Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Ik ben nu tevreden over de RE-9000


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Sinds V.52 ben ik voor het eerst te spreken over de RE-9000.

Helaas heeft het een jaar mogen duren voor het zo ver was, maar ik denk dat we nu kunnen spreken over een uitontwikkeld apparaat.

 

Vastlopers komen niet meer voor, het menu is uitgebreid met nieuwe mogelijkheden en we hebben nu ook een mozaiekscherm.

 

Ik wil mezelf en alle andere Nederlandse betatesters graag hartelijk bedanken voor de permanente aanvoer van aanmerkingen en klachten.

 

Het enige dat nog ontbreekt is een herziene gebruiksaanwijzing voor gebruikers die technisch iets minder onderlegd zijn.

Het zou de importeur sieren als zo'n nieuwe manual online zou worden gezet.

 

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Donkeyman
Sinds V.52 ben ik voor het eerst te spreken over de RE-9000.
Helaas heeft het een jaar mogen duren voor het zo ver was, maar ik denk dat we nu kunnen spreken over een uitontwikkeld apparaat.

Vastlopers komen niet meer voor, het menu is uitgebreid met nieuwe mogelijkheden en we hebben nu ook een mozaiekscherm.

Ik wil mezelf en alle andere Nederlandse betatesters graag hartelijk bedanken voor de permanente aanvoer van aanmerkingen en klachten.

Het enige dat nog ontbreekt is een herziene gebruiksaanwijzing voor gebruikers die technisch iets minder onderlegd zijn.
Het zou de importeur sieren als zo'n nieuwe manual online zou worden gezet.


om nou te spreken van een uitontwikkeld apparaat, is wel veel gezegd toch, er markeert nog wel het een en ander aan, maar zins de software V52 , gaat het de goede kant op. en wat het hikken betreft dat ligt niet aan de Rebox maar aan CD. gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RE9000 en RE8000 gaan steeds beter werken. Ik ben ook positief over het gebruik, geen vastlopers of zo en je hebt een rustige TV avond. Ik heb mijn RE9000 nu al langer dan een jaar en ik moet zeggen dat deze echt een stuk beter werkt dan in de begin tijd.

 

Alleen is het nog steeds niet de meest geschikte decoder als je tegelijk twee smartcards wilt gebruiken, dan werkt het toch allemaal niet fantastisc... Met een kaartje werkt het OK..

Daarnaast zijn er natuurlijk nog wel andere features te verzinnen die de decoder zullen verbeteren en ik verwacht ook wel dat deze een keer zullen komen.. smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Alleen is het nog steeds niet de meest geschikte decoder als je tegelijk twee smartcards wilt gebruiken, dan werkt het toch allemaal niet fantastisc... Met een kaartje werkt het OK..
Daarnaast zijn er natuurlijk nog wel andere features te verzinnen die de decoder zullen verbeteren en ik verwacht ook wel dat deze een keer zullen komen.. smile


Als dit idd een "uitontwikkeld" model zou zijn dan ligt de lat niet erg hoog. Vergeleken met andere ontvangers en/of recorders is er nog van alles te verbeteren. Ook zijn er nog voldoende bugs en wensen om dit apparaat te blijven verbeteren; zie de lijst met bugs en wensen in de aparte thread..

Wat betreft de twee kaarten: ik heb nagenoeg geen problemen met de twee kaarten: CD en TVV. De kaarten lijken nu beide te updaten in slot 1 & 2.
Soms duurt het even voordat bepaalde zenders ongedoceerd signaal geven, maar dat is blijkbaar ook zo bij 1 kaart.

Mijn conclusie is: goede verbeteringen, maar zeker nog niet "the best in class" !
H.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herre

Soms duurt het even voordat bepaalde zenders ongedoceerd signaal geven, maar dat is blijkbaar ook zo bij 1 kaart.

Waarop baseer je deze opmerking, ikzelf heb deze ervaring niet en kan me ook niet herinneren eerder een klacht hierover gelezen te hebben.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Het enige dat nog ontbreekt is een herziene gebruiksaanwijzing voor gebruikers die technisch iets minder onderlegd zijn.
Het zou de importeur sieren als zo'n nieuwe manual online zou worden gezet.


Ben het daar helemaal mee eens, maar blijkbaar is daar geen behoefte aan gezien mijn oproep in een aparte thread hier .
Daar is zegge en schrijven een reaktie opgekomen, terwijl zo'n 140 mensen hem bekeken hebben.
Mocht er nog steeds behoefte zijn, dan kunnen we dat alsnog gezamelijk opzetten....
H
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben redelijk tevreden, maar net als edwin40, erger ik mij over nog 2 resterende problemen.

 

Nr.1: het hinderlijke "hikken" van het beeld, hoofdzakelijk op de ned.HD zenders.

De oorzaak is volgens mij het feit dat de ned. zenders de beeldresolutie upgraden naar 1080i, als het geen natief HD is, wat dan ook nog eens, niet altijd trouwens, niet goed gebeurd.

Of, het moet ergens anders in het "traject" optreden. Can Digitaal? of de sat.verbinding? zo ver gaat mijn kennis niet.

Rebox zou hierover kontakt opnemen met Can Digt.

 

Nr.2: De altijd maar weer, regelmatig, optredende fout in het geluid van TV en Radiozenders, FTA en gecodeerd.

Haperen, onderbrekingen, tot soms complete woorden wegvallen.

Het geluid kan zomaar uren, soms een heel dagdeel, goed zijn, en daar begint het onderbreken weer. Vaak kort, soms iets langer.

Deze fout is volgens mij ontstaan na de update, v.1.08.44, dat heb ik gecontroleerd met HDD opnamen van voor, en na deze update. De volgende update v.1.08.52, heeft daar geen verbetering in gebracht.

Dit zijn mijn twee grootste ergernissen op dit moment. Geluid is ook essentieel voor een complete beleving van welk TV of Radioprogr. dan ook.

Hopenlijk komt daar gauw een verbetering in.

 

Overgens, met Rebox ben ik hierover al in kontakt. Alles wat ik hier bij deze doorgeef is bekend bij Rebox waar ik overgens een goed kontakt mee heb, maar het leek mij zinvol dit zo via het forum ook door te geven. Misschien zijn er andere oplossingen, of doe ik gewoon iets fout.

Rebox heeft mij gemaild dat het e.e.a. wordt uitgezocht en mogenlijk gevolgt door een update.

Groetjes,

 

 

MLS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Alleen is het nog steeds niet de meest geschikte decoder als je tegelijk twee smartcards wilt gebruiken, dan werkt het toch allemaal niet fantastisc... Met een kaartje werkt het OK..


Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten; hoewel met 1 kaartje het soms ook nog mis kan gaan. Maar heb met Rebox gemaild; ben niet tevreden over hun antwoord (met name dat een schijf van 2TB te groot is en mogelijk aan de bron van nog een ander probleem ligt) en ook dit weten ze. Afhankelijk van hoe het verder gaat, blijft of vliegt de box.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de tevredenheid van de rebox kan ik niet veel vertellen, wel dat ik van alles uitgehaald heb om te proberen dat mijn rebox zijn gegevens zou kunnen vasthouden.

Dit alles nadat ik ook meegegaan ben de nieuwe software er op te zetten, vast lopers heb ik niet beeld is prima.

Zet ik de rebox uit dan kan ik de volgende dag of zelfs vijf minuten later alles weer opnieuw instellen of laden vanuit de opgeslagen instellingen.

Dat ding wat ik heb is zo lek als een zeef.

Alles nagekeken en opnieuw de laatste software er in gezet, ook maar met art recovery image laten uitvoeren (werkte prima) en reseller ID weer op rebox gezet.

Serialpoort werkt dan wel maar als ik de rebox gewoon opstart met het poorter programma van rebox werkt dat niet (sluit alles aan of af, seriële kabel, zonder voeding op de apparatuur).

Momenteel wel draaiende op de laatste software en dan geen probleem te zien, ook de hard disk gewisseld van de ene WD green power naar een andere WD green power (eerste 7200- en tweede 5200).

Wie heeft er nog een oplossing in de aanbieding dan zou ik dat graag vernemen en proberen uit te voeren omdat dit dweilen met de kraan open is.

 

catw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling alles geprobeerd te doen via een computer (rechtstreeks verbonden met de rebox)met windows 7 32 bit ultimate welke niet aangesloten is in mijn netwerk en ook geen internet toegang heeft en dus ook geen beveiliging er op heeft zitten, firewall van windows uit geschakeld.

Uiteraard een crosscable tussen de computer en de rebox, vanwege de snelheid zou het ook een strait mogen zijn maar ja ging dus voor de veilige modus.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Catw,

 

Schijnbaar heb jij een apparaat gekocht welk niet deugt.

In dat geval is er maar één weg te bewandelen en dat is terug naar de dealer en een garantieclaim indienen.

De door jouw geschetste problemen ben ik hier nog niet tegengekomen dus ik veronderstel dat hier ook niemand een pasklaar antwoord heeft.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Malisat
Ook ik ben redelijk tevreden, maar net als edwin40, erger ik mij over nog 2 resterende problemen.

Nr.1: het hinderlijke "hikken" van het beeld, hoofdzakelijk op de ned.HD zenders.
De oorzaak is volgens mij het feit dat de ned. zenders de beeldresolutie upgraden naar 1080i, als het geen natief HD is, wat dan ook nog eens, niet altijd trouwens, niet goed gebeurd.
Of, het moet ergens anders in het "traject" optreden. Can Digitaal? of de sat.verbinding? zo ver gaat mijn kennis niet.
Rebox zou hierover kontakt opnemen met Can Digt.

Nr.2: De altijd maar weer, regelmatig, optredende fout in het geluid van TV en Radiozenders, FTA en gecodeerd.
Haperen, onderbrekingen, tot soms complete woorden wegvallen.
Het geluid kan zomaar uren, soms een heel dagdeel, goed zijn, en daar begint het onderbreken weer. Vaak kort, soms iets langer.
Deze fout is volgens mij ontstaan na de update, v.1.08.44, dat heb ik gecontroleerd met HDD opnamen van voor, en na deze update. De volgende update v.1.08.52, heeft daar geen verbetering in gebracht.
Dit zijn mijn twee grootste ergernissen op dit moment. Geluid is ook essentieel voor een complete beleving van welk TV of Radioprogr. dan ook.
Hopenlijk komt daar gauw een verbetering in.

Overgens, met Rebox ben ik hierover al in kontakt. Alles wat ik hier bij deze doorgeef is bekend bij Rebox waar ik overgens een goed kontakt mee heb, maar het leek mij zinvol dit zo via het forum ook door te geven. Misschien zijn er andere oplossingen, of doe ik gewoon iets fout.
Rebox heeft mij gemaild dat het e.e.a. wordt uitgezocht en mogenlijk gevolgt door een update.
Groetjes,




IK heb ook nog een opmerking betreffende het geluid.
Sinds de zenders zijn overgeschakeld naar 5.1 moet ik het geluid via de versterker hoger zetten, was het eerst ongeveer 30 op de uitwijzing van mijn versterker het moet nu naar 40. Heeft iemand hier ook last van??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...