Ga naar inhoud


Norkring multiplexen aktief?


Murdock

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
‘Wij hebben de verplichting om voor 1 april 2011 met een aanbod te komen', zegt Telenet woordvoerder Stefan Coenjaerts alleen.


Dit zegt voldoende, ik verwacht het niet vroeger dan een paar dagen ervoor. Het enthousiasme straalt ervan af.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien komt er ooit wel eens beweging langs een kant die ze nooit verwachten , via Europa.

Norkring heeft nu nog een monoplolie op DVB_T, in theorie zou deze moeten doorbroken worden door een 2de aanbieder.

Er zijn genoeg spelers op de markt die dit zeker aandurven.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem is.. dat je beperkte ether ruimte hebt.

 

je zou dan hooguit kunnen krijgen dat norkring de distributie gaat verzorgen en zelf geen abbo's mag gaan verkopen.. maar dat aan 3de partijen moet uitbesteden.. ( welke een deel van het abbonoments geld aan norkring moeten afstaan ) en dat ze 3de partijen zelf verschillende zenderpakketten aanbieden.

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat ik ook precies wat Norkring doet, nml zorgen dat er een antennepark ter beschikking is. Alle beschikbare frequenties worden door Norkring ter beschikking gesteld van derden en Telenet heeft zich daar tussen gewurmd om te voorkomen dat een andere operator een volledig pakket kan aanbieden en zo concurrentie met de kabel kan aangaan. Dvb-t interesseert Telenet helemaal niet, het enige dat men wil is plaats innemen om concurrentie tegen te gaan.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

mjuh.. maar of telenet gaat DVB-T onder de kostprijs leveren? (want ze krijgen toch wel geld binnen uit de kabel divisie..?)

 

wat evt concurenten niet kunnen..?

 

daar kan je prima een wetje op maken namelijk wink

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Toevallige scan deze week leverde volgende resultaten op:

2BE, Acht,Canvas/KetNet, Canvas+/Ketnet+, Een, EEN, Een+, Jim, Joefm, KanaalZ, Klara, KlaraContinuo, Man-X, Mnm, MnmHits, Nieuws+, Nostalgie, Q-music, Radio1, Radio2, Sporza, StudioBrussel, VijfTV, Vitaya, VT4, VTM, vtmKazoom

 

Niet kunnen checken, gezien ik alles pas vandaag opmerkte. Het was echt een blind-scan smile

 

GunkTV (zoals te verwachten), infokanaal en actuaTV stonden meer niet in de lijst.

 

Ik kon ook niet meer achterhalen welke kanalen op welke mux zaten. Enkel het lijstje op de TV was nog beschikbaar.

 

Richtantenne1 = Egem+RTBF

Richtantenne2 = Bouvigny+Oost-vleteren

 

DVBT ontvangst Tournai + Egem/Oost-Vleteren + Bouvigny/Dunkerque (2xTrinappe met amplifier 36db) = 56 kanalen! 

T90 = 42/39/36/28/26/23/19/16/13/10+9/7/4.8/1 & Multiswitch 17in/12out = 28/26/23/1910x1 diseqc (9x twin + 1x multiswitch > diseqc1.1) TVheadend op NAS + DVB-S2 usb-tuners (streaming naar XBMC) + VDR met Digital Devices DVBS2 quad tuner + 2x Technisat Airstar + Samsung LE40B579 + Gigablue 800se + Ferguson Ariva 102mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een blind-scan deze week die ik vandaag pas opmerkte.

Idd geen wijziging (dus terug naar gekende testsituatie met actuaTV etc) op dit moment, maar er wordt dus getest...

Ik ben benieuwd! Hopelijk komen de regionale er idd bij, samen met epg (zoals in elk ander land/deel van het land).

DVBT ontvangst Tournai + Egem/Oost-Vleteren + Bouvigny/Dunkerque (2xTrinappe met amplifier 36db) = 56 kanalen! 

T90 = 42/39/36/28/26/23/19/16/13/10+9/7/4.8/1 & Multiswitch 17in/12out = 28/26/23/1910x1 diseqc (9x twin + 1x multiswitch > diseqc1.1) TVheadend op NAS + DVB-S2 usb-tuners (streaming naar XBMC) + VDR met Digital Devices DVBS2 quad tuner + 2x Technisat Airstar + Samsung LE40B579 + Gigablue 800se + Ferguson Ariva 102mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...