminderd de crosstalk effect.

Ik vraag me toch echt af of binnenkort niet andere bedrijven met deze adapters op de markt komen.


De panasonic VT20 gebruikt 120 Hz (zo uit mijn hoofd)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
60 beeldjes per sec voor elk oog.


Dus totaal 120 Hz of heb jij meer ogen dan 2

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...