Ga naar inhoud


Is het plaatsen van een modem/router in de meterkast wel verstandig?


renzie

Aanbevolen berichten

De meterkast is gewoon niet de beste plek om zo'n ding te monteren.

Kijk eens wat daar allemaal in zit aan koper tbv. gas, koper tbv. water, koper tbv. electra, koper tbv. cai en telefoon, vaak nog een bekabeld netwerkje. enz.

De gemiddelde meterkast zit vandaag de dag zo vol dat het steeds vaker voorkomt dat er al een 2e meterkast gemaakt wordt om alle randapparatuur ed. in te bouwen en moeders moet natuurlijk ook nog ergens met de stofzuiger, strijkijzer, de kruimeldief enz. naar toe.

Ook DECT sets stralen flink wat storing rond daarom wordt meestal ook geadviseerd om deze minimaal 0,5m van andere apparatuur te plaatsen.

 

Stop je in zo'n drukke meterkast ook nog eens een drl modem/router dan kan het wel goed gaan maar ideaal is het nooit.

Versterkers ed. zet ik altijd mijn twijfels bij, ik weet niet of jullie laatst dat programma hebben gezien met planten die dicht bij een drl. router ed. hebben gestaan en wat het verschil was met planten die zonder dit soort straling waren opgegroeid, maar mij sterkte het in iedergeval in de mening om al dat drl. spul zoveel mogelijk buiten het huis te houden.

Wat is er mis met even een kabel naar toe leggen? Vaak veel stabieler, sneller en zeker weten geen staling die ondanks wat men nu beweerd later toch wel schadelijk bleek te zijn.

Dus om dat (mogelijk) ongezonde signaal nog eens met een versterker extra sterk door je huis te blazen lijkt me niet echt gezond als je door het verplaatsen van je unit met minder vermogen ook hetzelfde resultaat kunt halen.

 

Je kunt toch simpel even die router ergens neer zetten met een verlengsnoer en met je laptop rond lopen om te kijken of je overal voldoende signaal hebt?

En heb je toch ergens een beroerde plek dan heb je de keuze, daar geen computer neerzetten of er toch maar een kabel naar toe gooien of wat gaan pielen met externe antennes of USB ontvangers op je PC/laptop en later toch tot de conslussie komen dat al die extra dingen vaak toch maar behelpen is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn experiabox modem/router hangt ook in de meterkast. Mijn buurman die 40 meter verderop woont "ziet" hem ook nog. Ik heb een traditioneel gebouwd huis met betonnen vloeren, dus geen enkel probleem. Ik zie dat die netgear ingebouwde antennes heeft, sommige linksys routers hebben ook ingebouwde antennes en ook die zijn beperkt in bereik.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Precies, die interne antennes doen je in veel gevallen geen goed. Vandaar ook dat ik een linksys router met externe antennes in de meterkast heb hangen, dat werkt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft wifi, trek een draadje naar zolder en zet daar je accesspoint neer en je zal zien dat je ontvangst op alle verdiepingen beter is dan het accesspoint beneden.

In mijn vorige huis was het accesspoint op zolder overal goed bereikbaar en het accesspoint beneden kon je op zolder niet bereiken, en dat is in mijn nieuwe huis ook zo.

Ik kan het alleen niet verklaren :-(

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

valt me op dat de routers in de US een veel hoger zendvermogen hebben ( 1000mw )

ook een zg wifi amplifier is daar te krijgen voor ongeveer $40

waarschijnlijk zit je hier met een regelgeving m.b.t max.toegestaan zendvermogen

 

kijk ff op de bekendste int.veilingsite in de US

staan ze gewoon te koop

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Piet

of installeer anders ff dit tooltje op je pc
handig om te zien welk kanaal het meest geschikt is om te gebruiken voor jezelf

Inssider



ik ben een mac gebruiker

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In de meterkast hangen deze vrije warme energievreters uit het zicht.

 

Beter in zicht houden (potentieel brandgevaar/energiebeheer).

 

Beton houdt wat tegen klopt.

 

Na intrainen van die dingen op DL speed, rustig uitschakelen tenzij je phone er op hangt. Maar vroeger trokken mensen ook phone uit om niet gestoord te worden.

 

Probeer eens. Bij mij gaat ie 's-nachts uit.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: rudolfdebeer
Beter in zicht houden (potentieel brandgevaar/energiebeheer).

Brandgevaar zal wel wat meevallen, er bestaan geen regels voor het wel/niet mogen vullen van je meterkast met dit soort zaken. Wel bestaan er regels dat bv. waterleiding niet door je meterkast mag lopen en dat je CV-ketel er ook niet mag hangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet gewoon een brandmelder in je meterkast heb ik ook.

Voor de rest heb ik de isra naar de meterkast gehaald en ook de ziggo kabel.

Ik heb een draadloze modem met switsch nas server cai verdeler cai versterker in mijn meterkast alles netjes met een gootje en een spanningsslof met hoofd schakelaar dit ook nog eens over de aardlek.

Ik heb de coax van ziggo nog beveiligd met een overspannings beveileging.

Alles lekker centraaal en uit het zicht.

Toppy dus gewoon doen.

Wat w-lan betreft heb ik op de verdieping nog een w-lan op de overloop.

Dit is voor de pc's op de verdieping en zolder.

De w-lan modem in de mk is voor de begane grond.

 

Een heel netwerk dus.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks brandmelder, als je niet thuis bent brand het keurig af incl stomme piepje.

Co detectie is ook relatief.

 

Mijn eerst 780 WL werd erg heet, aan kant gegooid.

TG787 is daaraantoe.

Coax van Ziggo doe ik niks mee. Als de bliksem echt wil, tsja.

 

Maar was pas nog op bezoek hier, niks aan het handje, alleen stroom uitval. Gewoon gereset.

 

Bidprentje in meterkast.

 

Er zijn tig redenen om uit te zetten 's-nachts na intrainen.

Mij is al eens 2x modem gekaapt. Wake on LAN doen we niet

En energiebewust.

 

Ik weet er zijn mensen die laten PC 7 dagen werken.

 

 

 

 

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudolfdebeer
Niks brandmelder, als je niet thuis bent brand het keurig af incl stomme piepje.

Daarom zijn er alarm installaties waarop je een brandmelder kan aansluiten en de alarm installatie kun je aanmelden bij een meldkamer.
Je was een beetje te kort door de bocht he ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoort gewoon niet bij elkaar te hangen en als je een goede installateur bent weet je dat.

 

maar het is meestal wat de klant vraagt doen we maar.

 

kortom verkeerde instelling.

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
Het hoort gewoon niet bij elkaar te hangen en als je een goede installateur bent weet je dat.

maar het is meestal wat de klant vraagt doen we maar.

kortom verkeerde instelling.

Eh, waarom niet ?
Zolang je de bedrading van 220 en zwakstroom maar niet in 1 buis stopt.
Er zit tenslotte ook bijna altijd een beltrafo in de meterkast.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...