Ga naar inhoud


Norkring multiplexen aktief?


Murdock

Aanbevolen berichten

Ik zie nu enkele nokring multiplexen vanuit Vlaanderen, op sommige kanalen ook beeld/geluid FTA. Zijn dit testuitzendingen?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: juleke21
Juist gescand op mijne sony,in totaal 80 zenders.regio 3600.
3muxen-A B C met 18 zenders ,maar GEEN beeld of geluid.

Ik weet niet of er nog iets veranderd is t.o.v. vorige week maar toen was op 40 en 41 alleen Gunk TV te zien, 43 en 44 niets omdat deze mpeg4 is en idem voor 46 en 47. Zenderkaartje zie
http://home.kpn.nl/rabrand/dvbt/Zenderkaart%20Belgie%20VRT%20DVBT.pdf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kaartje is de dekking van het VRT-netwerk. Het gaat hier om het Norkring-netwerk, he tis nog maar de vraag of die dezelfde dekking gaat hebben.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk ! smile

Ik heb alles ook ingescand.

2 vaststellingen :

- het signaal van Mux A (kanaal 41) en van Mux C (kanaal 47) komt enorm sterk binnen hier in Jodoigne (in het oosten van Waals Brabant, eigenlijk bijna even sterk als het signaal van RTBF-Mux op kanaal 56(afstand tot de mast van Waver is geen 20 km). Ik gebruik een binnenantenne (zo'n platte).

- op mijn CT 5000 Combo krijg ik beeld op Gunk TV, ACtua TV en Infokanal Telenet, maar geen geluid op laatste 2 zenders. Op Actua TV staat bij audio ook AAC als info, daarom dus ? Op mijn PC (met een DVD-T USb stick) en op mijn Pioneer-TV met DVB-tuner krijg ik zelfs geen beeld op Actua en Infokanaal, wel op Gunk TV; Wat kan de rede zijn ?

Ketupa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Digitale tv via antenne is toekomstmuziek

TELENET VOORLOPIG ENIGE MET LICENTIE

Bij ons bestaat dat niet, en het is afwachten of het er komt. Alleen de zenders van de VRT zijn (gratis) via DVB-T te ontvangen. Nochtans wordt al jaren gewerkt aan digitale uitzendingen in Vlaanderen. In 2008 moest de VRT zijn digitaal zenderpark afstoten. Het werd verkocht aan het Deense telecombedrijf Norkring, dat vervolgens licenties verwierf voor digitale tv- en radio-uitzendingen. Norkring beschikt over capaciteit om 25 tot 28digitale tv-kanalen uit te zenden.

In de lente van 2010 ging Norkring een eerste maal op zoek naar geïnteresseerden. Maar alleen kabelmaatschappij Telenet hapte toe. Daardoor kwam de exclusiviteit voor digitale tv via de ether terecht bij een bedrijf dat ook al over een monopolie beschikt voor digitale tv via de kabel.

Sinds 1 oktober staat alles klaar om te beginnen met digitale tv-uitzendingen in Vlaanderen, zegt Bart Bosmans, ceo van Norkring België. Maar Telenet wil niet vertellen wat de onmiddellijke plannen zijn.

‘Wij hebben de verplichting om voor 1 april 2011 met een aanbod te komen', zegt Telenet woordvoerder Stefan Coenjaerts alleen. Over wat dat aanbod zal zijn, spreekt het bedrijf nog niet. Telenet heeft er echter weinig belang bij om een goedkoop alternatief voor zijn eigen kabelaanbod uit te brengen. In de sector wordt eerder verwacht dat Telenet de digitale ether alleen zal gebruiken om zijn bestaande kabelklanten aanvullende diensten te bieden.

Vanaf april mogen nieuwe kandidaten voor digitale uitzendrechten zich aanmelden bij Norkring. Het bedrijf zegt nog steeds te hopen op een tweede of zelfs derde aanbieder naast Telenet. Maar zijn er wel kandidaten? Mobistar startte onlangs met digitale televisie via satelliet, en levert daar een decoder bij die ook DVB-T-signalen aankan. ‘DVB-T blijft voor ons een zeer interessante optie', bevestigt woordvoerder Mathieu Van Overstraeten. Bij eerdere gesprekken met Norkring was Mobistar nochtans afgeknapt op de hoge prijs en op het feit dat het onvoldoende inspraak kreeg in het precieze zenderaanbod.

Bij Belgacom klinkt er wat minder enthousiasme, al worden ook daar nieuwe gesprekken met Norkring niet uitgesloten. Satellietbedrijf TV Vlaanderen, ten slotte, toont zich ook ‘geïnteresseerd'. Voor TV Vlaanderen kan DVB-T een beperkt instap-aanbod vormen, zegt een woordvoerder.

Als er uit de nieuwe gesprekken een contract voortkomt, duurt het nog minstens enkele maanden alvorens een nieuwe partij met uitzendingen kan beginnen, vertelt Bart Bosmans, ceo van Norkring België. Een ruim digitaal tv-aanbod via de antenne is dus zeker niet voor morgen.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=VH328JBV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...