Ga naar inhoud


Franstalige zenders bij TVV


MarcFCB

Aanbevolen berichten

Je zegt toch zelf dat de belasting geint wordt op federaal niveau, en daarna door gesluisd wordt naar de gemeenschappen. Dus een gedeelte van uw en mijn belastinggeld gaat naar de openbare omroepen. Keer het en draai zoals je wil. Of dat nu via shakamakka of niet doet niets ter zake. VRT en RTBF zijn er voor ALLE BELGEN.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Origineel bericht van: MarcFCB
En nog iets: ik betaal belastingen zoals iedere brave burger, hierdoor heb ik ook recht op zowel VRT als RTBF, alle twee aangeboden door de staat. En juist dat recht wordt mij door TVV onthouden. (toch wat RTBF betreft)


Kerel, niets houdt je tegen om Telenet of BelgacomTV te nemen als je vindt dat TV Vlaanderen als commercieel denkend bedrijf je rechten als burger schendt.


Als jij wil meer betalen voor hetzelfde aanbod en een aantal zenders die FTA op sat, laat mij je vooral niet tegenhouden. Ik betaal daarvoor niet. DVB-T is geen optie omdat de ontvangst hier heel slecht is. Lees geen ontvangst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is dat het wel een bijzonder rare kwestie blijft dat TV Vlaanderen nog steeds niet beide RTBF zenders in hun aanbod opneemt terwijl ze dit met de 5 Franse zenders wel doet. Van zodra ze de RTFB zenders opnemen in hun aanbod, valt wel hun 'marketingmachine' van die TripleSat in duigen want de RTBF is voorlopig enkel via Hotbird te bekijken en laat dit nu net de satellietpositie zijn die de TripleSat niet aanbiedt.

Persoonlijk zou ik beide zenders ook graag willen hebben omwille van het nieuws, politieke programma's enz. Het zijn tenslotte zenders uit ons eigen land.

 

 

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen TVV nog maar net startte, hoorde je altijd als argument : ze zijn zoveel goedkoper.

Dan heb ik altijd gezegd van : "ja, maar er ontbreken nogal wat zenders", en mijn vermoeden was dan ook dat mochten ze die zenders ook aanbieden, ze zelfs nog een pak duurder zouden zijn dan Telenet of Belgacom.

En inderdaad, Télésat bestaat nu, maar RTL-TVi, La Une, La Deux, Club RTL, enz. worden niet toegevoegd.

 

Ik vind dat TVV een soort Waals extra pakket zou moeten bijmaken, en dat aanbieden voor een paar euro extra aan alle Vlamingen die het willen.

De oplossing met nog eens een Télésat kaart erbij is veel te duur, en niet echt praktisch.

De kijker betaalt dan ook meerdere keren voor dezelfde zenders (de Vlaamse bijv. die ook nog eens in het Télésatpakket zitten, of FR2 en FR3 die in beide pakketten zitten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als jij wil meer betalen voor hetzelfde aanbod en een aantal zenders die FTA op sat, laat mij je vooral niet tegenhouden. Ik betaal daarvoor niet. DVB-T is geen optie omdat de ontvangst hier heel slecht is. Lees geen ontvangst.


Het is niet meer betalen voor hetzelfde aanbod, want de zenders waar jij zoveel belang aan hecht zitten daar nu éénmaal allemaal in het basispakket.

Maar we hebben het begrepen, TVVlaanderen moet dit gratis aan jou aanbieden m.a.w. alle andere abonnees mogen meebetalen voor jou wensen want TVVlaanderen heeft als commercieel bedrijf natuurlijk geen uitstaans met het feit dat jij belastingen betaalt aan wie dan ook. Of is het omdat ik verkeersbelasting betaal aan de Belgische Staat dat een privé-firma mijn private oprit moet komen aanleggen omdat ik niet bereid ben daarvoor te betalen, maar toch belastingen betaal.

Hoe kan jij nu trouwens weten dat DVB-t geen optie is wegens slechte ontvangst, want je wil geen 50 Euro uitgeven voor een DVB-t ontvanger.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk gaat dit zichzelf oplossen, voor zover ik het begrepen had, gingen de Franse zenders toch de complete overstap maken naar astra 19.2.

Dan lijkt het nogal logisch dat op termijn ook de RTBF mee zal verhuizen naar astra 19.2

Omdat vele walen nu ook de Franse zenders willen zien.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Als jij wil meer betalen voor hetzelfde aanbod en een aantal zenders die FTA op sat, laat mij je vooral niet tegenhouden. Ik betaal daarvoor niet. DVB-T is geen optie omdat de ontvangst hier heel slecht is. Lees geen ontvangst.


Het is niet meer betalen voor hetzelfde aanbod, want de zenders waar jij zoveel belang aan hecht zitten daar nu éénmaal allemaal in het basispakket.

Maar we hebben het begrepen, TVVlaanderen moet dit gratis aan jou aanbieden m.a.w. alle andere abonnees mogen meebetalen voor jou wensen want TVVlaanderen heeft als commercieel bedrijf natuurlijk geen uitstaans met het feit dat jij belastingen betaalt aan wie dan ook. Of is het omdat ik verkeersbelasting betaal aan de Belgische Staat dat een privé-firma mijn private oprit moet komen aanleggen omdat ik niet bereid ben daarvoor te betalen, maar toch belastingen betaal.

Hoe kan jij nu trouwens weten dat DVB-t geen optie is wegens slechte ontvangst, want je wil geen 50 Euro uitgeven voor een DVB-t ontvanger.

Greets


Nog eens, Telenet en belgacom zijn duurder dan TVV, bovendien zit je nog eens vast aan hun hardware, bij TVV niet. Trouwens bieden ze zenders aan waarvoor je niet eens TVV nodig hebt. En wie zegt of waar zeg ik dat TVV mij de RTBf gratis moet aanbieden? Gewoon opnemen in hun aanbod, niks meer of niks minder. Daarvoor wil ik best wat meer betalen voor mijn abonnement bij TVV. Ze kunnen best wel triple sat gaan bij TVV, dat ze hotbird pakken ipv zoals nu A2. Probleem direct opgelost.
Uw oprit interesseert mij niet. Ik heb genoeg aan die van mij.
Hoe kan ik nu weten of DVB-T een optie is ja of nee? Omdat ik verdorie een DVB-T ontvanger in mijn dreambox heb en de ontvangst hier binnenshuis nul komma nul is. Ik ben niet van plan om nog eens buitenhuis antenne te plaatsen en nog maar eens een kabel naar binnen te trekken. De zoveelste. Waarom moeilijk doen als ook gemakkelijk kan?
Wat een oeverloos gezwets toch, RTBf hoort gewoon beschikbaar te zijn voor ALLE Belgen, net zoals de VRT. Punt uit. En als dat nu via sat of via tamtam is doet niets ter zake. Het moet er gewoon zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Uw oprit interesseert mij niet. Ik heb genoeg aan die van mij.


Wel prima laat dat nu ook bij mij juist het geval zijn voor wat jouw theorieën over de RTBF-zenders bij TVVlaanderen betreft.

Citaat:
RTBf hoort gewoon beschikbaar te zijn voor ALLE Belgen, net zoals de VRT. Punt uit. En als dat nu via sat of via tamtam is doet niets ter zake. Het moet er gewoon zijn.


Wel dan wens ik jou voor het overige nog veel succes met jouw strijd.

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere conclusie: al is de RTBF niet meteen een topzender voor de gemiddelde Vlaming, het blijft jammer dat TV-Vlaanderen de enige tv-aanbieder is zonder de RTBF-zenders. Met bijzonder weinig moeite zou dat kunnen.

Wallonië is en blijft toch ons dichtste buurland (om historische redenen)... En van alle andere buurlanden kunnen we wel de nationale zenders ontvangen...

Ik krijg aan mijn omgeving niet uitgelegd dat ik 7 BBC's, 4 ITV's, 2 Channel 4's, 40 Duitse zenders, Koeweit en Thailand kan ontvangen, maar niet de RTBF. Dat snapt geen mens.

 

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is er met de haren bijgetrokken - ge weet héél goed dat TVV gewoon gebruik maakt van de beschikbare FTA kanalen, daar heeft TVV op zich niks mee te maken.

moest ge nu zeggen dat TVV wél Franse zenders in zijn pakket heeft en géén waalse, dat zou valabel zijn, want dat is inderdaad zo, maar dit komt omdat de walen op de hotbird zitten. Toen de RTBFSAT nog op Astra1 zat toen werd deze toch ook aangeboden door TVV ? Het heeft gewoon met die hotbird te maken, TVV richt zich op Astra 1-2-3, zo simpel is het.

voor diegenen die toch de hotbird kunnen ontvangen zou het inderdaad interessant zijn dat TVV een optioneel pakket voorziet waar de waalse zenders in zitten, de vraag is of er hier een voldoende vraag voor is. Aangezien de franstaligen overal in België een télésat abonnement kunnen afsluiten, moet TVV het énkel hebben van de vlamingen die naar de waalse zenders willen kijken, en zoveel zijn dat er niet. Maar bon, ik zou er zeker niet van wakker liggen moest TVV met zo'n optioneel pakket komen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga geen polemiek beginnen, maar toch een kleine rechtzetting: TV-Vlaanderen heeft wel degelijk Franse zenders in zijn aanbod: France 2 tot en met 5. Deze zijn niet FTA. Ik zeg dus inderdaad dat TV-Vlaanderen wel Franse en geen Waalse zenders aanbiedt.

Dat RTBF op de Hotbird zit, maakt niets uit. Met één pennentrek staat de toegang tot die zenders op ons kaartje...

Case closed - I rest my case. We zullen er wel mee leven.

 

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: azimuth
Ik ga geen polemiek beginnen, maar toch een kleine rechtzetting: TV-Vlaanderen heeft wel degelijk Franse zenders in zijn aanbod: France 2 tot en met 5. Deze zijn niet FTA. Ik zeg dus inderdaad dat TV-Vlaanderen wel Franse en geen Waalse zenders aanbiedt.
Dat RTBF op de Hotbird zit, maakt niets uit. Met één pennentrek staat de toegang tot die zenders op ons kaartje...
Case closed - I rest my case. We zullen er wel mee leven.


Correctie: Die Franse zenders zijn enkel voor oude klanten zolang ze hun abbo niet wijzigen!
Nieuwe klanten krijgen de Franse zenders niet.

Dit had ik toch begrepen uit hun berichtgeving. Ze staan trouwens ook niet meer in het zenderlijstje op hun site.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MarcFCB
Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Als jij wil meer betalen voor hetzelfde aanbod en een aantal zenders die FTA op sat, laat mij je vooral niet tegenhouden. Ik betaal daarvoor niet. DVB-T is geen optie omdat de ontvangst hier heel slecht is. Lees geen ontvangst.


Het is niet meer betalen voor hetzelfde aanbod, want de zenders waar jij zoveel belang aan hecht zitten daar nu éénmaal allemaal in het basispakket.

Maar we hebben het begrepen, TVVlaanderen moet dit gratis aan jou aanbieden m.a.w. alle andere abonnees mogen meebetalen voor jou wensen want TVVlaanderen heeft als commercieel bedrijf natuurlijk geen uitstaans met het feit dat jij belastingen betaalt aan wie dan ook. Of is het omdat ik verkeersbelasting betaal aan de Belgische Staat dat een privé-firma mijn private oprit moet komen aanleggen omdat ik niet bereid ben daarvoor te betalen, maar toch belastingen betaal.

Hoe kan jij nu trouwens weten dat DVB-t geen optie is wegens slechte ontvangst, want je wil geen 50 Euro uitgeven voor een DVB-t ontvanger.

Greets


Nog eens, Telenet en belgacom zijn duurder dan TVV, bovendien zit je nog eens vast aan hun hardware, bij TVV niet. Trouwens bieden ze zenders aan waarvoor je niet eens TVV nodig hebt. En wie zegt of waar zeg ik dat TVV mij de RTBf gratis moet aanbieden? Gewoon opnemen in hun aanbod, niks meer of niks minder. Daarvoor wil ik best wat meer betalen voor mijn abonnement bij TVV. Ze kunnen best wel triple sat gaan bij TVV, dat ze hotbird pakken ipv zoals nu A2. Probleem direct opgelost.
Uw oprit interesseert mij niet. Ik heb genoeg aan die van mij.
Hoe kan ik nu weten of DVB-T een optie is ja of nee? Omdat ik verdorie een DVB-T ontvanger in mijn dreambox heb en de ontvangst hier binnenshuis nul komma nul is. Ik ben niet van plan om nog eens buitenhuis antenne te plaatsen en nog maar eens een kabel naar binnen te trekken. De zoveelste. Waarom moeilijk doen als ook gemakkelijk kan?
Wat een oeverloos gezwets toch, RTBf hoort gewoon beschikbaar te zijn voor ALLE Belgen, net zoals de VRT. Punt uit. En als dat nu via sat of via tamtam is doet niets ter zake. Het moet er gewoon zijn.


U geeft aan dat u geen ontvangst hebt van RTBF via DVB-T? Gaat de Belgische staat dan ook niet in de fout volgens jouw redenering? Moet zij dan niet een volledige must carry dekking geven van VRT en RTBF als ook BRF op heel het Belgisch grondgebied?

Tussen haakjes, moest u toch een buiten antenne plaatsen, hoeft u niet nog eens een kabel van buiten tot aan uw TV te trekken, maar moet u zich beter informeren.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...