Ga naar inhoud


Franstalige zenders bij TVV


MarcFCB

Aanbevolen berichten

Is er een middel om TVV en Mobistar onder druk te zetten om de Belgische RTBF zenders La Une en La deux alsook RTLTVi bij het bestaande zenderpakket te voegen? Die zenders hebben toch een must carry status, dat wil zeggen dat ze verplicht moeten worden aangeboden. TVV en Mobistar gaan hier in de fout. Waarom ik dit vraag? Wel, gisteren werd de voetbalwedstrijd Rusland-België op La Deux wél uitgezonden, op de VRT hebben we alléén maar een samenvatting gezien. Betalen wij daarom belastingen, om iets dat uitgezonden wordt, niet te zien? Ook zo met het tennis. Dus TVV ik wil de rtbf en RTLTVi erbij, dat zijn trouwens ook Belgische zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast petervanleeuven

beste vriend dat kan je allemaal hebben als je de franse tegenhanger van tvv neemt .en als je en dvb-t tunnertje neent heb je ze nog gratis !!!!!! lieve god !!!!!! cry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks lieve god. Als ik u mag geloven dan zou ik op alles en nog wat een abonnement moeten afsluiten. Waarom zou ik extra kosten doen? Het zijn tenslotte BELGISCHE NATIONALE zenders. Ze hebben een must carry statuut en moeten daarom verplicht in het aanbod opgenomen worden. De Franse zenders zitten er wel in, waarom de Belgische Franstalige NIET?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast petervanleeuven

ooit gehoord van rechten wat betreft uitzendingen !!! (uitzendrechten) nee dus vriend informeer u !!!!

en er zijn oplossingen zoals DVB-T die zelfs gratis zijn. en tussen haakjes we zitten in en apenland he !!!!!!!! cry

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor de kabel of DVB-T gelden die rechten niet of wat? Of is dat alleen voor satelliet ontvangst? Onzin. Trouwens, DVB-T omzeilt die rechten in het grensgebied. Dus kan men in het buitenland in een beperkt gebied de RTBF ontvangen. Die signalen stoppen heus niet aan de grens. Zoals men ook in België in de grensgebieden de buitenlanders kan ontvangen. Waarom toch altijd dat communitaire gedoe hier in België. Voor één zaak moet ik je gelijk geven nl dat apenland.

 

Ps: noem mij de zaak eens waar men die DVB-T ontvangers gratis weggeeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast petervanleeuven

beste marc ik stop er mee zoek het zelf uit ik geef je en goede raad zeker blijven mailen naar tvv in de hoop dat het goed komt niks persoonlijk he !! blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Must-carry statuten waren volgens mij alléén van toepassing op kabelnetten, voor analoge televisiekanalen en ik vraag mij zelfs af op de must-carry niet enkel maar betrekking heeft op de eigen openbare omroep en niet die van het andere taalgebied (behoudens Brussel, waar de beiden dienen te worden voorzien).

 

Ipv druk te zetten op TVVlaanderen, is het misschien een nuttigere suggestie om druk te zetten op de VRT, VTM of SBS om die match wel uit te zenden op één van hun zenders.

 

Nu om eerlijk te zijn, ik begrijp de heisa niet om één oefenmatch zonder enig belang, die dan al aanvangt om 17h00.

 

Wat dit trouwens met belastingen betalen te maken heeft, snap ik niet want TVVLaanderen is een privé-bedrijf, dus het is toch niet omdat jij belastingen betaalt dat TVVlaanderen de RTBF-zenders moet doorgeven.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: petervanleeuven
ooit gehoord van rechten wat betreft uitzendingen !!! (uitzendrechten) nee dus vriend informeer u !!!!
en er zijn oplossingen zoals DVB-T die zelfs gratis zijn. en tussen haakjes we zitten in en apenland he !!!!!!!! cry

Toch wel raar dat zowel Belgacom als Telenet wel die Waalse zenders hebben, ook al zit je dan in Vlaanderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou inderdaad voor tvvlaanderen een kleine moeite zijn om deze zenders beschikbaar te maken voor de klanten van tvvlaanderen. Een probleem daarbij is dat deze zenders op de hotbird zitten. Maar sommigen zoals ik hebben 4 lnb en een diseq switch aan hun schotel hangen. En dan kan het nut hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat gewoon opgelost door een sat.tuner met ingebouwde DVB-T ontvanger te nemen. Op die manier zitten de RTBF alsook Een+ en Canvas+ gewoon tussen de rest in mijn kanalenlijst.

Wat dan wel weer eigenaardig is dat Télésat Eén en Canvas in het basic-pakket heeft terwijl je bij TVV geen RTBF krijgt. Pour les Flamands la même chose? confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel weten dat er in België eigenlijk geen nationale zenders meer zijn. Da's allemaal gemeenschapsmaterie. Maar kom, als je wil dat TVV de RTBF toevoegt, dan moet je maar mailen tot je vingers afgesleten zijn van het typen.

 

Volgens mij is het voor TVV gewoon een technische kwestie. Ze bieden geen eigen schotelsets aan waar je out-of-the-box Hotbird mee kan ontvangen. RTBF toevoegen zou nog meer gezaag betekenen, want dan kunnen die klanten toch niet kijken terwijl ze er wel voor betalen.

 

Ik ga er alleszins geen moeite voor doen, want het is me een mogelijke verhoging van het abonnementsgeld niet waard.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou helemaal anders geweest zijn mocht Telesat op astra 19.2 gezeten hebben, helaas het is nu eenmaal niet zo.

Wie een beetje zoekt op de diverse satellieten , die vind meestal wel een zender die zo'n match uitzend.

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet op dat RTBF op hotbird zit. Ze kunnen Astra2 er wél bijnemen. Daar zit bij mijn weten geen enkele Belgische zender op. Waarom nemen ze er dan Hotbird ook niet bij? In de Diseqc configuratie van Philips 8121 zit Hotbird, dus op zich geen probleem. Zelfs in de kanalen lijst staat de RTBF met z'n twee netten. Maar open voor de Vlamingen, ho maar. De regering zou alle aanbieders moeten verplichten om minstens de vier zenders van de nationale omroepen zijnde 2 netten van de VRT en 2 netten van RTBF in hun pakket op te nemen. Waarom moet de satelliet kijkende Vlaming weer meer betalen om de nationale omroep te kunnen ontvangen? Hoe je het ook bekijkt je moet ofwel een abonnement op telesat nemen of een DVB-T ontvanger met antenne aanschaffen. Meerkost dus. In plaats van die erotische bullshit aan te bieden geen waar kat naar kijkt zou TVV beter de RTBF aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...