Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Ik ben nu tevreden over de RE-9000


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: herre

Wat betreft de twee kaarten: ik heb nagenoeg geen problemen met de twee kaarten: CD en TVV. De kaarten lijken nu beide te updaten in slot 1 & 2.
Soms duurt het even voordat bepaalde zenders ongedoceerd signaal geven, maar dat is blijkbaar ook zo bij 1 kaart.

Mijn conclusie is: goede verbeteringen, maar zeker nog niet "the best in class" !
H.

Ik neem aan dat je een seconde of 6 de melding krijgt "Gecodeerde Zender" krijgt en dat je dan pas weer beeld krijgt ? En dit gebeurt ongeveer altijd op dezelfde zenders? Je gebruikt ook de beide interne kaartsloten? Ik heb ook zo een half jaar gekeken, maar je wordt er op een gegeven moment wordt je er toch geirriteerd over.

Maargoed.. bij mij speelt dit probleem ook bij opnames en PiP. Met PiP maakt het me niet zoveel uit, maar bij opnames vind ik het wel een probleem. Als ik beide kaarten in het interne kaartslot heb en ik maak een opname b.v. op veronica of RTL4HD (deze zenders hebben het altijd), dan is het resultaat dat er een lange zwarte opname is gemaakt en de zaak gewoon niet gedecodeerd wordt tijdens de opname. Het resultaat is dus een mislukte opname

Oplossing was gebruik maken van een CAM (dan ben je van dit probleem af), maar verschillende CAM's geprobeerd op de Rebox en deze werken ook met verschillend resultaat. Uiteindelijk hoop ik dat ik bij de volgende firmware weer beide interne kaartsloten kan gaan gebruiken, waarbij ik geen CAM's hoef te gebruiken. Uiteindelijk moet minimaal de Canal Digitaal CAM wel moeten gaan werken met de Rebox (dit is de enige waarbij beeld gegarandeerd is), maar deze botst met de interne kaartsloten. Een idee zou kunnen zijn dat je de interne kaartsloten gewoon simpelweg zou kunnen uitzetten als je een CAM wilt gebruiken smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Donkeyman
Sinds V.52 ben ik voor het eerst te spreken over de RE-9000.
Helaas heeft het een jaar mogen duren voor het zo ver was, maar ik denk dat we nu kunnen spreken over een uitontwikkeld apparaat.
.........
Het enige dat nog ontbreekt is een herziene gebruiksaanwijzing voor gebruikers die technisch iets minder onderlegd zijn.
Het zou de importeur sieren als zo'n nieuwe manual online zou worden gezet.

Hoewel ik op dit moment ook zeer tevreden ben met mijn Rebox-en, zou ik met de uitspraak uitontwikkeld maar voorzichtig zijn. Voor het zelfde geld brengt men een nieuwe ontvanger op de markt en dan is het écht afgelopen met de ontwikkeling van de RE-9000. Die ervaring heb ik met de (overigins ook goede) Inverto IDL-7000.
[W] ik zou graag nog de epg data bewaard zien en dat deze op de achtergrond geupdated word.
Met een update van de manual kan ik mij wél vinden, hoewel ik hem zélf niet écht nodig (meer) heb.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb ook nog een opmerking betreffende het geluid.

Sinds de zenders zijn overgeschakeld naar 5.1 moet ik het geluid via de versterker hoger zetten, was het eerst ongeveer 30 op de uitwijzing van mijn versterker het moet nu naar 40. Heeft iemand hier ook last van??

 

Misschien staat dit bericht niet goed , neem mij dat dan niet kwalijk.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb jij jouw Audio aangesloten, rechtstreeks via HDMI naar de TV of via glas zoals b.v. met een Toslink kabel naar een Home Cinema Center?

 

Als dit laatste het geval is heb je dan het volume van jouw Rebox op maximaal staan?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ga ik er vanuit dat het niet de hardware is vanwege het gegeven dat er voor mijn update geen problemen meer waren, maar ja ik wilde ook zo nodig de nieuwe software er inzetten.

 

Het overzetten van de software ging goed geen haperingen, stroomuitval of noem maar op.

 

Vandaar dat ik er dus vanuit ga dat er ergens een fout in de softwaer zit zoals ik al eerder heb gehad alleen zou ik niet weten waar ik dat in de rebox zou moeten vinden.

Er zal best wel weer een oplossing voor komen zoals ik eerder ook al heb ondervonden en in de tussentijd haal ik telkens als ik de rebox aanzet de opgeslagen instellingen terug, die blijven dus wel goed staan, en werkt alles gewoon goed

 

catw

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cronos

Ik neem aan dat je een seconde of 6 de melding krijgt "Gecodeerde Zender" krijgt en dat je dan pas weer beeld krijgt ? En dit gebeurt ongeveer altijd op dezelfde zenders? Je gebruikt ook de beide interne kaartsloten? Ik heb ook zo een half jaar gekeken, maar je wordt er op een gegeven moment wordt je er toch geirriteerd over.
Maar goed.. bij mij speelt dit probleem ook bij opnames en PiP. Met PiP maakt het me niet zoveel uit, maar bij opnames vind ik het wel een probleem.


Als je zwart beeld wilt voorkomen tijdens opnames, dan moet je zorgen dat je de betreffende zenders een keer aan gehad hebt, dan de ontvanger in aktieve stand-by zetten (niet in deep-sleep) en van die stand uit opnemen. Mijn ervaring is dat het dan geen problemen geeft.
Wat me overigens laatst opviel is dat de bovenste kaartlezer nu ook netjes de rechten update (heb CD boven en TVV beneden).
H
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herre


Als je zwart beeld wilt voorkomen tijdens opnames, dan moet je zorgen dat je de betreffende zenders een keer aan gehad hebt, dan de ontvanger in aktieve stand-by zetten (niet in deep-sleep) en van die stand uit opnemen. Mijn ervaring is dat het dan geen problemen geeft.
Wat me overigens laatst opviel is dat de bovenste kaartlezer nu ook netjes de rechten update (heb CD boven en TVV beneden).
H

Ik liet eigenlijk altijd de decoder aanstaan toen ik de beide kaarten gebruikte, maar ik had toch nog regelmatig last van de lange zwarte opname. Dus ik gebruikte niet echt de sleep mode. Ik nam elke week iets op van dezelfde zender... helaas heb ik regelmatig een foute opname gehad frown Toen ik ook overstapte naar de HD zenders, toen heb ik ook besloten om over te stappen naar een CAM... Met de SD zenders had ik het maar op enkele (NL) zenders, met de HD zenders kwamen er toch nog wat extra zenders bij die dit probleem hadden.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

laugh Tevreden over de RE9000 met de laatste updates, Ja maar met een paar kleine irritaties.

 

1. Opnames zijn steeds weer opnieuw niet te verwijderen. je moet de box eerst helemaal uitzetten, weer aan en dan kunnen de opnames wel verwijderd worden.

2. Op bepaalde HD zenders verstoringen in het beeld, happeren, hikken.

3. Regelmatig de melding gecodeerde zender.

4. Bij terugkijken van opnames regelmatig dat het beeld en geluid niet synchroon loopt, pas na een paar minuten loopt ie weer synchroon.

 

N.B. Nog steeds dat taalprobleem bij o.a. History HD

 

 

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al eens eerder het antwoord van Rebox betreffende het gebruik van twee kaartelzers op dit forum gezet.

Als er twee kaarten in de kaartlezers zitten met dezelfde codering en zenders, zoals CDS en TVV kaart beide in seca coderen en beide Ned.1/2/3, Eén en ketnet hebben, dan heeft de software er problemen mee.

Rebox erkent dit probleem, maar ziet op het ogenblik nog niet goed wat hier aan gedaan kan worden.

Een oplossing die ik aangedragen heb is één kaartlezer te gebruiken voor CDS en de andere kaart in een Ci te stoppen.

Dit werkt goed!

Wel jammer van een tweede kaartlezer, maar wie weet vindt Rebox nog een oplossing in de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Ik heb al eens eerder het antwoord van Rebox betreffende het gebruik van twee kaartelzers op dit forum gezet.
Als er twee kaarten in de kaartlezers zitten met dezelfde codering en zenders, zoals CDS en TVV kaart beide in seca coderen en beide Ned.1/2/3, Eén en ketnet hebben, dan heeft de software er problemen mee.
Rebox erkent dit probleem, maar ziet op het ogenblik nog niet goed wat hier aan gedaan kan worden.
Een oplossing die ik aangedragen heb is één kaartlezer te gebruiken voor CDS en de andere kaart in een Ci te stoppen.
Dit werkt goed!
Wel jammer van een tweede kaartlezer, maar wie weet vindt Rebox nog een oplossing in de toekomst.

Het probleem wat je alleen nu hebt is dat het Ci slot ook niet fantastisch werkt met de verschillende cam's in omloop. Ik gebruik nu een Aston met 2.25, deze heeft het probleem dat die niet lekker opkomt. PiP werkt niet en als je een opname start dan krijg ik een gecodeerde zender melding bij de live zender die je aan het bekijken bent. Een officiele mediaguard CAM, conflicteerd erg met de interne kaartsloten. Je hebt dan veel blokvorming op de belangrijkste NL'se zenders. De OneCam/Powercam werkt het beste met de Rebox, echter hier het probleem dat de OneCam niet om kan gaan met de 8PSK encryptie. Dit ongeacht of de smartcard die de zender moet decoderen ook daadwerkelijk in de OneCam zit. Deze limitatie krijg je dan ook op je interne kaartsloten.
Conclusie is dus dat dit niet fantastisch werkt... Het beste zou zijn de beide interne kaartsloten en ik hoop toch dat die oplossing snel gaat komen door de bovenstaande limitaties...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Een oplossing die ik aangedragen heb is één kaartlezer te gebruiken voor CDS en de andere kaart in een Ci te stoppen.
Dit werkt goed!


Helaas, hier niet. Probleem met beide kaarten in interne lezers; of met die van TVV in de officiele TVV/CDS Cam en CDS in de interne lezer... Plus, je verliest het grootste voordeel van de interne lezers; ongecodeerd opnemen.

Heb hiervoor ook al contact met Rebox opgenomen, maar tot dusver zonder echt zinnig antwoord rond deze problematiek.
Wel een antwoord met betrekking tot een probleem met een van de tuners, dat te wijten zou zijn aan een te grote HDD... doch volgens hun eigen FAQ kan je eender wat steken (tot 4TB) zolang het maar een WD Green was...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Het probleem wat je alleen nu hebt is dat het Ci slot ook niet fantastisch werkt met de verschillende cam's in omloop. Ik gebruik nu een Aston met 2.25, deze heeft het probleem dat die niet lekker opkomt. PiP werkt niet en als je een opname start dan krijg ik een gecodeerde zender melding bij de live zender die je aan het bekijken bent. Een officiele mediaguard CAM, conflicteerd erg met de interne kaartsloten. Je hebt dan veel blokvorming op de belangrijkste NL'se zenders. De OneCam/Powercam werkt het beste met de Rebox, echter hier het probleem dat de OneCam niet om kan gaan met de 8PSK encryptie. Dit ongeacht of de smartcard die de zender moet decoderen ook daadwerkelijk in de OneCam zit. Deze limitatie krijg je dan ook op je interne kaartsloten.
Conclusie is dus dat dit niet fantastisch werkt... Het beste zou zijn de beide interne kaartsloten en ik hoop toch dat die oplossing snel gaat komen door de bovenstaande limitaties...

Eigenlijk werkt de Aston toch ook wel slecht in de Rebox. De enige CAM die naar mijn weten goed werkt in de Rebox is de OneCam/powercam. Vandaag erachter gekomen dat als je een opname maakt via de Aston module en de opname stopt vervolgens, dan komt daarna op elke zender de "Gecodeerde zender" melding van de zenders die via de aston gecodeerd moet worden. De enige remedie is de decoder uit en aan te zetten met de knop anders komt deze er niet uit.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker behoefte aan een nieuwe manual. Zo krijg ik een opname van de harddisk niet zonder problemen doorgespoeld tijdens een commercial break, laat staan 6 min vooruit springen.

Ik kan melden dat mijn 9000 een stuk stabieler is geworden het afgelopen jaar. Werk nu met 1.08.44. In tegen stelling tot anderen heb ik geen enkele geluidsproblemen meer. Zoals al eerder gemaild aan Rebox speelde dat bij mij alleen met "normaal " geluid, en deed de 9000 het bij Dolby zenders altijd al goed. En dat dolby geluid hebben we nu ook bij RTL4 enz, probleemloos.

 

Naast het doorspoelen van de HDD krijg ik momenteel in onderste kaartlezer weer geen update CD pulse binnen. Daar moet ik de 9000 een paar minuten spanningsloos voor maken. Oude fout dus weer. Voor normaal TV gebruik en zappen een prima box !

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pillo2
Zeker behoefte aan een nieuwe manual....
Ik kan melden dat mijn 9000 een stuk stabieler is geworden het afgelopen jaar. Werk nu met 1.08.44. .....
Naast het doorspoelen van de HDD krijg ik momenteel in onderste kaartlezer weer geen update CD pulse binnen. Daar moet ik de 9000 een paar minuten spanningsloos voor maken. Oude fout dus weer. Voor normaal TV gebruik en zappen een prima box !


Voor het manual: kunnen we gezamelijk "maken" of wachten tot Haarlem iets in elkaar draait, zie aparte thread.
Software en kaartlezer: Je hebt niet de laatste software versie, ervaring is dat veel problemen/bugs opgelost worden, bij mij werken de twee kaartlezers nu naar behoren met de laatste software.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...