Ga naar inhoud


[Satelliet] L1 stopt met satelliet-uitzendingen


Kowalski

Aanbevolen berichten


  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoezo storm in een glas water? er is wel degelijk wat aan de hand... de onderhandelingen zijn tevens nog niet 100% afgerond... de sage wordt vervolgt.

 

1. Per 30 november is het contract met SES Astra afgelopen

2. Per 1 december zover ik begrijp komt er een contract met M7

3. Wie weet gaan de omroepen wel naar MPEG4/DVB-S2 en worden ze gecodeerd door M7

 

Afwachten dus...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Hoezo storm in een glas water? er is wel degelijk wat aan de hand... de onderhandelingen zijn tevens nog niet 100% afgerond... de sage wordt vervolgt.

1. Per 30 november is het contract met SES Astra afgelopen
2. Per 1 december zover ik begrijp komt er een contract met M7
3. Wie weet gaan de omroepen wel naar MPEG4/DVB-S2 en worden ze gecodeerd door M7

Afwachten dus...


en dan zal het de vraag zijn hoeveel mensen in Nederland en Europa deze regionale zenders nog kunnen ontvangen..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

en dan zal het de vraag zijn hoeveel mensen in Nederland en Europa deze regionale zenders nog kunnen ontvangen..

Iedereen die een kaartje van CDS geregistreerd heeft staan en betaald voor bijvoorbeeld minstens een basis-HD pakket.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg het gevoel dat de regionale een deel van de kosten via CDS proberen te krijgen, CDS raakt zonder de regionale waarschijnlijk een deel van de klanten kwijt en dat weten ze bij de regionale natuurlijk ook wel.

Wel apart dat de regionale zelf voor de satkosten opdraaien.

 

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ook bij de kabelboer betaal je voor de regionalen al minstens bijna 17 euro per maand om ze te kunnen zien. Waarom zou dit nu niet kunnen via de M7 constructie?


Nou, omdat dit misschien wel de belangrijkste reden was voor mij om weg te gaan van kabel.
Het gezeur van de kabelmaatschappij, programmaraad was ik meer dan beu. Kwaliteit was zo superslecht. Ik kon die mensen wel door de kabel heen trekken. Stelletje arrogante monopolisten.

Een groot verschil tussen kabel en eigen schotel met installatie zegt het eigenlijk al.
De schotel en receiver moet je zelf aanschaffen en installeren en onderhouden. Na drie of vier jaar is de receiver al weer verouderd en moet je het vervangen.
Bij de kabel hoef je dat dus allemaal niet. Dan is het logische dat je daar wel een stukje aan meebetaalt voor de apparatuur die bij de kabelaars staan en voor moet zorgen.

Het extra betalen voor zowel regionalen als HDTV ( €60,- op jaarbasis) is gewoon van het gekke.
Het moet eens stoppen dat iedereen maar akkoord gaan met dit soort plannetjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Bij de kabel hoef je dat dus allemaal niet. Dan is het logische dat je daar wel een stukje aan meebetaalt voor de apparatuur die bij de kabelaars staan en voor moet zorgen.

En CaiWay dan... waar ze per 10-10-10 analoog hebben uitgezet??? Ook bij de kabel krijg je nog een MPEG2->MPEG4 en DVB-C->DVB-C2 overstap vroeg of laat. Alleen loopt de satelliet net als met digitale TV in 1996 hierop 5-10 jaar voor... En de satelliet moet ook gelanceerd worden en in de baan gehouden worden en er moet ook signaal geuplinkt worden... Dus dat kost allemaal niets?
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Bij de kabel hoef je dat dus allemaal niet. Dan is het logische dat je daar wel een stukje aan meebetaalt voor de apparatuur die bij de kabelaars staan en voor moet zorgen.

En CaiWay dan... waar ze per 10-10-10 analoog hebben uitgezet??? Ook bij de kabel krijg je nog een MPEG2->MPEG4 en DVB-C->DVB-C2 overstap vroeg of laat. Alleen loopt de satelliet net als met digitale TV in 1996 hierop 5-10 jaar voor... En de satelliet moet ook gelanceerd worden en in de baan gehouden worden en er moet ook signaal geuplinkt worden... Dus dat kost allemaal niets?


ik schreef toch ook over "stelletje arrogante monopolisten"? dit bevestig jij hier dus mee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...