Ga naar inhoud


Barst in de WC-pot, zoek vervanger die past bij de rest van het sanitair


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mocht ze alsnog interesse hebben.

 

Het zijn 2 Heritage duo blok toilet Dorchester

 

Aan het model te zien. Kon zo snel in het donker niet zien of dat er ook op staat.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Da's ook toevallig!

Ik heb nog 2 witte gebruikte potten staan. Ze zijn van een bekend en duur engels merk (zo uit mijn hoofd). Ze zijn vervangen door hogere modellen.


Dit is even een heel ander onderwerp, maar ik heb ook wel eens gedacht over een hogere pot. Het zou wat comfortabeler kunnen zijn. Ik vond echter diverse waarschuwingen op het internet tegen die dingen. Je raakt dan niet alle afvalstoffen kwijt, met als gevolg meer kans op darmkanker etc. Medisch gezien is zo'n hurk WC het beste omdat je dan de voor mensen natuurlijke houding hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zonder meer comfortabeler. Bovendien heeft mijn vriendin het nodig om makkelijker te kunnen opstaan.

 

Er zijn blijkbaar wel alternatieven maar die zijn natuurlijk weer niet te installeren in het kleinste kamertje in huis en waarschijnlijk ook onbetaalbaar.

 

Ik heb dat gezondheidsrisico even nagezocht maar ik zie dat er nergens ooit serieus onderzoek naar is gedaan dus daar trek ik mij niets van aan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Dit is even een heel ander onderwerp, maar ik heb ook wel eens gedacht over een hogere pot. Het zou wat comfortabeler kunnen zijn. Ik vond echter diverse waarschuwingen op het internet tegen die dingen. Je raakt dan niet alle afvalstoffen kwijt, met als gevolg meer kans op darmkanker etc. Medisch gezien is zo'n hurk WC het beste omdat je dan de voor mensen natuurlijke houding hebt.


Dat lijkt me een behoorlijk broodje aap verhaal.

Ik poep nog staand, en helemaal leeg, als het er echt uit moet. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat lijkt mij ook. Ik kwam een verhaal tegen waarbij deze problemen genoemd werden in relatie met oude mensen op een verhoogde pot. Maar die hebben vaak al heel veel andere problemen.

 

Volgens mij kakken we al sinds de middeleeuwen zittend dus het zal allemaal wel meevallen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Volgens mij kakken we al sinds de middeleeuwen zittend dus het zal allemaal wel meevallen.


Niet echt. Ik las laatst nog een leuke beschrijving van de arme buurten in Nederlandse steden zo medio 19e eeuw. Dacht je dat ze toen een WC hadden? Die zaten buiten op straat te kakken. Bij de Olympische spelen in China hebben ze op het allerlaatste moment nog Europese WC's moeten plaatsen, ook daar alleen maar hurk WC's.

Of het een broodje aap verhaal is weet ik niet. Ik kan mij wel voorstellen dat er een kern van waarheid in zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen die zegt dat die hurk WC´s zo geweldig zijn die verklaar ik voor volkomen geschift.

Ik ken ze uit Rusland, Ukraine, de Arabische wereld. Ik vind ze verschrikkelijk...zeker als je ouder wordt en niet meer zo flexibel in de spieren bent.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Niet echt. Ik las laatst nog een leuke beschrijving van de arme buurten in Nederlandse steden zo medio 19e eeuw. Dacht je dat ze toen een WC hadden? Die zaten buiten op straat te kakken. Bij de Olympische spelen in China hebben ze op het allerlaatste moment nog Europese WC's moeten plaatsen, ook daar alleen maar hurk WC's.

Of het een broodje aap verhaal is weet ik niet. Ik kan mij wel voorstellen dat er een kern van waarheid in zit.


Ik denk dat dit meer met geld te maken heeft. Hier in Turkije verdwijnen ze ook meer en meer.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: Psychosammie
Da's ook toevallig!

Ik heb nog 2 witte gebruikte potten staan. Ze zijn van een bekend en duur engels merk (zo uit mijn hoofd). Ze zijn vervangen door hogere modellen.


Dit is even een heel ander onderwerp, maar ik heb ook wel eens gedacht over een hogere pot. Het zou wat comfortabeler kunnen zijn. Ik vond echter diverse waarschuwingen op het internet tegen die dingen. Je raakt dan niet alle afvalstoffen kwijt, met als gevolg meer kans op darmkanker etc. Medisch gezien is zo'n hurk WC het beste omdat je dan de voor mensen natuurlijke houding hebt.


Dat zou inhouden dat in alle ziekenhuizen, verzorgingshuizen
enz. alle potten ergens van gerukt moeten worden, laat je niets
wijsmaken.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch zit er een kern van waarheid in.

Niet dat er hurk toiletten gebruikt moeten worden, want dat wordt hier nu weer wild overdreven, en daar ging het onderwerp ook niet over.

 

Bij een normale toiletpot, met een hoogte van 40 cm, en de doorsnee lengte van een persoon, zullen je darmen beter geleegd worden.

Dit omdat je met je bekken meer druk uitoefend op je darmen.

 

Bij een verhoogde toilet pot heb je dat minder.

Maar een verhoogde toiletpot wordt wel vaak gebruikt voor mensen die moeilijkheden hebben met het opstaan, vanuit een lage zittende houding.

Zoals ouderen, en mensen met een medisch probleem aan rug of heupen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We praten hier gewoon over een senioren pot!!

Een normale pot is ong.39,5 cm.hoog.

Een senioren pot zit op de 46 cm.

En deze is alleen gemaakt om het gaan zitten en opstaan makkelijker te maken.

Dit omdat, als je ouder wordt, de botten en spieren niet meer zo makkelijk en soepel werken.

Die drama verhalen over ziektes die je kan ophalen omdat je niet in de juiste hoek schijt?

Daar schijt ik op!!!!

En voor andere oplossingen voor steun om op te staan als de ruimte te klein is,denk eens aan een optrek ketting aan het plafond.

Zo iets als boven een ziekenhuisbed (papegaai) hangt.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...