Ga naar inhoud


[Satelliet] Cryptoworks van ORF en AustriaSat doorbroken


Aanbevolen berichten


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja wel, en deze wordt nu wekelijks gewisseld, volgens verklaring van Michael Weber, ORS.

 

De link is hier: http://www.parabola.cz/zpravicky/13447/prolomeni-systemu-cryptoworks-se-tyka-1-3-milionu-karet-orf/

 

Ik ga helaas geen moeite meer stoppen in het vertalen van nieuwsberichten. Als het verplaatst word als zijnde geen nieuws, heb ik er geen zin meer in...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer dan 4 weken is het toegangssysteem cryptoworks gekraakt, gebruikt door het Oostenrijkse satellietplatform ORF en austriasat. Eerst ontkende ORS, een dochteronderneming ORF maar wordt het nu officieel bevestigd.

 

„Het is waar, het systeem cryptoworks die toegang geeft tot ORFen austriasat is door hackers gekraakt“, „Ors Broascast manager Michael Weber De sleutels waren Op het bladnorm die van 23.12.2010 Weber aan het letterlijk bovengenoemde systeem cryptoworks opsplitst: De „onzin, het systeem is veilig.“

 

Het brekende systeem cryptoworks staat onwettige inkomenskanalen ORF, met inbegrip van HD versie orf1 HD en orf2 HD en bijna volledige aanbiedingspay-TV austriasat zonder toegangskaarten en juiste abonnement toe.

 

Overeenkomstig ORS, betreft het probleem al ORF kaartsysteem cryptoworks vierde, vijfde en zesde generatie (Kaart, de serienummers 0004294xxxxx, 0004295xxxxx en 0004296xxxxx) die op de markt geweest is die in de jaren 2003 tot 2006 wordt geleverd. Het betreft geen hack van de nieuwe kaarten generatie van het jaar 2007 (rond 1.8 miljoen stukkenkaarten)

 

In de huidige tijdomroep en het systeem van de eigenaar voorwaardelijke toegang cryptoworks, bedrijf irdeto, die aan een oplossing werkt om de hack ongedaan te maken. Één van de maatregelen is wekelijks veranderen van de sleutels.

 

Ongeveer 1.3 miljoen toegangskaarten van ORF die getroffen zijn worden binnen 1-2 jaar gewisseld, dit was al in de planning voor de hack plaats vond. Uitgaand van de uitkomst van de tegen maatregel is het mogelijk dat bij niet afdoen tegen maatregel de kaarten vlugger gewisseld gaan worden voor nieuwe irdeto kaarten.

 

Bron: Digitale Fernsehen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, "geen touw aan vast te knopen"?

Het komt er op neer dat de hack erkent wordt en de leverancier van het systeem verantwoordelijk wordt gehouden. Die moet snel aan een oplossing werken. Mogelijk is het dat de "oude" nog in omloop zijnde Irdeto CryptoWorks kaarten nu eerder vervangen gaan worden.

Kortom, voorlopig kunnen we meekijken.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik kan de zenders van ORF en austriasat ontvangen zonder kaart in de ontvanger.

Ik weet niets af van coderingen het is dus software die ik heb ingeladen die het vrij schakelt of vergis ik me hierin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sloper

Klopt, met de CT5000 en bij gebruik van P-versie firmware(die je blijkbaar hebt ingeladen) kun je gewoon kijken.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist lees ik elders, dat op de Dragon Blue card ook het Cryptoworks system van UPC direct is doorbroken.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier op de Vu Duo geen beeld meer op deze zenders. eek

 

AustriaSat-Paket:

 

AXN Action

Animax

Sat.1 Comedy

kabel eins classics

RTL Living

sportdigital

MTV Music

MTV Rocks

MTV Dance

MTV Hits

VH1

Hustler TV

Dorcel TV

Alpenglühen TVX

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook alleen nog ORF te ontvangen. Heeft austriasat toch iets gevonden?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...