Ga naar inhoud


Control centre vu duo


jomarini

Aanbevolen berichten


  • Moderator

deze vucc lijkt mij hetzelfde te kunnen, en hij doet het met linux en wine.

 

Hier doet vucc het, maar dcc zou het ook moeten doen hoor.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak gebruik van een FTP progje: filezilla

En voor de rest doe ik alles via putty.

Het is wel zo, dat putty wel wat kennis vergt over telnet etc.

Voor de minder ervaren gebruikers is zo'n programma ( Control Centre VU duo ) een goede oplossing.

Bedankt voor het melden, was niet op de hoogte dat er zo'n programma was.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een paar weken een vu+ en ik zie diverse programma's om de vu+ te benaderen.

Maar ik begrijp niet zo goed waarom.

Ik benader mijn vu via de netwerkomgeving van mijn Pc. ik gebruik hiervoor een laptop met XP.

Hiermee kan ik de aangesloten Harde schijf vrij benaderen, en het interne geheugen. Ze staan in mijn netwerkomgeving als:

-samba server vuduo met daaronder Harddisk en Configfiles.

Ik kan op deze manier vrij data uitwisselen, of bv ccam.cfg bewerken.

Waarom zou ik daarvoor een extern programma gaan gebruiken, wat kan ik dan meer, of is het voordeel?

Wat ik wel merk is dat het onder windows 7 niet erg lukt om op deze manier fatsoenlijk te communiceren, dus dan zie ik natuurlijk wel voordelen van een hulpprogramma.

Ik heb Vucc meteen geprobeerd op mn win7 pc, en via het onderdeel FTP kan ik idd probleemloos data tranferen.

andere onderdelen moet ik nog uitproberen, maar lijken ook te werken. Mooi.

 

PS ik lees dat DCC alleen werkt als je een wachtwoord instelt op je box

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Probeer eens naar de map Home/root te gaan via samba, dat gaat je denk ik niet lukken, bij mij niet in ieder geval.

Verder is FTP-en veel sneller en als je OpenPLi 2.0 beta gebruikt kan je geen bestanden >4GB versturen via samba, dan breekt de transfer af.

DCC werkt gewoon zonder het wachtwoord te veranderen, ik zou niet meer zonder DCC willen, lekker makkelijk telnetten en FTP-en en ook IPK/OPK's installeren etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nu wat data aan t versturen via VUcc (filezilla) en het valt me idd op dat dat wel n stuk sneller gaat.

Het is mij overigens wel gelukt om n iso van 4,17 Gb naar mijn VU te sturen via samba.

Het is iid niet mogelijk om verder terug te gaan dan de map VAR, maar dit heb ik niet nodig gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Verder is FTP-en veel sneller en als je OpenPLi 2.0 beta gebruikt kan je geen bestanden >4GB versturen via samba, dan breekt de transfer af.


Lijkt me meer te maken met hoe de HDD is geformatteerd.., FAT32 ondersteund namelijk maar tot 4 GB

PS dit is maar een aanname, weet natuurlijk niet hoe de HDD geformatteerd is.. is dit wel vanuit de image gedaan ?

VU+ duo + Triplesat + FamilieHD

Image, telkens weer wat anders..

Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0

Skin : Army Gradient HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

De HDD is in de box geformatteerd dus ook gewoon ext3.

De ~4GB grens is momenteel een probleem met samba. Een image van 6~8 GB versturen via FTP is geen enkele probleem (en gaat ook een stuk sneller via FTP).

Als de HDD FAT32 geformatteerd zou zijn zou het ook niet via FTP lukken.

Het is een probleem dat bekend is bij de ontwikkelaars van OpenPLi en gaat ook zeker wel opgelost worden, tenminste daar ga ik wel van uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: geronnimo
Ik begrijp ook niet waarom er extra software nodig is, ik gebruik windows 7 en doe alles met de verkenner in de VU+.
Dat kan ik heel eenvoudig uitleggen: via die verkenner kan je niet TELNETten, niets installeren en niet bij de (belangrijkste zaken in de) flash komen. Bovendien gaat FTPen aanzienlijk sneller en betrouwbaarder dan bestanden via de verkenner overbrengen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...