Ga naar inhoud


[WIN98SE] opzoek naar een webbrowser die bij de tijd is.


MBa

Aanbevolen berichten

Op een Compaq Armada E500 die hier naast mij staat draait Windows 98SE dusdanig goed dat ik eigenlijk ook gewoon met het ding wil kunnen internetten (als ik het goed bekijk kan ik met mijn huidige PC (voor wat ik er mee doe) op moderne spelletjes na er niks meer of minder mee).

 

Nu staat er IE6 op (IE7 wordt niet ondersteunt helaas) maar die heeft dusdanige beperkingen (zoals bij iedereen wel bekend) dat dat niet lekker werkt met het huidige web. Nu ben ik opzoek naar een andere browser die "bij de tijd is" en Windows 98SE nog ondersteunt.

 

Mozilla FireFox en Chome vallen (helaas) af. Weet iemand nog een browser die wél werkt? Het hoeft niet de laatste versie te zijn als het maar nieuwer is als IE6 en betere web ondersteuning heeft.

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf heb ik eens K-Meleon onder windows XP getest en is een webbrowser die onder open source is ontwikkeld en nog wordt ontwikkeld.

Ondersteunt volgens mij ook Windows 98 volgens onderstaande FAQ op hun website.

Je kunt het allicht eens testen

website: kmeleon.sourceforge.net/

 

What are the system requirements?

 

While a Pentium level processor is recommended, K-Meleon can run on 486 systems that meet the minimum RAM requirements. Please consult the release notes for particular versions of K-Meleon.

 

Users of Windows 2000 may experience problems due to the absence of msvcp60.dll. Install the Windows 2000 Support Tools from your setup CD or consult the Windows Update website.

 

Users of Windows 95, Windows 98 and Windows NT 4.0 may have to install Vcredist.exe to get the latest run-time components for Visual C++ applications.

 

Users of Windows 95 may also have to install shlwapi.dll (part of Internet Explorer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firewall heeft totaal geen zin want LAN -> WAN verkeer staat altijd wagenwijd open.

 

Je trekt idd zo een exploit naarbinnen en die gaat vervolgens jouw machine lid maken van een botnet en vervolgens maar spammen.

 

Zie liever dat je die ouwe meuk wegflikkert want je veroorzaakt er alleen maar overlast mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stepdriver
Ligt eraan hoe je je pc gebruikt, heb hier met winxp geen enkele virusscanner en draai al zeker 3 jaar virusvrij...


Dan zullen we er maar niet 1 installeren... Als je geen virusscanner hebt weet je gewoon weg nooit zeker of je niet geïnfecteerd bent.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Toch even off topic: als je nauwgezet je systeem in de gaten houdt en weet wat je systeem wel of niet hoort te doen zul je echt geen scanner nodig hebben. De meeste mensen denken dat ze met een virusscanner beschermd zijn tegen het ergste kwaad maar zelfs de beste virusscanner laat dingen door die niet in je systeem thuishoren. Klik niet klakkeloos op ja als er een melding verschijnt, hou de boel schoon en zorg dat je nutteloze installaties goed en zorgvuldig verwijderd. Soms de boel een keer opnieuw installeren als het dan een keer fout dreigt te gaan scheelt ook een heel eind... Even een tip voor de mensen die dit wat vaker doen en urenlang drivers en progs aan het installeren zijn: pak een extra harde schijf, zet er een werkend volledig systeem op en installeer een programma als Norton Ghost. Kopieer het hele handeltje naar een andere harde schijf en gebruik deze als hoofdsysteem. Mocht het zo zijn dat je in de problemen komt hoef je alleen maar de schijf te kopieeren en je kunt weer aan de slag...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Stepdriver
Toch even off topic: als je nauwgezet je systeem in de gaten houdt en weet wat je systeem wel of niet hoort te doen zul je echt geen scanner nodig hebben.


Behalve dan voor Trojans, Spyware, Keyloggers en Wormen. Voor virussen die dingen ontregelen heb je gelijk.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh

Behalve dan voor Trojans, Spyware, Keyloggers en Wormen. Voor virussen die dingen ontregelen heb je gelijk.


Die krijg je pas binnen als je op duistere sites gaat surfen zoals zoeken naar illegale software en zo van die dingen.
Als je normaal surf gedrag hebt en je "gewone" sites bezoekt hoef je daar niet voor te vrezen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Als je normaal surf gedrag hebt en je "gewone" sites bezoekt hoef je daar niet voor te vrezen

Je zult er nog versteld van staan hoeveel "gewone" sites (vaak buiten hun eigen weten om)
stijf staan van de malware/adware/spyware/virussen/scriptaanvallen/cross-site-scripting/enz/enz.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...