Ga naar inhoud


Franstalige zenders bij TVV


MarcFCB

Aanbevolen berichten

Wel het is nu éénmaal zo dat de RTBF-zenders door TVVlaanderen niet worden aangeboden en ik heb nooit enige publiciteit of wat dan ook gezien, waaruit het tegendeel zou blijken.

 

Als die zenders voor jou dan zo vitaal zijn, dan had ik in de eerste plaats voor een aanbieder gekozen waar deze wel worden aangeboden zoals Belgacom of Telenet.

 

Dan had je van de eerste keer ook geen last van "die erotische bullshit" (waar je trouwens niet eens moet naar kijken en waar je zelfs een kinderslot kan op zetten).

 

Maar ik lees dat ondertussen je ook ervan overtuigd bent dat "de regering" hieraan iets moet doen, dus schrijven maar naar de Vlaamse Minister-President opdat door "de regering" een transponder op Astra 1 of 3 worden gehuurd om met belastinggeld jou toe te laten "zonder meerkost" naar de vriendschappelijke voetbalmatchen te kijken op de RTBF.

 

Wat trouwens die meerkost van een DVB-t ontvanger betreft, ik weet niet of zo'n 50 Euro maximum werkelijk een meerkost kan genoemd worden.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo,

 

Omgekeerd gaat wel.

 

Als je graag de rtbf-zenders en de tv-vlaanderen zenders wil hebben, en toch maar met 1 kaartje wil werken, moet je het andersom doen.

 

Nl. een abonnement op Telesat nemen. Dan heb je de rtbf- en franse zenders (via Hotbird - 13° Oost). Daar kan je dan de optie "tv-vlaanderen" nemen. Dan heb je ook de Vlaamse zenders.

 

Enige voorwaarde is natuurlijk dat je dan ontvangst moet hebben op Hotbird (dus zeker Astra 19° en Hotbird 13°, en als je meer wil ook 23,5 en 28° Oost).

 

Je moet ook eens kijken naar de website van telesat. Dit geldt enkel als je bvb enkel de Vlaamse hoofdzenders wil hebben..

 

Groeten,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom kan télésat de basiszenders van de vrt aanbieden ? Omdat die op Astra1 zitten en daar ook een pak franse zenders op zitten. De combinatie astra1+hotbird is voor de franstaligen een logische combinatie.

denk je dat télésat nog één en canvas zouden aanbieden indien deze op de astra3 zouden zitten ? Ik dacht het niet .....

en waarom verkiest TV Vlaanderen de Astra2 boven de hotbird : omdat geen enkele vlaming naar die zever van de walen wil kijken, dààrom. Ik kan me niet herinneren wanneer ik ooit nog eens de RTBF heb opgezet. Vlamingen zijn nu eenmaal meer engels genegen dan frans.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat de eis om RTBF via TV-Vlaanderen te kunnen ontvangen heel gerechtvaardigd is. Het is eigenlijk vreemd dat er zo weinig positieve reactie op komt. Ik vind dat het enige storend element aan TV-Vlaanderen, dat ik niet eens naar een Waals tv-journaal kan kijken. Wel naar een Frans, maar niet naar een anderstalig Belgisch... Eigenlijk zou dat toch de evidentie zelf moeten zijn!

En DVB-T lost dat niet op. Ik woon in Gent en vroeger was RTBF daar perfect te ontvangen, maar dat is niet meer zo. Ik vermoed dat men nu met meerdere maar zwakkere zenders uitzendt.

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Wel het is nu éénmaal zo dat de RTBF-zenders door TVVlaanderen niet worden aangeboden en ik heb nooit enige publiciteit of wat dan ook gezien, waaruit het tegendeel zou blijken.
Als die zenders voor jou dan zo vitaal zijn, dan had ik in de eerste plaats voor een aanbieder gekozen waar deze wel worden aangeboden zoals Belgacom of Telenet.
Dan had je van de eerste keer ook geen last van "die erotische bullshit" (waar je trouwens niet eens moet naar kijken en waar je zelfs een kinderslot kan op zetten).
Maar ik lees dat ondertussen je ook ervan overtuigd bent dat "de regering" hieraan iets moet doen, dus schrijven maar naar de Vlaamse Minister-President opdat door "de regering" een transponder op Astra 1 of 3 worden gehuurd om met belastinggeld jou toe te laten "zonder meerkost" naar de vriendschappelijke voetbalmatchen te kijken op de RTBF.
Wat trouwens die meerkost van een DVB-t ontvanger betreft, ik weet niet of zo'n 50 Euro maximum werkelijk een meerkost kan genoemd worden.


Greets


Waarom moet ik meer betalen voor hetzelfde aanbod als op TVV en gratis zenders, om dat vast te zitten met hardware die op niks trekt.
Dat ik de erotiek kan afzetten weet ik ook wel
Ik heb al geschreven naar het ministerie van media. Of het zal helpen is een andere vraag natuurlijk.
En om nu terug te komen op de "voetbal", zeg mij eens wat er verkeerd is aan een vriendschappelijke wedstrijd? En zeg mij eens waarom ik en anderen die de wedstrijd willen zien alle sat moeten afzoeken om maar iets te zien? Met commentaar in één of andere exotische taal. Ook zo voor het tennis. En het Europees voetbal dat niet op de VRT komt, maar wél op RTBF. Niet iedereen die via sat kijkt heeft een draaibare of T90 installatie.
Wat die vijftig euro betreft, ik weet niet hoe het bij u zit maar ik moet er een hele dag mijn nikkel voor afdraaien. Voor velen is 50€ héél véél geld, denk maar de gepensioneerden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog een bijkomend iets: Telesat zit gespreid over 3 satelieten. Astra 1,3 en hotbird.

Tvv over 2. Waarom de hotbird er niet bij nemen ipv reclame te maken over Astra 2. Feit is dat TVV héél erg achter ligt, want de M7 groep heeft zovéél meer te bieden dan nu het geval is bij TVV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef je helemaal gelijk dat eigenlijk de 2 rtbf-zenders in het basispakket van TV-Vlaanderen zouden moeten zitten.

 

Een eerst verkeerde keuze is natuurlijk het gebruik van de Hotbirdsatelliet, alhoewel te verstaan vanuit Frans, lees Waals inzicht.

 

Ik kijk ook graag af en toe eens naar het nieuws op la une van de rtbf, en hoef daarvoor nu uit te wijken naar TV-5 monde, die

elke dag om 13.30 het hoofdnieuws van 13.00 uur uitzenden...

 

Misschien een tip voor de liefhebbers van het nieuws van onze zuiderburen..

 

greetz,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
omdat geen enkele vlaming naar die zever van de walen wil kijken, dààrom. Ik kan me niet herinneren wanneer ik ooit nog eens de RTBF heb opgezet. Vlamingen zijn nu eenmaal meer engels genegen dan frans.

Dat is toch wel heel kort door de bocht.
Ik kijk regelmatig naar de RTBF, de BBC bekijk ik nog meer.
Maar als je wilt weten wat de Franstaligen over ons vertellen kun je niet anders dan af en toe eens hun krant (online) lezen of hun nieuws bekijken.
Daarnaast zijn er nog de politieke debatten op La Une en RTL-TVi.
Ook Questions à la Une geeft diepgaande reportages die je hier in Vlaanderen al lang niet meer ziet, sedert de VRT het maken van eigen reportages in Panorama op een laag pitje gezet heeft.
De laatste maanden heb ik daar toch een interessante reportage gezien over hoe steeds meer restaurants diepvries verkopen, en over de slechte kwaliteit van de wegen.
Zeer verhelderend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Waarom moet ik meer betalen voor hetzelfde aanbod als op TVV en gratis zenders, om dat vast te zitten met hardware die op niks trekt.
Dat ik de erotiek kan afzetten weet ik ook wel
Ik heb al geschreven naar het ministerie van media. Of het zal helpen is een andere vraag natuurlijk.
En om nu terug te komen op de "voetbal", zeg mij eens wat er verkeerd is aan een vriendschappelijke wedstrijd? En zeg mij eens waarom ik en anderen die de wedstrijd willen zien alle sat moeten afzoeken om maar iets te zien? Met commentaar in één of andere exotische taal. Ook zo voor het tennis. En het Europees voetbal dat niet op de VRT komt, maar wél op RTBF. Niet iedereen die via sat kijkt heeft een draaibare of T90 installatie.
Wat die vijftig euro betreft, ik weet niet hoe het bij u zit maar ik moet er een hele dag mijn nikkel voor afdraaien. Voor velen is 50€ héél véél geld, denk maar de gepensioneerden.


Kort samengevat als ik je goed lees, moet jij voor de laagst mogelijke prijs (want een duurder abonnement bij Telenet of Belgacom wil je niet nemen) een zo groot mogelijk aanbod hebben en als daarin door de goedkoopste provider niet wordt voorzien dan dient de overheid die provider te verplichten om toch die (openbare en commerciële) zenders aan te bieden.

Wie denk je dan dat er gaat betalen als de overheid het verplicht oplegt: de andere klanten natuurlijk want dan gaat de prijs voor iedereen naar boven en aan de reacties te zien hier zit niet iedereen daarop te wachten.

Je wil wel naar een vriendschappelijke voetbalwedstrijd kunnen kijken, maar het mag niets kosten, want zelfs 50 Euro (dan nog verspreid over meerdere jaren want een dvb-t ontvanger zal toch wel minstens 3 jaar meegaan) is te veel. Tsja, zo ken ik er nog wel een aantal. Ik kijk ook graag naar de Belgische voetbalcompetitie maar wil er ook niet voor bijbetalen, moet de overheid dan misschien Belgacom opleggen om dit gratis aan iedereen beschikbaar te stellen of moet er een wet komen die sportevenementen dan gratis maakt.

Gratis bestaat nu éénmaal niet, er betaald altijd iemand en ik stel vast dat een aantal mensen liever anderen laten betalen dan zelf hun brieventas boven te halen.

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alphasat
Persoonlijk denk ik dat hier de Vlaamse politiek (Vlaams belang en NVA) achter zit en niet de Belgische.

Alphasat.


Ja het Vlaams belang en NVA willen de transponderruimte voor TvV niet betalen. cry
Als je dan toch deze zenders echt wil schaf je dan een vork aan. laugh

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet omdat iets niet veel gevraagd wordt, dat het geen kwaliteit kan zijn... Ik zou niet de hele avond aan de RTBF hangen, maar af en toe een journaal meepikken om te zien hoe zij over de Belgische situatie denken, is toch interessant...

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...