Ga naar inhoud


Alleen een kaart.


Gast Krotsjef

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik woon in zwitserland en heb hier een schotel en ontvanger. Heb dus alleen een kaart nodig en mijn vraag is welke kaart ik moet kopen? Is deze afhankelijk van de ontvanger en/of schotel en lokatie?

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Krotsjef
Hallo,

ik woon in zwitserland en heb hier een schotel en ontvanger. Heb dus alleen een kaart nodig en mijn vraag is welke kaart ik moet kopen? Is deze afhankelijk van de ontvanger en/of schotel en lokatie?

Groeten.


welke kaart wil je nu ? van Canal Digitaal of voor de Zwitserse zender ??

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

 

Wavefrontier T90 is te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil Nederlandse TV met eredivisie live, film1, etc ontvangen.

Heb nu gewoon zwitserse kaart.

 

Op welke sateliet de schotel gericht staat weet ik niet (daar kan ik verder ook weinig aan doen. Is van de huisbaas :P), maar in de zenderlijst komen de regionale zenders van nederland wel in voor. (tv oost, tv gelderland, etc) Neem aan dat dat wel in orde is.

 

De ontvanger is ook geen probleem.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nou even vermeld welke ontvanger je precies hebt, dan kunnen we je zeggen of je ontvanger geschikt is en wat je nodig hebt.

 

Je hebt een gewone Canal-Digitaal-chipkaart nodig. Het is een Seca3-kaart die ontvanger- en schotelneutraal is. Bij een CI-ontvanger heb je ook een geschikte CI-module nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de regionalen en de Zwitserse tv-zenders ontvangt, dan heb je een schotel geschikt voor Astra 3 en voor de Hotbird.

Maar voor de Nederlandse zenders heb je een schotel voor Astra 1 nodig, tenzij je ontvanger geschikt is voor HD.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Krotsjef
Het is een ontvanger van het merk Tom.

2 CI Via acces Digital reciever.

Genoeg info?


Ik kan niet direct specificaties vinden, lijkt me niet een bekend merk. Viaccess is een codeernorm, ik vermoed daarom dat de ontvanger een kaartlezer heeft die Viaccess aankan. Aan die kaartlezer heb je dus niets, de Nederlandse zenders gebruiken namelijk Seca3-codering.

De 2 CI suggereert dat je ook twee CI-sleuven hebt. Klopt dat? Zo ja is dat de oplossing, dan kun je de Canal Digitaal CI-module gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft inderdaad twee sleuven.

 

Heel erg bedankt voor jullie informatie!!

 

En zo´n Canal Digitaal CI-module, wat moet dat kosten? En ook eerst in Nederland activeren met adres en bankrek. nummer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS verkoopt een kaart en CI-module in één zelf voor 129 euro. Je prijs kan variëren afhankelijk van waar je koopt en veel webwinkels hebben geen moeite een kaart naar het buitenland te verzenden.

 

Als je via internet activeert kan dat in beginsel vanuit het buitenland. Neem de overweging in Nederland te activeren, want je kunt Canal Digitaal niet vanuit het buitenland bellen als het niet werkt. Je adres en bankrekening moeten natuurlijk altijd Nederlands zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor voetbal moet je sowiezo een hd ontvanger hebben, en het zal niet lang meer duren dat ook film1 stopt op de 19,2 dus zal zeker voor een hd ontvanger gaan dan kan je weer lange tijd vooruit.

Maar heb je wel een nl adres waar je dat via kunt bestellen bv je ouders of vrienden anders wordt het nog moeilijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...