Ga naar inhoud


ISF Calibratie: Zinnig of onzin, ervaringen graag !!


HD_freak

Aanbevolen berichten

Ik wil het maximale aan beeldkwaliteit uit m'n nieuwe Panasonic Plasma (TX-P42V20E) halen, nu lees ik op diverse sites over ISF Calibratie; Hiermee zou je scherm optimaal afgeregeld worden.

 

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Positief danwel negatief? Geen MENINGEN als je geen ervaring hebt met ISF Calibratie AUB.

 

Alvast bedankt!

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Wanneer je qua weergave echt alles uit je scherm wilt halen, zet een ISF calibrering net de laatste puntjes op de i.

 

Let wel op.

Je optimaliseert je DVD/BR weergave op een ingang van je scherm. Eventuele weergave fouten in je speler worden in het scherm gecompenseerd.

Dat hoeft niet te betekenen, dat je Sat ontvanger daardoor een beter beeld gaat geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen is anders, ik probeer een zo'n reëel mogelijke kleur en beeld weergave te krijgen en mijn vriendin wil meer kleur in beeld, hardere kleuren.

 

Ik kijk meestal wat in de test gegevens als waarden gebruikt zijn en gebruik dit als bases om daarna hier en daar wat aan te passen naar mijn smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Een tijdje terug vroeg ik mij dit ook af.
Ik had toen dit draadje gestart.
Wellicht nuttig leesvoer voor je.


Ik begrijp uit het andere draadje dat jij een calibratie hebt laten doen; is het het geld waard? en moet ik met m'n plasma inderdaad een x aantal uren wachten voordat ik 'm laat calibreren?

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Wanneer je qua weergave echt alles uit je scherm wilt halen, zet een ISF calibrering net de laatste puntjes op de i.

Let wel op.
Je optimaliseert je DVD/BR weergave op een ingang van je scherm. Eventuele weergave fouten in je speler worden in het scherm gecompenseerd.
Dat hoeft niet te betekenen, dat je Sat ontvanger daardoor een beter beeld gaat geven.


Wordt er dan niet gecalibreerd op de interne DVB-S2 ontvanger?

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HD_freak
Origineel bericht van: ceesv
Wanneer je qua weergave echt alles uit je scherm wilt halen, zet een ISF calibrering net de laatste puntjes op de i.

Let wel op.
Je optimaliseert je DVD/BR weergave op een ingang van je scherm. Eventuele weergave fouten in je speler worden in het scherm gecompenseerd.
Dat hoeft niet te betekenen, dat je Sat ontvanger daardoor een beter beeld gaat geven.


Wordt er dan niet gecalibreerd op de interne DVB-S2 ontvanger?


Je kiest in principe zelf je ingang/bron ik denk dat het lastig wordt om via de ingebouwde DVB-S2 ontvanger testpatronen weer te geven. Normaal gesproken wordt een dvd/bluray spelen combinatie gekalibreerd.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, duidelijk. Als ik er wat dieper induik, blijkt dat gerenommeerde "vakbladen" uit met name Duitsland ook testen met ISF calibratie apparatuur.

Het verschil zal dus zeer zeker wel te merken zijn.

 

Ga er nog ff paar nachtjes over slapen wink

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

ISF calibratie apparatuur bestaat volgens mij niet.

 

Er bestaat alleen gecalibreerde apparatuur die vervolgens volgens een (ISF) procedure/norm inzet wordt om een ander apparaat volgens die norm te calibreren.

 

Een kennis van mij (Rob) die normaal alleen projectoren onder handen neemt, heeft mijn Samsung 52" met een gecalibreerde (zuignap) camera ISF gecalibreerd.

 

Afgezien van het (relatief) hoge bedrag dat je hier normaal voor kwijt bent, is het qua resultaat/verbetering wel echt de moeite waard!

 

In feite stelt het niet veel voor. Er wordt een camera op je TV geplakt, die meet het beeld en vervolgens worden de instellingen in je menu gewijzigd om alles op de juiste waarden te krijgen.

 

Je moet natuurlijk wel weten waar je mee bezig bent en gelukkig weet Rob dat wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: HD_freak
moet ik met m'n plasma inderdaad een x aantal uren wachten voordat ik 'm laat calibreren?

In de eerste 200 tot 300 uur verandert de weergave karakteristiek van je scherm het meest.
Je fosforen branden in, en stabiliseren zich daarna.
Daarom heeft calibratie eerst daarna zin.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook zelf die calibratie tools aanschaffen, die zijn tegenwoordig ook niet zo duur meer en je kunt dan zelf je eigen sets en familie calibreren. Prijzen liggen zo tussen de 200 en 250 euro ( spyder 2 of eye one b.v. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
Je kunt ook zelf die calibratie tools aanschaffen, die zijn tegenwoordig ook niet zo duur meer en je kunt dan zelf je eigen sets en familie calibreren. Prijzen liggen zo tussen de 200 en 250 euro ( spyder 2 of eye one b.v. )


Tsja, als ik me aanmeld voor een tour ben ik ongeveer hetzelfde kwijt + dat ik dan iemand heb die er meer kaas van heeft gegeten dan ikzelf.....
Calibreren is niet iets wat je als "doe het zelver" met een leuk toolkitje zelf kunt doen... (heb ervaring met de calibratie van meet-gereedschappen).

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...