Ga naar inhoud


Is het wat?


Gast Shape

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: basix
Wav wss wel, maar flac weet ik niet
Stuur anders iets door ofzo zal kijken als ik thuis ben


Origineel bericht van: basix
had hier een aantal flacs staan, lukt perfect. Ook ogg werkt prima (zie pm voor testbestanden)


Thnx basix!
Zou zonde zijn als al mijn muziekbestanden niet meer af te spelen waren via de box.
Nu weet ik zeker wat de opvolger zal worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ben al sinds de dag van Humax 5400irci met sat-tv bezig.. met silver en goldcards.. voor degene die dat nog wisten. Elke box heeft wat. Boxen zullen komen en gaan. En ook gebruikersbehoeften veranderen.

 

Al in al, van wat ik hier had gelezen, is de VU+ een aanrader. Ik ga ook voor de VU+ smilesmile

 

Iedereen bedankt voor de bijdrage.

VU+ UNO 4K SE

VU+ UNO 4K
VU+ SOLO2
4 ALPS QUAD LNBs 0.5db

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

vraag me af waarom je verwacht om met gewoon 2 speakers dts / dolby te kunnen horen?

 

Ac3 werkt redelijk voor dolby, heb je toch nog geluid op je tv. De dts downmix doet het nog niet zoals het zou moeten, maar de passthrough werkt prima.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: basix
Ac3 downmix is een ramp op vu+
Kan je uitleggen wat "de ramp" inhoudt? Ik heb daar namelijk nog nooit iets van gemerkt.

Origineel bericht van: basix
Dts ook geloof ik
En waarop is het geloof gebaseerd?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verwacht toch van een mediaplayer anno 2011 dat die alle huidige standaarden kan weergeven?

Het ac3 gedownmixte geluid klinkt zoals een gekapte soundtrack (100ms stilte, geluid en zo de hele tijd door, precies een audio buffer probleem, zoals een frameskip op video maar dan eigenlijk de audio). Dts geeft niets weer op een simpele stereo tv.

Ik zal wat fragmentjes opnemen met camera en de voorbeeldbestanden posten als jullie dat willen.

 

Het geloof was gebaseerd op de ervaring van een aantal maanden geleden. Maar nu heb ik het nog eens geprobeerd en het werkt niet. Het geloof is dus een zekerheid.

 

Kijk ook maar eens naar een ander topic van me over avi/mkv. Heb vu+ rechtstreeks een mail gestuurd en antwpprd gekregen toen dat ze het bekeken, maar nog geen verandering gezien of verdere reactie gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
vraag me af waarom je verwacht om met gewoon 2 speakers dts / dolby te kunnen horen

En ik vraag me af waarom iemand die moderator is zo een opmerking kan maken
Het gaat over een downmix, of ken je daar de betekenis niet van? De bedoeling is dus om meerkanaals audio weer te geven via bijv. 2 speakers. Als dat in je audio menu zit dan hoort dat ook te werken. Niet iedereen bezit een dts systeem thuis.

Al dat vu+ fanboyisme overal op internet is nergens voor goed. Dat ding heeft zijn gebreken. Prima sat ontvanger, maar sucky mediaplayer.

De "support" van vu+ is ook niet veel beter dan die van azbox. Dit zijn gekende problemen maar er is nog steeds geen verbetering.
Link naar reactie
Delen op andere sites

vergeet niet dat het nog steeds satellietontvangers in eerste instantie zijn. het audio/video gedeelte gebeurt hardwarematig in de chips die vast op het moederbord zitten, deze zaken gebeuren dus niet in software zoals bij een doodnormale PC.

 

iedereen is dus afhankelijk van de codecs die de chips vanaf fabrikant ingebakken hebben, alleen die audio/video formaten kan men zonder problemen afspelen vanuit de hardware, de rest is jammer maar helaas...

 

persoonlijk zou ik nu voor een ET9000 gaan

deze heeft de laatste stand van audio/video chipsets onboard

deze heeft meer intern geheugen onboard tov de VU+DUO

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
En ik vraag me af waarom iemand die moderator is zo een opmerking kan maken

 

Ook een moderator is gewoon mens, dus kan je die flauwe opmerking achterwege laten.

 

Wiz heeft gewoon als lid van deze site een reactie geplaatst en dat hij toevallig ook moderator is, maak toch verder niets uit?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje


iedereen is dus afhankelijk van de codecs die de chips vanaf fabrikant ingebakken hebben, alleen die audio/video formaten kan men zonder problemen afspelen vanuit de hardware, de rest is jammer maar helaas...

persoonlijk zou ik nu voor een ET9000 gaan
deze heeft de laatste stand van audio/video chipsets onboard
deze heeft meer intern geheugen onboard tov de VU+DUO


is er ook een lijst van zowel de ET9000 als de Vu duo over welke formaten allemaal ondersteund worden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dutchsat is nogal anti dreambox ingesteld.

De DM8000 HD is echt wel met afstand de beste linux gebaseerde receiver op dit moment.

De VU+ is een leuk goedkoper alternatief die prima werkt, maar je moet al die spookverhalen van Dutchsat echt niet geloven.

Mvg,

Michel


Welke spookverhalen, ff per heden het dream forum genomen:n
P1 dm800HD: DM800HD] nieuwe alps tuner: Met mijn huidige tuner vindt de box sommige hd kanalen niet.
p2:Dreambox 8000 foutmelding: problemen met geheugen
p2: Vastlopen van Dreambox 800hd
p3: [DM7020] Printspoor beruchte condensator


Dat zijn dus hardware problemen of hierop te herleiden en dat al bij 3 verschillende ontvangers en zo gaat het pagina na pagina. Hoe vaak ik al het woord terugbrengen naar de dealer heb gelezen in het dream forum wil je niet weten. Dit is de reden dat bij mij nooit meer een dream binnen komt. Het vorige vlaggenschip de 7025hd en zijn geweldige voeding en slechte DVB-T tuner was bij mij destijds de druppel. Dan heb ik het dus over slechte hardware.

Hoe is het spreekwoord ook al weer: "Liefde maakt blind".

De Vu+ kan ik echter blind aanbevelen. Door het flashen met de USB stick kan zelfs het grootste ei zijn box herstellen.


VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

p1: Clone box

p2: incidenteel probleem, hoor je verder niemand over.

p3: Ook zeer waarschijnlijk een clone

p3: Oude koeien

 

Je bent een beetje een zeurpiet.

 

Bij alle merken valt er wel eens wat op te merken en de merken die je het meest ziet, zul je dus ook het meest wat van horen.

 

Ik heb al sinds eind 2002 dreamboxen staan en heb alle modellen wel gehad.

 

Ik heb werkelijk nog nooit enig hardware probleem gehad, op een enkele Dm7020 na, waar een elco vervangen moest worden omdat het netwerk wat traag was.

 

Ik heb alle andere merken receivers (op de Clarke tech ET9000 na) wel gehad en uitvoerig mee gespeelt en de DM8000 wint het wat mij betreft met afstand van alle andere merken en types.

 

Het enige minpuntje is de hoge prijs, maar die is het mij meer dan waard. Ik zou werkelijk niets anders willen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb op net zo kinderachtige wijze als jij, jouw lijstje even vertaald naar dit VU+ forum:

 

p1: Is kennelijk wat selectief met diseqc schakelaars:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...nde#Post1921764

 

p1: Oei, vertilator problemen: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1929920/Vu_Duo_ventilator_probleem#Post1929920

 

p1: Oje, AC3 downmix is een ramp: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1945477/Re_Vu_Duo_Is_het_wat#Post1945477

 

p2: Ventilator modificatie, want die maakt herrie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ila#Post1847236

 

p2: Beelkwaliteit op SD niet goed: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1819663/1/Vu_Duo_Beeldkwaliteit_VU_Duo

 

p3: Timer werkt niet vanuit standby: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._st#Post1942136

 

Flauw he?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een paar weken heb ik ook de VU+ Duo. En ik ben er erg tevreden over. Ik lees dat je je keuze al hebt gemaakt. Heel veel plezier ermee. Hier vervangt ie mijn ouwe trouwe (en erg stabiele) Dreambox 7000.

 

Voor mij twee kleine nadelen.

Het is een lelijk ding en maakt te veel geluid.

 

Binnenkort maar eens die fan mod gaan uitvoeren.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb beide in gebruik, de DM8000 als eerste, die kan ik niet meer missen vanwege het feit dat er 4 tuners inzitten en die gebruik ik ook.

 

De VU+duo kwam later de DM7025 in de slaapkamer vervangen, werkelijk nog nooit een probleem mee gehad.

 

Persoonlijk vind ik het prijsverschil tussen de DM8k en de VU+Duo wel erg groot, het is dat ik die twee extra tuner nodig heb, anders zou ik toch de VU gaan, de DM8k prijst zich toch een beetje uit de markt.

 

Zou de DM8k nu kapot gaat dan zou ik deze vervangen door een VU met DVB-t usb tuner. De software en UI zijn nagenoeg gelijk (OpenPli)

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...