Ga naar inhoud


Sat setup voor ontvangst BBC F1 2011


Speedster

Aanbevolen berichten

Na mijn een (1 hele dag! blush) ingelezen te hebben in het sat gebeuren, heb ik enkel vragen over de ideale set up voor ontvangst van F1 uitzendingen op de BBC inclusief "de rode knop".

 

De prijs en de mogelijkheden van de vu+ duo ontvanger spreken mij aan maar is dit de beste ontvanger voor de BBC F1?

 

Schotels - LNB's, bomen - bos, wie o wie, kan/wil deze BLINDE geleiden?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Speedster, welkom op sat4all, als actief schrijvend lid.

de paytv channels die gebruik maken van subkanalen zijn dus abonnement gebonden (rode knop <> cokpit kanaal)

 

dus een abonnement (kaart + bijbehorende receiver) kopen is eerste plicht

 

daarbij moet wel vermeld worden dat de meeste van de huidige abonnementen ook in een enigma2 receiver werken < zoals de VU+ of dreambox dvb-s(2)

 

als je nog ergens een losse kaart zonder bijbehorende receiver kunt scoren ben je vrij in de keuze van de receiver

 

dus eerst kijken naar welk abonnement je kunt krijgen als NIET uk-inwoner.

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBC is in de UK gratis, dus ook voor mensen in nederland. Je kunt dus een FTA ontvanger kopen en een sateliet met een LNB die je richt op astra 28.2. Een vu+duo is daarvoor niet nodig. Venton HD 200 is goedkope ontvanger die ook hdtv kan ontvangen en je kunt er CCcam opdraaien als later ooit een Canal digitaal abbo zou willen. Voor beginners is dit een ideale box. Met deze kun je ook BBC HD en BBC 1 HD ontvangen en een van deze kanelen zend F1 in upscaled kwaliteit uit ziet er mooier uit dan normaal.

 

 

Wat heb je nodig:

1 schotel neem een triax 78CM.

1 satbox venton HD 200.

1 coax kabel (gaat van LNB naar rechtreeks naar de tuner van de decoder)

1 2x f-connector voor uiteinde van coax kabel

 

Is ongeveer 200 euro via een satelliet webshop.

 

1 persoon die alles installeert en uitricht (als niemand kent zie marktplaats zo heb ik ook mijn sat setup laten instaleren)

 

 

C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kooleracer
BBC is in de UK gratis, dus ook voor mensen in nederland. Je kunt dus een FTA ontvanger kopen en een sateliet met een LNB die je richt op astra 28.2. Een vu+duo is daarvoor niet nodig. Venton HD 200 is goedkope ontvanger die ook hdtv kan ontvangen en je kunt er CCcam opdraaien als later ooit een Canal digitaal abbo zou willen. Voor beginners is dit een ideale box. Met deze kun je ook BBC HD en BBC 1 HD ontvangen en een van deze kanelen zend F1 in upscaled kwaliteit uit ziet er mooier uit dan normaal.


maar dat is om de bomen even op de weg te planten, dus geen FTA als er sprake is van subkanalen (interactieve subkanalen werken enkel met een abo en geschikte receiver)
ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kooleracer,

ja BBC KUN je ook FTA kijken (is helemaal correct)

maar de extra interactieve diensten die FREEview of BskyB leveren middels subkanalen is niet mogelijk met de doorsnee receiver zonder abonnement.

 

Ja er zijn streams 0 t/m 7 die je ook nog kunt weergeven met een FTA-receiver

 

Maar de interactieve subkanelen zijn gekoppeld aan abonnement en receiver van DIE providers (sky-uk)

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat zijn pietleutigheden die de vraagsteller niet boeien als die ontdekt wat allemaal mogelijk is

 

Neem vooral een receiver die eigenlijk alles aankan > standaard of middels sofware toevoeging

DUS een enigma2 ethernet receiver als de VU+ of Dreambox (clark tech is ook net begonnen met zo'n type et9000)

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de "red button" kanalen zijn FTA maar worden als datakanalen uitgezonden en niet iedere ontvanger kan daar mee overweg.

Om de "red button" functionaliteit te gebruiken heb je ofwel een sky digibox nodig of een freesat ontvanger.

mits wat knutselwerk zijn deze "red button" kanalen ook te bekijken op andere ontvangers bvb van de linux soort, maar het blijft knutselwerk.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie (uber) snelle reacties!

 

Oke de vu+ is wellicht een beetje overkill maar kan de BBC F1 2011 wel aan. (abo, niet uk inwoner? Ik heb me AL 1 dag ingelezen blush, helaas begrijp ik niet alles in 1 keer)

 

De schotel set-up: Triax 78cm, welke LNB's en hoeveel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
de "red button" kanalen zijn FTA maar worden als datakanalen uitgezonden en niet iedere ontvanger kan daar mee overweg.
Om de "red button" functionaliteit te gebruiken heb je ofwel een sky digibox nodig of een freesat ontvanger.
mits wat knutselwerk zijn deze "red button" kanalen ook te bekijken op andere ontvangers bvb van de linux soort, maar het blijft knutselwerk.


Knutselen kan ik wel, heb ook een nasbox (CH3SNAS) met alternatieve software aan de praat gekregen. laugh

Vandaar dat mijn oog is gevallen op de Vu+.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Speedster
De schotel set-up: Triax 78cm, welke LNB's en hoeveel?

Voor BBC heb je 1 LNB nodig. Afhankelijk van hoeveel tuners (lees niet: ontvangers) is dat een single, twin of quad LNB.

Bv. Een VU+Duo is 1 ontvanger met 2 tuners, vandaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
de "red button" kanalen zijn FTA maar worden als datakanalen uitgezonden en niet iedere ontvanger kan daar mee overweg.
Om de "red button" functionaliteit te gebruiken heb je ofwel een sky digibox nodig of een freesat ontvanger.
mits wat knutselwerk zijn deze "red button" kanalen ook te bekijken op andere ontvangers bvb van de linux soort, maar het blijft knutselwerk.


Dat valt wel mee. Zelfs in de officiele CDS zenderlijst staan ze. Dus het zal vast ook goed werken met zo'n Philips 7212 ontvanger.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
de "red button" kanalen zijn FTA maar worden als datakanalen uitgezonden en niet iedere ontvanger kan daar mee overweg.
Om de "red button" functionaliteit te gebruiken heb je ofwel een sky digibox nodig of een freesat ontvanger.
mits wat knutselwerk zijn deze "red button" kanalen ook te bekijken op andere ontvangers bvb van de linux soort, maar het blijft knutselwerk.


Je moet het ook niet te moeilijk maken, met een gemiddelde kanalenlijst op een Dreambox of VU is het gewoon de lijst inladen en zappen maar. Helemaal FTA en makkelijk te ontvangen in de Lage Landen. De ene komt al af met een abonnement op Sky, de andere beweert dat het "knutselen" is. Overdrijven is ook een vak :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
kooleracer,
ja BBC KUN je ook FTA kijken (is helemaal correct)
maar de extra interactieve diensten die FREEview of BskyB leveren middels subkanalen is niet mogelijk met de doorsnee receiver zonder abonnement.

Ja er zijn streams 0 t/m 7 die je ook nog kunt weergeven met een FTA-receiver

Maar de interactieve subkanelen zijn gekoppeld aan abonnement en receiver van DIE providers (sky-uk)
ciao


Van een erelid had ik nu toch net iets meer verwacht dan dit stukje desinformatie frown

De interactieve subkanalen van Sky Sports zijn inderdaad gekoppeld aan een abonnement op Sky, maar niet persé aan hun receiver.

Stream 0/7 zijn de "extra" interactieve diensten. Trouwens, als je in de UK zo'n Freesat ontvanger koopt zit daar helemaal geen kaart in en heb je wel de interactieve diensten 100% zoals ze zouden moeten zijn. Meer info op hun website. 1ste resultaat op Google.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...