Ga naar inhoud


[DM800HD] Dreambox bedienen via pc


skippie1770

Aanbevolen berichten


Er zijn wel diverse tooltjes (iphone,ipad,macos,windows) maar de webinterface in basis werkt eigenlijk prima.

Maar wees eens wat specifieker. Wat hapert er? Welke browser gebruik je? wireless of bedraad?

We willen je wel helpen maar dan iets meer info aub.

 

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
Er zijn wel diverse tooltjes (iphone,ipad,macos,windows) maar de webinterface in basis werkt eigenlijk prima.
Maar wees eens wat specifieker. Wat hapert er? Welke browser gebruik je? wireless of bedraad?
We willen je wel helpen maar dan iets meer info aub.

Ik gebruik wireless, alsook de dreambox, en via Internet explorer.
De connectie die ik gebruik is 3G, lagere ping dan ADSL maar ik heb een downloadspeed van 1.5 - 2.5mb

Na het drukken van een paar toetsen werkt het al niet meer, scrolling naar boven of beneden door de kanalen gaat al helemaal niet.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aeng
Origineel bericht van: freaky
ja je kunt timeropnames configureren via de webinterface


En werkt dat goed? Of wordt de afstandbediening nog weleens daarvoor gebruikt?

Heel simpel, pak je browser, ga naar het IP adres van je DM, zoek bijvoorbeeld NCIS op in de EPG, selecteer welke je wilt, druk op Timer en het is geconfigureerd.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
Origineel bericht van: freaky
Er zijn wel diverse tooltjes (iphone,ipad,macos,windows) maar de webinterface in basis werkt eigenlijk prima.
Maar wees eens wat specifieker. Wat hapert er? Welke browser gebruik je? wireless of bedraad?
We willen je wel helpen maar dan iets meer info aub.

Ik gebruik wireless, alsook de dreambox, en via Internet explorer.
De connectie die ik gebruik is 3G, lagere ping dan ADSL maar ik heb een downloadspeed van 1.5 - 2.5mb

Na het drukken van een paar toetsen werkt het al niet meer, scrolling naar boven of beneden door de kanalen gaat al helemaal niet.


Als je 3G gebruikt, dan zit je niet op je eigen netwerk, dus ga je via je eigen externe IP adres naar binnen en heb je in je router de juiste poort(en) open gezet en geforward naar het interne IP adres van je DM ?
Ik denk het niet.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 3G gebruikt, dan zit je niet op je eigen netwerk, dus ga je via je eigen externe IP adres naar binnen en heb je in je router de juiste poort(en) open gezet en geforward naar het interne IP adres van je DM ?

Ik denk het niet. /quote]

Dit is helemaal correct . Wifi werkt sneller dan zit je op je "eigen" netwerk.

En internet explorer werkt (nieuwe) werkt slecht mozilla en google chrome werken stukken beter.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: skippie1770
Origineel bericht van: freaky
Er zijn wel diverse tooltjes (iphone,ipad,macos,windows) maar de webinterface in basis werkt eigenlijk prima.
Maar wees eens wat specifieker. Wat hapert er? Welke browser gebruik je? wireless of bedraad?
We willen je wel helpen maar dan iets meer info aub.

Ik gebruik wireless, alsook de dreambox, en via Internet explorer.
De connectie die ik gebruik is 3G, lagere ping dan ADSL maar ik heb een downloadspeed van 1.5 - 2.5mb

Na het drukken van een paar toetsen werkt het al niet meer, scrolling naar boven of beneden door de kanalen gaat al helemaal niet.


Als je 3G gebruikt, dan zit je niet op je eigen netwerk, dus ga je via je eigen externe IP adres naar binnen en heb je in je router de juiste poort(en) open gezet en geforward naar het interne IP adres van je DM ?
Ik denk het niet.


jep, de dreambox en mijn laptop zijn beide geconnecteerd via een 3G router, dus dat is geen probleem, het probleem is dat de bediening van de virtuele afstandsbediening op mijn laptop al stokt na het indrukken van een paar toetsen.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
jep, de dreambox en mijn laptop zijn beide geconnecteerd via een 3G router, dus dat is geen probleem, het probleem is dat de bediening van de virtuele afstandsbediening op mijn laptop al stokt na het indrukken van een paar toetsen.

Ergo, die router heeft wifi en dus heb je geen 3G verbinding, maar een wifi verbinding.
Probeer eens een andere browser.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...