Ga naar inhoud


[Satelliet] Omrop Fryslan exit ????


endurance

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Zojuist met de Omrop Fryslan gebeld en daar eens geinformeerd. Wat blijkt er moet bezuinigd worden, echter bestaat het voornemen niet om van de Astra te verdwijnen er zal op andere punten bezuinigd worden. Dit is de stand van zaken op 15 oktober 2010 om 11:35 uur. Dus andere bronnen dan de Omrop Fryslan zelf zijn denk ik onjuist geinformeerd. Andere geluiden graag met bron vermelden zodat wij met elkaar juist en correct geinformeerd worden en geen roddels de wereld in helpen (daar zijn andere bladen voor denk ik, meestal bij de kapper :-))

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: spongebob
de oplossing zal uiteindelijk wel moeten liggen in de mpeg4-compressie liggen, hoor. Uiteindelijk zullen alle kijkers wel overgaan op deze standaard, zeker nu ook meer en meer andere zenders op de satelliet migreren naar deze uitzendnorm.

Als dit inderdaad de helft scheelt qua kosten, zou ik toch niet meer twijfelen.


Uiteindelijk zullen alle kijkers inderdaad wel overgaan op die nieuwe standaard maar dat gaat nog wel vele jaren duren. Je krijgt op dit forum misschien het idee dat iedere satelliet kijker zijn ontvanger eens per jaar vervangt maar dat is echt niet het geval. Het overgrote deel van die kijkers heeft nog steeds gewoon een SD ontvanger die ze nog helemaal niet willen vervangen. Voor alle duidelijkheid, ik val daar niet onder.

Ik begrijp het eigenlijk allemaal niet. Er is op dit forum al zoveel kritiek geuit op Canal Digitaal omdat die monopolist er een handje van heeft de kosten van allerhande wijzigingen op de klanten te verhalen.
Waarom worden dergelijke Canal Digitaal-achtige voorstellen dan hier door forumleden gedaan? Waarom moet die mensen het geld uit de zak worden geklopt. Laat ze gewoon lekker SD kijken als ze dat willen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat mezelf betreft mogen deze zenders nog 30 jaar in SD/mpeg2 uitzenden, maar het probleem ligt 'm nu net dat deze zenders gewoonweg het geld niet (meer) hebben om nog verder in SD/mpeg2 te blijven uitzenden.

 

Het is dus OF mpeg4 OF helemaal NIET uitzenden op de sat. Ik vrees overigens dat het het laatste zal worden.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:
Omrop Fryslân giet foarearst in jier troch mei it útstjoeren fan tillevyzje fia de astrasatellyt. De Omrop hat hjirfoar subsydzje fan de provinsje Fryslân krigen. Tongersdei waard bekend dat in soad oare regionale omroppen der mei ophâlde. It giet om RTV Drenthe, RTV Noord-Holland, L1 Limburg, Omroep Brabant, Omroep Zeeland en RTV Rijnmond.

Sa'n 40.000 Friezen sjogge noch tillevyzje fia de satellyt. Sa'n 14 persint dêrfan sjocht nei de Omrop. ]


Vrij vertaalt: Omroep Fryslan gaat vooralsnog een jaar door met haar uitzendingen voor TV via de Astra. De omroep heeft hiervoor subsidie ontvangen van de Provincie Friesland. Donderdag werd bekend gemaakt dat een aantal andere regionale zenders er mee zullen stoppen. Het gaat hier om TV Drenthe, RTVNH, L!, Branbant, Zeeland en Rijnmond.

Ongeveer 40.000 Friezen kijken nog TV via de satelliet. Zo'n 14 procent daarvan kijkt naar Omrop Fryslan.

Bron: omropfryslan.nl/
Datum: 28-10-2010

Met vriendelijke groeten:

Jan

 

Al sille de bern strie frette, de lytse man sil wille ha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...