Ga naar inhoud


Pli 2 beta, geen timeshift meer!


Michel

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
De reciever staat in de woonkamer in een kast en mijn laptop heeft geen seriele poort.


Tja, even naar de PC toe slepen die er wel een heeft? Je hoeft tenslotte geen LNB connectie te hebben om dit te testen. Of ergens een USB/serial dingetje lenen...

Je mag ook wel een oude laptop en een seriele kabel komen lenen, maar dat kost meer tijd denk ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Dat is me echt te veel werk. Mocht je in het verleden ooit een foto hebben gezien van mijn geforceerd geventileerde audio meubel, weet je waarom wink.

Als ik de DM8000 uit de kast wil halen, moet ik de kast echt helemaal naar voren halen en alles afkoppelen.

 

Wat ik je wel kan vertellen is dat het afsluit/herstart probleem (het lange hangen voordat hij herstart of afsluit) weg is als ik de mount naar de DM800 (slaapkamer) uit de automount.xml haal.

 

Met Pli1 werkte het altijd prima, ook als de DM800 offline was, maar Pli2 vind het niet leuk als ik een device in de automount.xml heb staan dat (tijdelijk) offline is tijdens het opstarten of afsluiten van de DM8000HD.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De DM8000HD kan ik eigenlijk niet helemaal uit het gat halen.

 

Ik heb namelijk de ventilator aangesloten op het mainboard, het kabeltje door de CI-schacht aan de achterzijde naar buiten gevoerd en de ventilator in de achterzijde van de kast ingebouwd.

 

Als ik de DM8000HD dus helemaal naar voren wil trekken, moet ik de kast naar voren halen, de ventilator los schroeven, de klep aan de voorkant van het meubel er af klikken en pas dan kan ik de DM8000HD helemaal naar voren halen.

 

Image1.jpg

 

Je ziet dat er te weinig ruimte is om er nog met je hand langaf te kunnen gaan.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hij is er sinds dat ik hem heb niet uit geweest voor flashen of storingen e.d.

 

Ik heb hem er anderhalve week geleden wel even uit gehad om er zo'n nieuwe DVB-S2 tuner bij te prikken. Dat was ook de reden om er Pli2 in te gaan zetten.

 

Nu dus 3 tuners HD en vrijwel geen opnamebeperkingen meer.

 

Bij mij staat de box vrijwel de hele avond op diverse zenders op te nemen. Ik kijk eigenlijk niets live cool

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dat is me echt te veel werk. Mocht je in het verleden ooit een foto hebben gezien van mijn geforceerd geventileerde audio meubel, weet je waarom wink.
Als ik de DM8000 uit de kast wil halen, moet ik de kast echt helemaal naar voren halen en alles afkoppelen.

Wat ik je wel kan vertellen is dat het afsluit/herstart probleem (het lange hangen voordat hij herstart of afsluit) weg is als ik de mount naar de DM800 (slaapkamer) uit de automount.xml haal.

Met Pli1 werkte het altijd prima, ook als de DM800 offline was, maar Pli2 vind het niet leuk als ik een device in de automount.xml heb staan dat (tijdelijk) offline is tijdens het opstarten of afsluiten van de DM8000HD.

Mvg,

Michel


hoeveel ventilatoren heeft de kast?

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Momenteel maar 1 8cm fan, achter de DM8000HD die qua snelheid geregeld wordt door de DM8000HD zelf.

 

De playstation is inmiddels vervangen door een Popcornhour C-200 en die is koel genoeg.

 

De Philips Cineos is een Universal Class D versterker en die wordt niet warm al had je het graag.

 

In het midden zit een zelf gebouwde center speaker die naar specificaties is gebouwd van de Ceratec zuil- en surround speakers. Die hebben dus allen vrijwel dezelfde klankkleur.

 

Wordt er geen TV gekeken, gaat de klep dicht en is het een mooie gesloten kast.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: Michel
Ik heb zojuist jullie update gedraait (online software update) maar het opstarten gaat nog steeds net zo vaak fout.

Wat vervelend is, is dat ook herstarten en afsluiten niet fatsoenlijk werkt.

Bij het afsluiten hangt de box en kan alleen wat foemelen met de aan/uit knop aan de voorkant er weer leven in brengen.

Ik was altijd heel erg te spreken over de Pli1 beta's maar Pli2 is jammerlijk genoeg momenteel om te huilen.

Mvg,

Michel

Waarom ga je dan niet gewoon terug naar 1 ?
Ik blijf nog ff lekker op 1 zitten.


De bedoeling is om met OpenPli 2.0 verder te gaan en versie 1.0 te eindigen.
Dat alles nog niet zo gaat zoals het moet kun je de makers niet kwalijk nemen. ze doen er alles aan om het zo snel mogelijk in orde te krijgen.
Ik draai nu ook met versie OpenPli 2.0 en ik moet zeggen dat er in 2 weken zeer veel positief veranderd is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Loui (K)
Origineel bericht van: SnijdeA
Waarom ga je dan niet gewoon terug naar 1 ?
Ik blijf nog ff lekker op 1 zitten.

De bedoeling is om met OpenPli 2.0 verder te gaan en versie 1.0 te eindigen.

Dat begijp ik, maar als iets nog niet ideaal draait, dan ga ik daar mijn vrouw niet mee lastig vallen.
Als de TV niet werkt, als we niet kunnen pauzeren of als we niet kunnen opnemen, dan hebben we een heel groot probleem.
Dus blijf ik op versie 1.

Origineel bericht van: Loui (K)
Dat alles nog niet zo gaat zoals het moet kun je de makers niet kwalijk nemen.

Dat doe ik ook niet, dat heb ik nergens gedaan.

Origineel bericht van: Loui (K)
ze doen er alles aan om het zo snel mogelijk in orde te krijgen.
Ik draai nu ook met versie OpenPli 2.0 en ik moet zeggen dat er in 2 weken zeer veel positief veranderd is.

Heel mooi, maar ik ga toch echt pas over als het minimaal zo goed werkt als versie 1.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Het pauze knop, ofwel timeshift probleem waarmee dit draadje begon zou nu zover ik begrijp opgelost moeten zijn:

http://openpli.git.sourceforge.net/git/gitweb.cgi?p=openpli/enigma2;a=commit;h=0f3f6b4197008b18d755fc4bda0d2a8e0eba2487

Betekend dat het nu wel werkt?? ik heb Versie 2.0 van 11-01-2011 daar werkt het nog niet wel in samenwerking met de shift toets.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch echt een versie van 13-01-2011 nodig hoor... want het is gisteren pas gecommit. Zie de link in mijn vorige post hier.

 

En zoals je kunt zien was het een foutje die van de 'bron' opendreambox kwam. De fix komt feitelijk ook daar vandaan.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...