Ga naar inhoud


onkyo AV versterker versus Panasonic, geen HDMI handshake, en nu?


Con

Aanbevolen berichten

Dir heb ik al eerder aangehaald maar nu staan de zaken er

anders voor, héél in het kort.

 

December 2009 Onkyo AV versterker gekocht, juni 2010 de

Panasonic DVD recorder aangeschaft.

 

Blijkt dat de Onkyo de foutmelding "resolution error" en

"no input signal" geeft en doet niets met het beeld.

 

Onkyo 2 keer weggeweest met als eindconclusie dat deze

HDMI goed verwerkt.

 

De Panasonic ook aangeboden met als eindconclusie "werkt

naar behoren.

 

Zowel Onkyo als Panasonic geven raad om met Onkyo en Panasonic

zelf contact op te nemen. Dit had ik al 3 keer geprobeert maar

men reageert gewoon niet.

 

Een typisch Kassa-verhaal. Wie kan hier nog iets zinnigs

over zeggen, hoe pak je zoiets aan, ben nu dus 5 maanden verder

zonder enig resultaat.

 

HG CC

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Op het gevaar een open deur in te trappen, Con, je bent tenslotte al 5 maanden bezig..

 

Werkt de HDMI weergave van je Panasonic rechtstreeks op je beeldscherm?

Is dat met dezelfde kabel als de kabel die je gebruikt tussen de Panasonic DVD recorder en de Onkyo?

 

Je hebt het toch wel over weergave van de Panasonic?

Opnemen via een HDMI aansluiting op een DVD recorder werkt niet.

 

Heb je verschillende resoluties geprobeerd?

 

Hebben beide toestellen de laatste versie software?

 

Sommige combinaties zijn niet compatibel, misschien heb jij uitgerekend die combinatie gevonden, die niet gaat werken?

 

Ik heb zelf hier ook een Panasonic DVD recorder staan, maar die gebruik ik eigenlijk alleen off-line.

Ik heb de HDMI uitgang nog nooit geprobeerd.

Welk type heb jij staan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Op het gevaar een open deur in te trappen, Con, je bent tenslotte al 5 maanden bezig..


De panasonic werkt met HDMI uit op;
- LG TV
- Panasonic beamer

Resolutie is alleen instelbaar bij het afspelen op de
Panasonic beamer (verder is het menu grijs (niet selecteerbaar))

Volgens Onkyo heb ik de laatste FW, geldt ook voor Panasonic.

De scartuitgang werkt (uiteraard) wel op de Onkyo.

Ik heb blijkbaar uitgerekend . . . . de voltreffer.

Het betreft de DMR-EH53 EC-K.

Ik zou graag een Onkyo recorder willen hebben maar die
bestaat niet met HD, dus geen gegarandeerd alternatief.

Ben je dus aan de goden overgeleverd als consument.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hdmi in. In de Onkyo wel aan de juiste bron toegewezen?

 

 

 

Heb ook een Onkyo receiver en alle 4 hdmi ingangen ingebruik, nog nooit problemen tegen gekomen.

 

hdmi uit gaat naar een panasonic plasma.

 

gr

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inderdaad combinaties die niet goed werken. Ik maak uit je verhaal niet op of je al andere HDMI kabels hebt getest.

 

Verder zal de HDMI uitgang, buiten het aansluit gemak, kwalitatief niet gigantische voordelen bieden. Het is immers een SD apparaat die ook alleen maar van analoge bronnen kan opnemen. Natuurlijk wil je dat het werkt maar ik zou er geen nacht wakker van liggen in dit geval.

 

Ikzelf gebruik ook Onkyo en ik moet zeggen dat het heel fijne apparatuur is die normaal gesproken probleemloos werken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EBOR Heb je hdmi in. In de Onkyo wel aan de juiste bron toegewezen?

Ja, ook verschillende ingangen uitgeprobeerd.

 

@WINWIZ Ik maak uit je verhaal niet op of je al andere HDMI kabels hebt getest.

Ik heb kabels uitgewisseld, kabels die in een andere confuguratie

wél werkte.

 

Het is, naast het feit dat het goed moet werken, ook lastig.

Nu moet ik via scart > omvormer scart naar HDMI > Onkyo.

Daar wordt je ook niet vrolijk van. Onkyo heeft geen scart ingang.

Dus extra apparaat ertussen, extra voeding.

 

Het repair centrum heeft de situatie bij Panasonic neergelegd,

Panasonic reageerde eerder 3 keer niet op mijn mail.

(geldt ook voor Onkyo, reageerde ook niet op mail).

 

Als consument sta je dus tussen 2 vuren (lees grootmachten).

 

HG CC

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marcel1970
kun je de dvd speler in het menu niet vast zetten op bv 720p tijdens het afspelen op je beamer? en dan via de onkyo proberen...welke type onkyo heb jij? heb zelf een 507 en behalve wat sync issues heb ik er nooit problemen mee.


Dat heb ik toevallig deze week geprobeerd, min of meer op
aanwijzen van het repaircentrum.

Op de beamer (Panasonic) kan ik het signaal instellen.
Na de kabel omgezet naar de Onkyo krijg ik toch weer die
"Resolution error" enz. (terwijl de Panasonic aan bleef staan)

Het betreft de Onkyo TX-SR707, op zich een pracht-apparaat.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con,

 

Citaat:
kun je de dvd speler in het menu niet vast zetten op bv 720p tijdens het afspelen op je beamer?

 

Goeie tip van @marcel1970, dit probleem kom ik tegen bij een Humax i5050c en bied bij mij de oplossing. Probeer gewoon eens te spelen met de verschillende waardes, auto, 720p enz..

 

Wordt zolangzamer hand wel afkikken bij jullie wat betreft het genieten van muziek en dat met de feestdagen, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke poort staat de dvd recorder aangesloten? dus BD/dvd aux of wat dan ook...

 

Citaat:
Blijkt dat de Onkyo de foutmelding "resolution error" en

"no input signal" geeft en doet niets met het beeld.

 

Deze melding word door de onkyo gegeven of door de tv/beamer?

 

Ik neem aan dat je meerdere apparaten via HDMI aangesloten heb die wel goed werken?

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marcel1970
Op welke poort staat de dvd recorder aangesloten? dus BD/dvd aux of wat dan ook...

Citaat:
Blijkt dat de Onkyo de foutmelding "resolution error" en
"no input signal" geeft en doet niets met het beeld.


Deze melding word door de onkyo gegeven of door de tv/beamer?

Ik neem aan dat je meerdere apparaten via HDMI aangesloten heb die wel goed werken?

Door de Onkyo wordt dit weergegeven.

De LG tv en de Panasonic beamer werken gewoon.

Andere apparaten werken gewoon.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster
@Con,

Citaat:
kun je de dvd speler in het menu niet vast zetten op bv 720p tijdens het afspelen op je beamer?


Goeie tip van @marcel1970, dit probleem kom ik tegen bij een Humax i5050c en bied bij mij de oplossing. Probeer gewoon eens te spelen met de verschillende waardes, auto, 720p enz..

Wordt zolangzamer hand wel afkikken bij jullie wat betreft het genieten van muziek en dat met de feestdagen, gr.

Het wordt een beetje "dun" hier . . . .

HG CC


Zilverster.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panasonic heeft geen S-video out, vandaar de convertor

scart>HDMI, dat werkt wel op de Onkyo.

 

En om nu van scart naar S-video te gaan converteren daar wordt

het signaal niet veel beter van, vandaar de keuze scart>HDMI.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con,

 

Is er op de onkyo niet een verborgen menu.

Net zoals op de TX-NR1000

 

To enable this feature, push and hold the "Video 1" button on the front panel of the TX-NR1000 then push the "Setup" button, then release both buttons. "DVI Output : Auto" will be displayed. use the right scroll wheel to select "DVI Output : On" to enter the forced mode.

 

 

Volledige tekst:

When upconverting component video to HDMI with my TX-NR1000 why am I getting a "Resolution Error" message on the front panel and seeing no picture?

 

The TX-NR1000 has the ability to "talk" to your display (plasma, etc.). This lets the TX-NR1000 know which types of video signal your display can accept (480p, 720p, 1080i). However, some displays send incomplete or inaccurate information about what signal types they can accept. For example, the display might "tell" the TX-NR1000 the highest resolution it can accept is 480p, when the display can actually accept up to 1080i. When trying to upconvert 1080i component signals to HDMI, in this case, the TX-NR1000 doesn't think your display supports this format. Therefore you may get a "Resolution Error" message on the front panel of the TX-NR1000 . If this happens, you must "force" the TX-NR1000 to ignore the display's communication and as it upconverts, pass through all video formats to the display. To enable this feature, push and hold the "Video 1" button on the front panel of the TX-NR1000 then push the "Setup" button, then release both buttons. "DVI Output : Auto" will be displayed. use the right scroll wheel to select "DVI Output : On" to enter the forced mode.

 

Vertaling:

 

Houd de "Video 1" knop op het frontpaneel van de TX-NR1000 ingedrukt om deze functie te activeren.

Druk vervolgens op de knop "Setup", dan beide knoppen loslaten.

"DVI-uitgang: Auto" wordt weergegeven. Gebruik het scrollwiel om "DVI-uitgang: On " te selecteren om in de gedwongen modus te gaan.

 

 

Volledige tekst:

Upconverting component video naar HDMI met de TX-NR1000.

Waarom krijg ik een "Resolutie Error " op het display te zien en geen beeld?

 

De TX-NR1000 heeft de mogelijkheid om te "praten"om uw scherm (plasma, etc.). Hierbij laat de TX-NR1000 weten welke soorten video-signaal uw beeldscherm kan accepteren (480p, 720p, 1080i). Echter, sommige displays te sturen onvolledige of onjuiste informatie over wat voor soorten signalen zij kunnen accepteren.

Het display kan bijvoorbeeld "vertellen" aan de TX-NR1000 dat de hoogste resolutie 480p is, alhoewel het scherm daadwerkelijk tot 1080i gaat.

Wanneer het probeert om 1080i component-signalen te upconvert naar HDMI, zal in dit geval de TX-NR1000 denken dat uw beeldscherm dit formaat niet ondersteunt. Het resultaat is een "Resolutie Error " op het frontpaneel van de TX-NR1000. Als dit gebeurt, moet je de TX-NR1000 forceren, om het resultaat van deze communicatie te negeren en alle resoluties door te laten, naar het display.

Voor deze functie druk en houd de "Video 1"knop op het frontpaneel van de TX-NR1000 ingedrukt.

Druk vervolgens op de knop "Setup" en laat vervolgens beide knoppen los.

"DVI-uitgang: Auto" wordt weergegeven. Gebruik het scrollwiel om "DVI-uitgang: On " te selecteren om in de gedwongen modus te gaan.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...