Ga naar inhoud


Snelheids Nauwkeurigheid Navigatiesystemen


Checkin

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen
Tja, deze opmerking slaat nergens op.
Iedereen weet natuurlijk ook wel dat de GPS niet direct de snelheid meet maar de afgelegde afstand.
Maar door de nauwkeurigheid van de gemeten afgelegde afstand kan het navigatiesysyteem de gereden snelheid wel bepalen en dit kan dan toch echt wel aan de goede werking van de GPS worden toegekend.


Slaat nergens op he.... Vandaar dat mensen twijfelen aan de Tomtom omdat de snelheidsmeter van de auto anders aangeeft. De meeste mensen hebben juist geen idee hoe zoiets werkt. En ja uiteraard ligt dit aan de juiste werking van de gps en de ontvangskwaliteit.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Afwijking heeft te maken met de manier van snelheid berekenen. De NS zegt dat hun meters tot op een paar procent nauwkeurig zijn, weet niet wat er anders aan is maar die geven niet continue maar 1x seconde een snelheids wijziging aan.

 

Verder heeft het met bandenmaten te maken, het nauwkeurigst is je meter als je de voorgeschreven bandenmaat aanhoud.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Navraag bij de fabrikant(TD) van het navigatie systeem melde dat er een afwijking is ivm met vertraging (sat <-> gps ontvanger) en ruimte ????.

 

Wat mij in ieder geval duidelijk is dat Nav.systemen allemaal een afwijking hebben, als men 100 Km/h rijd, het nav syteem en de snelheidsmeter van de auto beide teveel aangeven.

 

Volgens mij is er maar 1 mogelheid om er echt achter te komen.

 

snelheid konstant houden, en de hectometer paaltjes in de gaten houden, zover magelijk rijden (1Km of 10Km) en de totaal vereden tijd. hierna kan men de gemiddelde snelheid berekenen.

 

Tja of je moet een kennis hebben met een laser .....

 

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op snelwegen die 100 km/u of meer mag worden gereden word pas geflitst vanaf 8 en meer echte kilometers te hard. In de bebouwde kom vanaf 7 echte kilometers te hard, dus ik rij eigenlijk altijd zo rond de 5 echte kilometers te hard door de trajectcontrole heen smile

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vertraging is verwaarloosbaar, dus als je met variabele snelheid rijdt maar niet vol op de rem staat en je nav geeft aan dat je 100 rijdt dan klopt dat echt wel.

Los daarvan waarschuwt Wendy (Navigon) me zodra ik een paar km. te hard rijd, werkt perfect!

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Checkin
Tja of je moet een kennis hebben met een laser .....

Zo nu en dan staan er mensen langs de weg die dit voor een niet geringe vergoeding voor je doen...

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naze1975
Op snelwegen die 100 km/u of meer mag worden gereden word pas geflitst vanaf 8 en meer echte kilometers te hard. In de bebouwde kom vanaf 7 echte kilometers te hard, dus ik rij eigenlijk altijd zo rond de 5 echte kilometers te hard door de trajectcontrole heen smile


Maar hoe weet je wat "echte kilometers" zijn?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan de hand van de oude vertrouwde navigatie van TT (en een beetje hulp van mijn schoonpa), maar ik ga hier niet vertellen wat mijn schoonvader deed whistle Heeft misschien iets te maken met de hierboven genoemde vergoedingen

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de vraagt blijft staan. Ik reed gisteren langs zo'n waarschuwingsbord "u rijdt 53 km", als je te hard rijdt zie een sip gezichtje en anders een smile, je kent ze wel.

 

Ik rij daar volgens mijn TomTom 82 km. per uur maar het apparaat geeft 84 aan.

 

Wat ik nu dus dolgraag wil weten is wat is nu werkelijke snelheid zodat ik de cruise control zo optimaal mogelijk kan instellen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik kan op de teller bijna 130 rijden zonder bekeuring.

 

Ik neem aan op de snelweg? :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijdje terug meerdere navigatiesystemen waaronder ook de TomTom geijkt. En Becker, Quintezz en Medion om geen reclame te hoeven maken. blush

 

De metingen werden gedaan met behulp van een lasergun en als controlemeting nog een trajectmeting van 10km (hectometers tellen en de tijd opnemen met stopwatch).

 

Conclusie was dat de navigatiesystemen met maximaal ±1% afwijking behoorlijk nauwkeurig zijn. Alleen de Quintezz Radar Alert geeft stelselmatig een afwijking van 3% teveel aan.

 

Dat de snelheidsmeter van een auto soms wel 10km teveel aan geeft is simpel te verklaren. De banden zijn door het gebruik niet altijd van dezelfde maat. Bij aflevering van de auto heb je bijvoorbeeld 8mm profiel op je banden zitten en de boordsnelheidsmeter geeft dan af fabriek al 3% teveel aan. Na 30.000km zijn je banden al aardig versleten en dan moeten de wielen meer omwentelingen maken om dezelfde weg af te leggen. De snelheidsmeter zal nu dus nog meer afwijking gaan vertonen, soms wel 6 tot 7% teveel.

 

Die borden met zo'n smiley zijn ondingen en moet je gewoon negeren. Ze worden steeds te laag ingesteld om zo de automobilist nog langzamer te laten rijden. Bij mij komt het geregeld voor dat de snelheid niet meer gemeten wordt...

 

Als je wilt weten wat je werkelijke snelheid is, gebruik dan een GPS device zoals bijvoorbeeld de TomTom. Een simpele en nauwkeurige meting die je kunt gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...