Ga naar inhoud


probleem cv ketel


Frank1234

Aanbevolen berichten

Citaat:
Weet iemand nog iets?

 

Ik weet niet of je Vaillant een electronische ontsteking heeft, maar in geval dat zo is, zou ik de ontsteek-electrode eens nazien. Ik heb hier een tijd terug met een Radson iets dergelijks gehad:

 

De meting om te zien of je gas ontstoken is gebeurt door de spanning over de electrode te meten. Als de spanning niet hoog genoeg is gaat de ketel in veiligheid na een 20-tal seconden.

 

Dit gebeurt meestal op het moment dat de driewegskraan bekrachtigd wordt, want dan zakt de werkspanning van de regel-unit een heel klein beetje. Als ze al in de "goede" richting staat of ze staat in de "uit" stand heb je dit niet. Soms speelt de netspanning ook een rol.

 

Kan dus zijn als je boiler "vraagt" dat het spul in veiligheid gaat.

 

Ik zou eens proberen om de ontsteek-electrode te reinigen (vet/stof), als er één in zit natuurlijk...

 

M.v.g.

 

Eddy Vl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


het vermoedelijke probleem is reeds al aan gegeven. Waarschijnlijk blijft de stift boven het watergedeelte omhoog staan doordat de beugel waarin deze stift zit door lekkage van de pakkingbus verroest is. Even proberen of je de hevel met de hand terug kunt drukken (rechts drukken). De hevel zit verstopt onderin het midden achtereen knobbel met dunne koperen leidinkjes. De ketel blijft nu in de warm water stand staan. En slaat daarom steeds aan omdat het micro schakelaartje welke bedient wordt door de stift gemaakt wordt.

 

Blijft lastig diagnose stellen achter een PC.

Tijd voor een nieuwe toestel?????

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij dit type blijf 9 van de 10 keer de stift van de driewegklkep hangen, haal de klepmotor er eens af en duw en trek de stift een pkeer heen en weer. als dit stroef gaat kun je het binnenwerk vervangen, als het dit is wel even de stekker uittrekkenen en er weer indoen, met de klepmotor eraf. de vaillant schakelt bij het stroom erop doen altijd de klepmotor heen en weer. dit is de controle of de motor ook kapot is.

hier kun je het onderdeel vinden http://www.google.nl/search?hl=&q=bi...=binnenwerk+hon

Jamrox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik ook even mijn steentje bijdragen.

 

HG CC

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hier nog een exploded view van een andere leverancier,

het praat gelijk wat gemakkelijker toch?

 

HG CC

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Mijn oude Vaillant moet ook vervangen worden riep de installateur. Maar met gebruikte/gereviseerde onderdelen draait ie wel mooi alweer een jaar of wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
het vermoedelijke probleem is reeds al aan gegeven. Waarschijnlijk blijft de stift boven het watergedeelte omhoog staan doordat de beugel waarin deze stift zit door lekkage van de pakkingbus verroest is. Even proberen of je de hevel met de hand terug kunt drukken (rechts drukken). De hevel zit verstopt onderin het midden achtereen knobbel met dunne koperen leidinkjes. De ketel blijft nu in de warm water stand staan. En slaat daarom steeds aan omdat het micro schakelaartje welke bedient wordt door de stift gemaakt wordt.


Al geprobeerd het heveltje terug te duwen ????? Als deze daarna overschakelt naar cv moet je daar zoeken. Bij een cwk toestel kan er ook nog een print zijn.

Het onderdeel zoals boven afgebeeld (voorkeuzeklep) is bijna nooit defect .
Als het stiftje blijft hangen blijft deze namelijk in de warm water stand staan.
Maar voor dit toestel geld inderdaad wel een afschrijving van 10 jaar.
Alleen heb ik liever dit toestel dan een agpo.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...