Ga naar inhoud


Barst in de WC-pot, zoek vervanger die past bij de rest van het sanitair


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pearlpeter
En toch zit er een kern van waarheid in.
Niet dat er hurk toiletten gebruikt moeten worden, want dat wordt hier nu weer wild overdreven, en daar ging het onderwerp ook niet over.

Bij een normale toiletpot, met een hoogte van 40 cm, en de doorsnee lengte van een persoon, zullen je darmen beter geleegd worden.
Dit omdat je met je bekken meer druk uitoefend op je darmen.

Bij een verhoogde toilet pot heb je dat minder.
Maar een verhoogde toiletpot wordt wel vaak gebruikt voor mensen die moeilijkheden hebben met het opstaan, vanuit een lage zittende houding.
Zoals ouderen, en mensen met een medisch probleem aan rug of heupen.


Als iemand dit wil bewijzen:

Een week lang bij elke grote boodschap een schaal in de pot zetten en deze dan nauwkeurig wegen.

Onderzoeksresultaten grondig bijhouden.

Vervolgens een week lang de schaal op de grond zetten en nauwkeurig wegen.

Onderzoeksresultaten ook grondig bijhouden en vervolgens vergelijken.

Om de test zo eerlijk mogelijk te maken moeten beide weken precies hetzelfde gegeten worden (ook qua gewicht/hoeveelheid) en dezelfde hoeveelheid lichamelijk inspanning worden uitgevoerd.

Dan pas hecht ik enige waarde aan deze uitspraken. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De vraag ging toch over het vinden van een bijpassende

vervangende toilet pot? Met al die kakverhalen heeft ie er straks nog eens een dozijn extra bij nodig. :D

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: pearlpeter
En toch zit er een kern van waarheid in.
Niet dat er hurk toiletten gebruikt moeten worden, want dat wordt hier nu weer wild overdreven, en daar ging het onderwerp ook niet over.

Bij een normale toiletpot, met een hoogte van 40 cm, en de doorsnee lengte van een persoon, zullen je darmen beter geleegd worden.
Dit omdat je met je bekken meer druk uitoefend op je darmen.

Bij een verhoogde toilet pot heb je dat minder.
Maar een verhoogde toiletpot wordt wel vaak gebruikt voor mensen die moeilijkheden hebben met het opstaan, vanuit een lage zittende houding.
Zoals ouderen, en mensen met een medisch probleem aan rug of heupen.


Als iemand dit wil bewijzen:

Een week lang bij elke grote boodschap een schaal in de pot zetten en deze dan nauwkeurig wegen.

Onderzoeksresultaten grondig bijhouden.

Vervolgens een week lang de schaal op de grond zetten en nauwkeurig wegen.

Onderzoeksresultaten ook grondig bijhouden en vervolgens vergelijken.

Om de test zo eerlijk mogelijk te maken moeten beide weken precies hetzelfde gegeten worden (ook qua gewicht/hoeveelheid) en dezelfde hoeveelheid lichamelijk inspanning worden uitgevoerd.

Dan pas hecht ik enige waarde aan deze uitspraken. smile


En moeten wij nu op dit soort uitspraken wel waarde aan hechten.

Maar weet je wat, jij je zin, en je hebt gelijk.
Want anders blijf je dit soort uitspraken uitkramen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pearlpeter
Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: pearlpeter
En toch zit er een kern van waarheid in.
Niet dat er hurk toiletten gebruikt moeten worden, want dat wordt hier nu weer wild overdreven, en daar ging het onderwerp ook niet over.

Bij een normale toiletpot, met een hoogte van 40 cm, en de doorsnee lengte van een persoon, zullen je darmen beter geleegd worden.
Dit omdat je met je bekken meer druk uitoefend op je darmen.

Bij een verhoogde toilet pot heb je dat minder.
Maar een verhoogde toiletpot wordt wel vaak gebruikt voor mensen die moeilijkheden hebben met het opstaan, vanuit een lage zittende houding.
Zoals ouderen, en mensen met een medisch probleem aan rug of heupen.


Als iemand dit wil bewijzen:

Een week lang bij elke grote boodschap een schaal in de pot zetten en deze dan nauwkeurig wegen.

Onderzoeksresultaten grondig bijhouden.

Vervolgens een week lang de schaal op de grond zetten en nauwkeurig wegen.

Onderzoeksresultaten ook grondig bijhouden en vervolgens vergelijken.

Om de test zo eerlijk mogelijk te maken moeten beide weken precies hetzelfde gegeten worden (ook qua gewicht/hoeveelheid) en dezelfde hoeveelheid lichamelijk inspanning worden uitgevoerd.

Dan pas hecht ik enige waarde aan deze uitspraken. smile


En moeten wij nu op dit soort uitspraken wel waarde aan hechten.

Maar weet je wat, jij je zin, en je hebt gelijk.
Want anders blijf je dit soort uitspraken uitkramen.


Om eerlijk te zijn dacht ik dat jij een grapje maakte?

Maar je bent echt serieus als je zegt dat die paar cm het verschil maakt?
Heb je enig idee hoe krom die stelling is?

Als de toiletpotten uitgaan van de gemiddelde lengte van de mens dan hoeft om te beginnen helemaal niemand die lengte te hebben en dat maakt de pot dus ongeschikt voor iedereen. Als dit inderdaad zo zou zijn, dat de hoogte van invloed is met deze kleine verschillen, waarom zijn onze toiletpotten (wij zijn gemiddeld de langste van de wereld) dan net zo groot als b.v. hier in Turkije, waar de gemiddelde lengte veel lager ligt? Als dit soort kleine verschillen echt zo ongezond kunnen zijn, waarom kun je dan helemaal nergens in de wereld een toilet-pot 'op maat' kopen?

Al eens aan kinderen gedacht? Leeftijd van 5 tot 15 bijvoorbeeld? Waarom zijn er geen 'kinderpotten'?

Ik zal vast nog wel wat meer argumenten kunnen bedenken waarmee we deze stelling onderuit kunnen halen, maar het tegendeel lijkt me al bewezen.

Daar heb je een serieus antwoord op een stelling waarvan ik echt niet dacht dat iemand hem serieus nam en dat het van het begin af aan een geintje was.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Al eens aan kinderen gedacht? Leeftijd van 5 tot 15 bijvoorbeeld? Waarom zijn er geen 'kinderpotten'?

Die zijn er toch wel.

Tenminste bij mij vroeger op de lagere school waren de potten van het gedeelte waar groep 1 en 2 zaten een stuk kleiner dan in de rest van het gebouw.

 

En ook via google ff zoeken op kindertoiletten en je vind ze.

 

En er zijn ook verscillende hoogte's potten te verkrijgen.

 

Zie onderstaand stukje

Bron: Medicinfo.nl

 

 

Zitten op de juiste hoogte

Gemakkelijk gaan zitten, gemakkelijk op kunnen staan: de hoogte van de toiletpot is daarvoor belangrijk.

De zithoogte moet ook niet te hoog zijn voor de noodzakelijke ontspanning van de bekkenbodemspieren.

Een hangende toiletpot is heel praktisch bij het schoonhouden van de vloer en kan op elke gewenste hoogte worden gemonteerd.

Er zijn ook allerlei staande WC-potten met een hogere zithoogte: een 3+, 5+, 6+ en een 10+pot. Voor de meeste mensen is een 6+ pot het beste.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

@looney2

 

Wij zijn beide lang. Een gewone pot is gewoon te laag. Wij zitten nu op 51 cm geloof ik.

 

Opstaan met een papegaai is niet de oplossing. Daarvoor ontbreekt gewoon de kracht. Ik dacht meer aan toiletpotten die electrisch op de juiste hoogte gezet kunnen worden en ook helpen bij het opstaan. Net zoals een stoel.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens kijken bij de Thuiszorgwinkel.(google)

Daar kun je toilet verhogers lenen (op indicatie)tot een dacht half jaar,daarna betaal je huur.

Maar lijkt me handiger om te kopen,als ze bevallen.

Èèn van 10 cm kost €79,- èèn van 15 cm kost €127,-

Op marktplaats staan ze waarschijnlijk ook wel.

Ook kun je bij emcart (google) spullen lenen/kopen.

Misschien heb je wat aan deze info.

ook de tip van alventali met de hangende wc pot montage die je op hoogte kunt maken lijkt me wat.

Alhoewel je dan eerst alles eruit moet slopen.

succes.

post-2208-1318261705,6192_thumb.jpg

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, die dingen komen dus gewoon het huis niet in hè. Het oog wil ook wat! Dus hebben we gewoon 2 hoge potten gekocht.

 

Hangende potten zijn bij ons niet mogelijk ivm met ontbreken dubbele wand / ruimte om die te maken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alventali
Die zijn er toch wel.
Tenminste bij mij vroeger op de lagere school waren de potten van het gedeelte waar groep 1 en 2 zaten een stuk kleiner dan in de rest van het gebouw.

En ook via google ff zoeken op kindertoiletten en je vind ze.

En er zijn ook verscillende hoogte's potten te verkrijgen.

Zie onderstaand stukje
Bron: Medicinfo.nl


Zitten op de juiste hoogte
Gemakkelijk gaan zitten, gemakkelijk op kunnen staan: de hoogte van de toiletpot is daarvoor belangrijk.
De zithoogte moet ook niet te hoog zijn voor de noodzakelijke ontspanning van de bekkenbodemspieren.
Een hangende toiletpot is heel praktisch bij het schoonhouden van de vloer en kan op elke gewenste hoogte worden gemonteerd.
Er zijn ook allerlei staande WC-potten met een hogere zithoogte: een 3+, 5+, 6+ en een 10+pot. Voor de meeste mensen is een 6+ pot het beste.


Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in.

Maar buiten scholen zie je ze niet en ik denk dat dit meer voor het gemak van de kinderen is dan een andere reden.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...