Ga naar inhoud


Zijn er ook dvb-t modulatoren i.p.v. analoge UHF modulatoren?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Zijn er ook dvb-t modulatoren i.p.v. analoge UHF modulatoren?

 

Dat is mijn vraag. Ik zou graag de uitgang van mijn SD digitale receiver in plaats van naar een UHF modulator als DVB-t signaal in mijn huisnet (coax) willen transporteren.

Het lijkt mij een vrij logisch idee.

 

Is er zo iets te koop? Voor de consumer markt wel te verstaan.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zou ik ook graag willen. Ik heb er ook al eens naar gezocht, maar het bestaat niet zover ik weet. Als je gaat zoeken kom je alleen op een project om DVB-T te moduleren met een videokaart op VHF kanaal 5, maar da's eigenlijk alleen een proof of concept en niet praktisch bruikbaar (je kan geen live video streamen ermee, alleen wat statische content).

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google eens op dvb-t modulator. Het tweede resultaat in die lijst brengt je bij een leverancier van e.e.a. Volgens mij heb je echter verschillende dingen nodig, want de modulator kan alleen digitale streams in DVB-T omzetten. Ik weet echter niet of je van je SD receiver een digitaal signaal kan aftappen wat direct geschikt is om in de modulator te stoppen.

Volgens mij gebruikt men in Duitsland in kleinere Gemeenschappelijke Antenne inrichtingen kant en klare DVB-S naar DVB-T oplossingen die bijvoorbeeld 12 maal sateliet in een keer omzetten in DVB-T waarbij de kanalen dan wel op dezelfde transponder(s) uitgezonden moeten worden. Maar ik denk dat die oplossing wat te duur is voor huis en tuin gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het volgende nodig:

 

- MPEG encoder

- multiplexer

- modulator

 

De prijzen zijn de laatste jaren wel flink gezakt. Er zijn op dit moment van diverse merken MPEG2 encoders te koop met ingebouwde multiplexer en 4 A/D ingangen. Kun je dus 4 TV kanalen maken. Vaak CVBS of S-video in.

 

Het ASI/TS signaal wat daar uit komt kun je dan weer in een COFDM modulator stoppen. Houdt wel rekening met enkele duizenden euro's.

 

Een andere oplossing is een PCI-E kaart, die zijn blijkbaar een stuk goedkoper...

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Het enige dat ik ooit al in die richting gezien heb, is een PCI-kaart voor in een computer, maar da's niet echt gebruiksvriendelijk of economisch...

Deze bijzonder inteligente man (Fabrice Bellard) werkt sindsdien voor een Nederlands bedrijf welke professionele DVB modulatoren en demodulatoren maakt.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je reactie niet helemaal. Ben jij dan die bijzonder intelligente man?

In ieder geval, mocht dit goedkoop bestaan, dan zou ik er in ieder geval zeer in geïnteresseerd zijn. Lijkt me leuk om in huis te hebben.

 

Edit: okee, je reageerde hoogstwaarschijnlijk niet op mijn bericht, maar op dat van die videokaart...

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry! Het citaat ging niet helemaal goed. Ten overvloede ik ben niet zo slim :-)

 

Was bedoeld voor onderstaand.

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Dat zou ik ook graag willen. Ik heb er ook al eens naar gezocht, maar het bestaat niet zover ik weet. Als je gaat zoeken kom je alleen op een project om DVB-T te moduleren met een videokaart op VHF kanaal 5, maar da's eigenlijk alleen een proof of concept en niet praktisch bruikbaar (je kan geen live video streamen ermee, alleen wat statische content).

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marmitek Gigavideo 80 iets. Werkt hier als een speer en heb geen last van DECT/Wifi en die apparaten ook geen last van de Marmitek. Richtprijs 50 Euro.

 

 

Wat specs:

 

Citaat:
Marmitek GigaVideo 80: technische specificaties

Bereik: 100 meter in de vrije lucht, 30 meter door vloeren, muren en ramen

Voeding zender: 6 VDC via 230 V netstekkervoeding

Zendfrequentie audio/video: vier kanalen op 2,4 GHz

Zendfrequentie infrarood: 433,92 MHz

Video ingang zender: 1 V top-tot-top, 75 ohm

Audio ingang zender: 1 V top-tot-top, 600 ohm

Voeding ontvanger: 6 VDC via 230 V netstekkervoeding

Video uitgang ontvanger: 1 V top-tot-top, 75 ohm

Audio uitgang ontvanger: 1 V top-tot-top, 600 ohm

Afmetingen zender: 140 mm x 100 mm x 140 mm (volledig uitgetrokken antenne)

Afmetingen ontvanger: 92 mm x 85 mm x 20 mm (volledig uitgetrokken antenne)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...