Ga naar inhoud


Pli 2 beta, geen timeshift meer!


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Er valt niets te loggen.

 

Als ik menu in druk zie je in het log de actie, maar druk ik pauze in, zie je niets in het log terug.

 

Klikt leuk, dat verhaal over het driver probleem, maar ik boot minimaal 1 x per dag uit deep standby en dat gaat minimaal 1 op de 2 keer fout.

 

Soms ben ik dan 8-9 minuten bezig om beeld te krijgen en daar wordt je echt simpel van.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat betreft het booten moet of DMM wat veranderen of er moet een (durty) work-a-round voor gevonden worden.

 

Wat betreft die shift-pauze voor de timeshift aan te zetten - dat zou ik even melden op het PLi-forum. Nor,aal gesproken is zo iets de dag erna of zo opgelost.

 

Persoonlijk vind ik het niet zo erg omdat je nu "bewust" de timeshift moet starten... voorheen kon dat nog wel eens per ongeluk.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel, de OpenPLi 2 beta is natuurlijk wel een dagelijkse beta. Uiteindelijk moet dat weer een stabiele release worden. We hebben drie maanden geleden wel een stabiele versie voor de DM8000HD uitgebracht. Misschien is dat een beter alternatief (en vast ook niet veel ouder dan newnigma).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat


Wat betreft die shift-pauze voor de timeshift aan te zetten - dat zou ik even melden op het PLi-forum. Nor,aal gesproken is zo iets de dag erna of zo opgelost.

Persoonlijk vind ik het niet zo erg omdat je nu "bewust" de timeshift moet starten... voorheen kon dat nog wel eens per ongeluk.


Ja, maar met de autotimeshiftplugin werkt tie ook niet meer.
En dan draait timeshift al.

Meega

ps heb het op het pli forum ook gemeldt!

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: h5550
Ben teruggegaan naar de laatste beta 1 versie.
Ik wacht wel tot beta 2 stabieler is. smile


wanneer je box is opgestart en je beeld hebt heb je een normaal werkende box waarmee je alles kunt doen wat je lief is, je dient er dan alleen voor te zorgen dat je niet opnieuw opstart of de box naar "deep standby" uitzet waardoor je last kan krijgen van het opstart probleem zoals hierboven al is aangegeven

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er zijn mensen onder ons die niet 24 uur per dag TV kijken en die willen wel gewoon hun box in deep-standby kunnen zetten omdat dit een verschil is tussen 25 tot 36 watt en 0,4 watt.

 

Ook willen wij graag timeshift gebruiken en ook dat zit er niet in met de huidige beta, in ieder geval niet zonder omweg.

 

Verder is mij opgevallen dat ook de Elektro plugin niet meer werkt en dus mijn DM8000 niet meer automatisch in deep-standby gaat op de tijden die ik ingesteld heb.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Er zijn mensen onder ons die niet 24 uur per dag TV kijken en die willen wel gewoon hun box in deep-standby kunenn zetten omdat dit een verschil is tussen 25 tot 36 watt en 0,4 watt.

Ook willen wij graag timeshift gebruiken en ook dat zit er niet in met de huidige beta.

Mvg,

Michel


Gelukkig heb ik dan niet net als jij misschien 24 uur per dag de tijd om TV te kijken, heb een normale baan en daarnaast nog een sociaal leven. Van TV kijken komt het vaak niet eens, laat staan timeshiften wink

Maar wat er niet is kan je niet willen Michel, denk maar niet dat wij blij zijn met deze situatie. Zoals hierboven al eerder en in andere topics al vaker aangegeven gaat het mis met de communicatie tussen diverse hardware en de securitiechip op het moederbord, dit gaat geregeld mis waardoor de software denkt dat deze draait op een clone box wat dus niet het geval is. Hierdoor gaat het gehele beeld op zwart en krijgen we foutmeldingen op de tuners.

Je maakt dan ook gebruik van een Beta images waarmee je foutjes kunt verwachten. Wil je deze opstartproblemen niet accepteren dan zal je over moeten stappen naar een eerdere stabiele versie of een ander images van collega hobbyisten.

Verder is timeshiften mogelijk zoals hierboven al eerder aangegeven. Het kan natuurlijk zijn dat je dit een onhandige manier van starten vind, maar op dit moment is het op deze wijze geiplementeerd.

Onze opstartcyclus is beter geoptimaliseerd dan in de originele DMM images. DMM zal dus hun drivers fatsoenlijk moeten aanpassen waardoor deze miscommunicatie niet meer voor kan komen. Vooralsnog wachten we daarop zodat we niet zelf ons proces ineffecient hoeven te gaan maken.


Toch bedankt vooor je melding, het maakt er ons op attent dat onze gebruikers zeer kritisch gebruik maken van de OpenPli (beta) images en daar is niets mis mee. Het kan alleen maar leiden tot betere software en bijbehorende bediening in het algemeen.

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is allemaal best wel begrijpelijk.

 

Het enige dat ik vervelend vind is dat op de website staat dat de beta momenteel STABIEL is, terwijl hij dat dus niet is.

 

Als ik had geweten dat dit er nog allemaal aan mankeerde was is (nog) niet overgestapt naar Open Pli2 en gewoon op de oude 1 blijven hangen.

 

Nu koste het bijna een middag werk om alles uit te zoeken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Het is allemaal best wel begrijpelijk.

Het enige dat ik vervelend vind is dat op de website staat dat de beta momenteel STABIEL is, terwijl hij dat dus niet is.

Als ik had geweten dat dit er nog allemaal aan mankeerde was is (nog) niet overgestapt naar Open Pli2 en gewoon op 1 blijven hangen.

Nu koste het bijna een middag werk om alles uit te zoeken.

Mvg,

Michel


inderdaad jammer van je tijd, er staat namelijk op de startpagina nog steeds "OpenPLi-2.0-BETA: do NOT use them yet!"

als je naar het stoplicht refereert, daar geven we aan of een flash of update een niet werkende box oplevert (rood), en dat is niet het geval...

maar goed, gedane zaken nemen geen keer

voor zover mij bekend hebben de laatste beta 1.0 images ook het opstart probleem, je zal dan verder terug moeten naar bv de stabiele 1.0 release: http://www.pli-images.org/downloads.php?cat_id=20

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Ja, maar met de autotimeshiftplugin werkt tie ook niet meer.

En met shift pauze dan?


Met shift erbij wel ,weet alleen niet wat de rede is dat het is veranderd.
Weet jij het?
2 updates geleden werkte het nog gewoon.
De dm8000 heeft een afstandbediening met een pauze/playknop.
Nu moet ik eerst shift drukken en dan pauze.

Meega

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval wat betreft het booten is zojuist wat gecommit zodat dit beter gaat... wel minder effectief dus omdat er een delay in zit...

 

http://openpli.git.sourceforge.net/git/gitweb.cgi?p=openpli/openembedded;a=commit;h=c63fcf06738a9541f34ed5bf0e9ac7c4b91eedb6

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...