Ga naar inhoud


[Satelliet] Omrop Fryslan exit ????


endurance

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ze kunnen die regio zenders ook makkelijk in DVB-S2/MPEG4 gaan uitzenden. Kosten een stuk minder

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er valt vast wel wat te regelen met Canal Digitaal, en het betreft niet de lokalo's maar regionale omroepen. Lokale zenders zie ik niet op satelliet verschijnen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Ze kunnen die regio zenders ook makkelijk in DVB-S2/MPEG4 gaan uitzenden. Kosten een stuk minder

Je raakt dan wel een groep kijkers kwijt.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wilt het nieuwe kabinet de regionale omroepen in vensters laten uitzenden op Nederland 3.

 

Dus zoals het gebeurt door regionale vensters in de zendergebieden in Duitsland bij de WDR, NDR en MDR.

 

Als ze dan nog blijven uitzenden op de satelliet, dan zou je dus 13x Nederland op de satelliet krijgen.

WDR Fernsehen zit ook 10x op de satelliet, om maar eens wat te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet ik de DVB-T antenne wel buiten ..

 

hoewel dan vang ik eerder RTV Drenthe en omroep flevoland dan omrop fryslan smirk

 

maar de TP wordt gezamelijk gehuurt dunkt mij? oftewel dan moeten de andere regionalen ineens ook meer betalen voor doorgifte? = einde regionalen op de wok :?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat het betrekking heeft op een provinciale bezuinigingsmaatregel. Het is strategie van Fryslan om te zeggen dat daarmee de distributie van het signaal in gevaar komt. Momenteel worden alle regionale keihard aangepakt. Sommige drijgen 10-15% van hun subsidie kwijt te raken terwijl de landelijke overheid (ja ook het nieuwe kabinet) achter de regionale staat. De uren die van de landelijke worden afgenomen tbv het regionale venster en daarmee dus de programmakosten voor die uren zullen ten gunste komen aan de regionale en worden verdeeld. Daarbij is afgesproken dat de omroepen die het meest achterlopen op hun collega's het grootste stuk van de te verdelen gelden krijgen. Er is momenteel natuurlijk wel iets bizars gaande; enkele provincies hebben miljarden opgestreken met de verkoop van de energiemaatschappijen, maar slaan aan het bezuinigen als dollen en pakken alle de regionale omroepen hard aan. Er gaan natuurlijk wel miljoenen per jaar naar de regionalen, maar vergeet niet dat dat maar een fractie is van wat radio en televisie kosten op de landelijke zenders!

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch is er veel te veel herhaling, vaak om het uur, dan moet er toch een creatieve oplossing zijn.

 

Het mooist is een on demand optie maar of DVB-s daarvoor het meest geschikte medium is waag ik te betwijfelen. Beter is dan DVB-c en IPTV.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die 600K aan bezuinigingen ben je met het stoppen van satelliet distributie al een heel eind. In de tijd van L1 wist ik dat het 300K kostte voor de pilot.... dus een grote hap van die 600K is al opgelost en alle programma's kunnen gewoon doorgaan en er is vrij eenvoudig bezuinigd. Alleen de satellietkijkers kunnen niet meer kijken, mits ze een DVB-T ontvanger ernaast zetten of toevallig ergens wonen waar kabel is.

 

Ik vraag me af wat DVB-T distrubutie en DVB-C distributie kost...???

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat de regionale omroepen tevens dienst doen als "calamiteitenzender" en derhalve verplicht via elke infrastructuur uitzenden?

 

Wat is de schade als bij een ramp half Friesland niet/slecht geïnformeerd wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...