Ga naar inhoud


[Satelliet] Omrop Fryslan exit ????


endurance

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: 1664
Is het niet zo dat de regionale omroepen tevens dienst doen als "calamiteitenzender" en derhalve verplicht via elke infrastructuur uitzenden?

Wat is de schade als bij een ramp half Friesland niet/slecht geïnformeerd wordt?


Dat klopt, hetgeen betekent, dat omrop Fryslân niet meer dienst kan doen als calamiteitenzender. Maar aan de andere kant bedenk ik me, dat het begrip calamiteitenzender alleen maar geldt voor de radio uitzendingen. En de radio van omrop Fryslân is gewoon via de ether te ontvangen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: paardengek
Maar aan de andere kant bedenk ik me, dat het begrip calamiteitenzender alleen maar geldt voor de radio uitzendingen. En de radio van omrop Fryslân is gewoon via de ether te ontvangen

Maar het kan/mag wel via TV. Dat hangt af van wat er afgesproken is.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al vaker gezegd dat de ontvangst van de NL Regio zenders via satelliet pure luxe is.

Het is natuurlijk leuk dat Arie in Spanje in zijn zwembroek op de camping naar omroep Drenthe kan kijken...maar is dit nu echt nodig?

Maar als de regionalen niet via 23,5° oost hadden uitgezonden, was die positie nooit populair geworden.

Astra Benelux profiteerd er nu van.

De oplossing om via MPEG4 uit te gaan zenden gaat dan weer op kosten van de kijkers die geen MPEG4 compatible ontvanger hebben. Een betere oplossing lijkt het mij om transpondersharing te doen, want het is één al herhalingen bij die regionalen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik heb al vaker gezegd dat de ontvangst van de NL Regio zenders via satelliet pure luxe is.
Het is natuurlijk leuk dat Arie in Spanje in zijn zwembroek op de camping naar omroep Drenthe kan kijken...maar is dit nu echt nodig?
Maar als de regionalen niet via 23,5° oost hadden uitgezonden, was die positie nooit populair geworden.
Astra Benelux profiteerd er nu van.
De oplossing om via MPEG4 uit te gaan zenden gaat dan weer op kosten van de kijkers die geen MPEG4 compatible ontvanger hebben. Een betere oplossing lijkt het mij om transpondersharing te doen, want het is één al herhalingen bij die regionalen.


transpondersharing zal heel moeilijk worden.
zonder politiek te worden toch het volgende. Met het nieuwe kabinet wordt er van uit Gelderland nu al gezegd dat er geen vertegenwoordiging is vanuit Gelderland, alleen Randstad. Hoever dit allemaal klopt weet ik niet en maakt mij ook niet echt uit op dit moment.
Wel dat het gevoel dat dus in het land leeft, de strijd tussen de Randstad en andere delen van het land.

Omroep Gelderland of Omroep Friesland, om maar eens wat te noemen zullen het dus weinig op prijs stellen op een andere tijdstip uit te zenden dan TV Noord Holland of TV West. Dan zullen zij zich achtergesteld voelen. TV NH zal dan weer zeggen maar wij mogen op prime time want wij zenden uit voor de provincie met meer inwoners dan die provincies.
Natuurlijk kan er wel iets geregeld worden over het wisselen van uitzendtijden. Maar volgens mij neem je nooit het gevoel weg dat dit gevoel blijft bestaan.
Bovendien ga je dan programma's herhalen die eerder gewoon zijn uitgezonden via de kabel en dvb-t? Dan zou je dus nooit meer enig live-programma te zien kunnen krijgen via de satelliet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Nu is het 80% herhaling.
Op zich geen gek idee.
Een hoop publieke omroepen eruit knikkeren
en Nederland 3 gebruiken voor deze vensters.


geen TROS meer?

eindelijk verlost van die Volendamse palingsoaps :D

even zonder gekheid

Kan je nog de samenwerking herinneren tussen de VPRO, RVU en de VARA op Nederland 3?
Zij wilden heel graag samenwerken en eventueel fuseren op termijn. Er werden leuke en interessante programma's gemaakt op Nederland 3.
Helaas vond de politiek in Nederland dit niet goed. Het stellen van dat omroepen moeten verdwijnen door met elkaar te fuseren blijft hetzelfde resultaat geven. De nieuwe omroep blijft toch verpreidt uitzenden over de 3 netten.
Hoe vaak zie je niet dat een omroep tegelijkertijd uitzendt op verschillende zenders? Dus de omroep moet concurreren met zichzelf. Hoe zot kan je het maken.

Volgens mij mogen er trouwens wel wat commerciele omroepen er uit. Het is toch te gek dat er nu 8 van deze zijn! Een fatsoenlijk 24-uurs programmaring kunnen ze niet maken. In de nacht van meisjes die hijgerig hun telefoonnummer bekend maken en overdag van die reclames van "hi Joe, how 're u? Thanks, i'm fine'.
weg er mee......
Link naar reactie
Delen op andere sites

enige oplossing is door de meuk in MPEG4 te zetten en met CDS om de tafel om een halve transponder te doen :

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat de vensters in heel het land gelijk zijn, dwz in iedere provincie zal om hetzelfde tijdstip op hetzelfde kanaal de eigen regionale omroep uitzenden. Via DVB-T geen probleem er is regionale dekking, maar hoe gaan die kabelaars dat doen? Die worden nu al moe om een lokale omroep digitaal door te geven....

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet uit betrouwbare bron dat meer regionale omroepen overwegen om het contract met Astra niet te verlengen. Het is puur een geldkwestie. Hopelijk is er Astra veel aan gelegen om de omroepen te behouden. Vooral op het platteland zijn er veel kijkers die via de schotel kijken.

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

de oplossing zal uiteindelijk wel moeten liggen in de mpeg4-compressie liggen, hoor. Uiteindelijk zullen alle kijkers wel overgaan op deze standaard, zeker nu ook meer en meer andere zenders op de satelliet migreren naar deze uitzendnorm.

 

Als dit inderdaad de helft scheelt qua kosten, zou ik toch niet meer twijfelen.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
Als dit inderdaad de helft scheelt qua kosten, zou ik toch niet meer twijfelen.
HD is amper uit de early-adaptor fase. In maart 2007 (3,5 jaar geleden dus) kocht ik een Vantage X221TSCI voor €180. En in oktober 2007 nog eentje voor €160 die nu dus 3 jaar oud is.

Ik ben er nog niet aan toe om deze apparaten te vervangen. Ze werken nog prima en mijn behoefte aan HD op TV is nog steeds behoorlijk beperkt, het aanbod is dan ook niet zo bijzonder.

Ik heb dus geen zin om die €340 nu al af te moeten schrijven. Maar het kan altijd erger. SD-ontvangers worden nog steeds nieuw verkocht.

Nu is het natuurlijk niet verstandig, maar je kan niet verwachten dat iedere consument weet wat er momenteel gaande is. Als je dan nu zo'n ontvanger koopt voor €100 dan voel je je toch behoorlijk genaaid als je zenders één voor één verdwijnen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Han Il Asco
Waarom zenden de omroepen niet op prime tume uit en een herhaling in de middag? De rest van de tijd kunnen ze dan verhuren aan Tell Sell of iets ? Doen de Duitsers ook.

Er zijn al genoeg zenders die Tellsel-troep uitzenden.
En de Duitse regiozenders doen dit (gelukkig) niet.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...