Ga naar inhoud


[RE-9000HD] CI+ module in rebox


mike c200

Aanbevolen berichten

Hi

 

Ben aan overwegen deze box aan teschaffen

maar kan die ook overweg met het duitse CI+ gebeuren RTL HD PRO7 HD SAT1 HD etc.

daar ik deze zenders dan namelijk ook graag in hd wil zeker voor 50 euro per jaar (heb bekende in duitsland dus de kaart komt dan op zijn naam)

 

 

Gr,

 

Mike

 

Vu+ ultimo 4k

Topfield 7710
Wavefrontier t90

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Tot zover ik heb kunnen terugvinden, is de Rebox niet geschikt voor een CI+ module.

Je ontvanger moet geüpgraded worden met CI+ software, om deze zenders te kunnen ontvangen.

De Humax Icord staat wel in de lijst, er moet wel speciale CI+ software op gezet worden, die de functionaliteit van de ontvanger beperkt. De Icord met pvr functie is niet geschikt.

Of er ondertussen alternatieve software is, die de Rebox wel geschikt maakt, is mij niet bekend.

 

Persoonlijk vind ik de beperkingen die CI+ mijn ontvanger gaan opleggen een reden, geen PRO7 HD te kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk je het octagon support forum,kun je practisch de meeste

kaarten werkende krijgen,je gaat dan wel over op octagon of

fortis firmware,kun je een beetje met duits overweg,en ook met je pc is dat te doen.maar ik zou een ieder adviseren die een

rebox wil kopen,daar te gaan kijken.trouwens de nieuwe rebox

9000 is daar al op de markt.rebox is zich hier in nl allang

uit de markt aan het prijzen door alleen support te geven

voor canal digitaal,en te dreigen als er andere firmware op komt je de garantie kwijt bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

LOL. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Rebox is zich hier in nl allang uit de markt aan het prijzen.

 

Niet alleen vanwege de nu in Duitsland verkrijgbare "nieuwe" modellen (Octagon SF1028P Noblence en Atevio AV7500HD), maar ook omdat deze modellen nadrukkelijk boven de bestaande zijn gepositioneerd. De bestaande modellen van deze merken lijken voorlopig nog leverbaar te blijven.

Gevolg: de aan de Rebox RE-9000 gelijke modellen SF1018 en AT7000HD zijn daar inmiddels goedkoper dan de RE-8000 in Nederland.

 

De topicstarter zou dus kunnen overwegen in Duitsland een SF1018 of een AT7000HD te halen. Bespaart geld, en je kunt met de originele software en een originele smartcard direct met in ieder geval HD+ aan de gang met behoud van de Duitse garantie.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook bij de hierboven genoemde ontvangers kan ik nergens bevestigd krijgen, dat die met een CI+ module gaan werken.

 

Zo'n ontvanger is namelijk redelijk dichtgetimmerd, en ik kan mij niet goed voorstellen dat die gaan werken met een "open software" ontvanger.

 

Bij een paar duitse winkels gekeken, wat die aanbieden aan HD+ geschikte ontvangers, en die komen alleen maar overeen met de lijst van ontvangers, die door bijvoorbeeld Pro7 op hun site wordt weergegeven.

 

Een CI+ module in een CI ontvanger gaat in ieder geval niet werken!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Ook bij de hierboven genoemde ontvangers kan ik nergens bevestigd krijgen, dat die met een CI+ module gaan werken.

 

Deze vaststelling is juist. Maar: de topicstarter wil o.a. Pro7 HD kijken, en dat gaat volgens mij al met een HD+ compatibele ontvanger, en je hebt er niet noodzakelijk een CI+ module voor nodig.

 

De SF1018 en de AT7000HD zijn (na installatie van een plugin) voor HD+ te gebruiken zonder CI+ module met de HD+ smartcard direct in een kaartlezer, zo begrijp ik van de Duitse fora. Verder is voor de HD+ smartcard in sommige ontvangers een CI module al voldoende, en een CI+ module niet noodzakelijk.

 

CI+ en HD+ zijn dus twee verschillende zaken.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat laaste klinkt al goed de 1028 met plug in als dat werkt zou dat mooi wezen.

Ga eens kijken op de duitse forum deuts is voormij sowieso kein probleem

 

zoals jullie begrijpen heb ik dus ook geen zin naeen paar jaar weer een x bedrag uittegeven.

 

tuner zal aan mijn huidge traix schotel komen astra 1,2,3 hotbird maar daar zie ik geen problemen.

dat als info terzijde

 

 

Vu+ ultimo 4k

Topfield 7710
Wavefrontier t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het laden van de plugin betekent dus, dat de interne kaartlezer gebruikt gaat worden voor de duitse commercieele HD+ zenders?

 

Canaal Digitaal ontvangst, werkt dat dan nog via een 2e interne kaartlezer, of via een Seca CI module?

 

Ga je dan ook geen problemen krijgen met het ongecodeerd opnemen van Canaal Digitaal programma's?

 

Ik ben bang, dat het of het een of het ander wordt, of heeft iemand hier al ervaring mee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus jij kan de threadstarter garanderen, dat hij met een Rebox 9000 zowel Canaaldigitaal als het Duitse HD+ kan kijken, wanneer hij andere software gebruikt?

Moet de Canaaldigitaal kaart dan in de bovenste of onderste interne kaartlezer?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Dus jij kan de threadstarter garanderen, dat hij met een Rebox 9000 zowel Canaaldigitaal als het Duitse HD+ kan kijken, wanneer hij andere software gebruikt?
Moet de Canaaldigitaal kaart dan in de bovenste of onderste interne kaartlezer?


Kan jij garanderen dat het niet werkt. Problemen met een rotbox moet je zelf oplossen. Uit het westen van het land hoef en kun je niets verwachten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vandoorn
Octagon heeft overal plugins voor. Met Octagon FW. krijg je box altijd goed werkend.


Origineel bericht van: vandoorn
Garanderen doe ik niets. Het is een rebox dus je weet het maar nooit.


Geert,

Het zou je sieren om nu eens een technisch inhoudelijk en fatsoenlijk goed onderbouwd antwoord dan wel advies te geven zodat de TS daar ook echt iets aan heeft.

Volgens mij weet jij hier niets van want de TS heeft het over een RE-9000 en jij hebt schijnbaar alleen ervaring met een RE-4000.
Dit is totaal niet vergelijkbaar.

Verder beweer je in het vorige bericht dat je met de Octagon Plug-ins altijd alles goed werkend krijgt en in het volgende bericht trek je dit weer in.
Ook doe je dergelijke uitspraken zonder enige technische onderbouwing want jij hebt immers geen ervaring met een RE-9000 i.c.m. de Octagon FW plus bijbehorende Plug-ins.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...