Ga naar inhoud


[Sat4all] Reviews @ sat4all.com - discussie topic


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Die (voorbeeld) review maken we ook, maar dat heeft wat tijd nodig. Dat wordt gewoon onze eerste review.

 

Aangezien we voorlopig maar 1 review per maand gaan doen, zitten we natuurlijk al vrij snel vol. Ik hoop dus dat er snel een paar interessante (nieuwe) producten worden aangeboden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik vind dit een goed idee. Maar ik vrees toch dat er niet veel fabrikanten edm op zullen ingaan. Zeker in het begin niet. Ik hoop dat het tegendeel waar zal zijn.

 

Maar stel je voor dat een fabrikant een toestel opstuurt en een negatieve review krijgt. Hoe groot is de kans dat ze dan nog ooit een ander toestel opsturen ? Niet groot denk ik. De review mag dan nog objectief geweest zijn (voor zover zoiets de facto mogelijk is). En als je - om dit de voorkomen - de reviews te gunstig maakt (en dus minder objectief) dan hebben die geen nut meer.

 

Hopelijk zie ik dit te zwart in en loopt het toch goed.

 

Groeten en veel succes met het initiatief.

 

Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb Super
Triax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)
Wavefrontier 90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zoals je eerder kon lezen willen we dat probleem grotendeels opheffen door de aanbieder de kans te geven elders (niet in de review zelf dus) een gratis advertentie te plaatsen.

 

Echt slechte reviews zullen er niet komen denk ik. Als fabrikant, distributeur of (web)shop ga je toch pas iets aanbieden als je er ook echt achter kunt staan. Je hebt dat dus grotendeels zelf in de hand door iets aan te bieden dat goed is, of een hele goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

 

Daar kijken we natuurlijk ook naar. Een reciever met een straatprijs van 100 euro kan natuurlijk in zijn eigen prijsklasse een knaller zijn, terwijl die receiver zich waarschijnlijk helemaal niet kan meten met een exemplaar van 1000 euro. Dat wil niet zeggen dat het product dan niet goed is.

 

Wij zullen een product pas afbranden als het echt heel erg slecht is en we geven een aanbieder altijd de kans voor publicatie nog zaken te verbeteren of toelichten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee dat doet het niet want we houden die spullen niet zelf.

 

We gaan die spullen gebruiken om de mensen die ons belangeloos steunen met videoproductie, controle en bijvoorbeeld logistiek op basis van loting te belonen. De rest wordt hier op sat4all gratis onder de leden verloot.

 

Een magazine heeft advertentieinkomsten. Wij hebben geen inkomsten. Het geld zal ergens vandaan moeten komen want de apparaatuur zelf kopen en de hele productie uit eigen zak betalen kan natuurlijk niet.

 

Juist met deze methode willen we de objetiviteit waarborgen. Als je advertenties gaat verkopen om de reviews te bekostigen, is de hele objectiviteit weg.

 

We willen er echt voor zorgen dat onze reviews zo objectief mogelijk zijn. 100% objectiviteit is onmogelijk, maar die +/- 2% kleur wordt dan slechts veroorzaakt door de persoonlijke voorkeur van een van de testers en niet door commercie.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Is het niet gebruikelijker om de geteste spullen na de test retour te sturen?


Denk je dat dat echt gebeurt ? Ik vermoed dat de meeste "testers" die toestellen mogen houden.

Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb Super
Triax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)
Wavefrontier 90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat denk je dan toch echt verkeerd, want dat gaat niet gebeuren en als dat incidenteel al voor zal komen, wordt dat in ieder geval niet het product dat die persoon heeft getest, dus kan het de objectiviteit ook niet aantasten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid ik bedoelde testers in tijdschriften edm die reviews "schrijven"/overnemen. Niet onze eventuele testers. Daar ben je duidelijk over geweest hoe het zal gaan.

 

Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb Super
Triax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)
Wavefrontier 90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FuManchu
Origineel bericht van: Satdorus
Is het niet gebruikelijker om de geteste spullen na de test retour te sturen?


Denk je dat dat echt gebeurt ? Ik vermoed dat de meeste "testers" die toestellen mogen houden.


Bij duurdere spullen is er normaal sprake van het rouleren van apparatuur bij personen die een aanvraag voor het reviewen van die apparatuur indienen. Uiteraard kan een fabrikant of importeur zelf aangeven dat zij het apparaat niet retour hoeven, maar in de huidige opzet heeft het er meer van weg dat een apparaat gereviewd wordt in ruil voor goederen en advertentie ruimte waarmee de onafhankelijkheid en objectiviteit volgens mij de deur uit is. Wat is immers het verschil tussen het accepteren van een reclame betaling voor een review of het accepteren/geven van goederen/diensten met gelijkwaardige waarde van het gereviewde product?

Geef bij de leveranciers van apparatuur aan dat zij er zelf voor moeten zorgen dat ze hun gereviewde apparatuur weer op (laten) halen zodat je daar geen kosten aan hebt. En verloot de spullen onder je lezers als de leverancier expliciet aangeeft de apparaten niet terug te willen. Dan voorkom je dat je de schijn tegen krijgt als het gaat om onafhankelijkheid en objectiviteit. De testers zijn in de huidige opzet immers meer geneigd om leveranciers van dure en interessante apparatuur te vriend te houden en daarom mogelijk bereid om wat nadelen door de vingers te zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Eeeooooww wink

 

Ja inderdaad. Dat denk ik ook.

 

Maar goed, ik heb zelf een gruwelijke hekel aan van die domme testberichten.

 

Ik kreeg zojuist een PM van iemand die schreef dat hij al meteen afhaakt als een testbericht begint met:

 

'Vorige week kwam eindelijk de DHL berzorger met een grote bruine doos met geel plakband waarin de nieuwe XXXXXXXXX zorgvuldig verpakt was'

 

...maar men vervolgens helemaal aan inhoudelijk belangrijke zaken voorbij gaat.

 

Dat gaan wij dus niet doen. Begrijpelijke, duidelijk geschreven, inhoudelijk waardevolle en vooral objectieve reviews is wat wij willen gaan bieden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Neptunus
Wat is het platform voor de reviews? Is dat het sat4all forum of zijn er meer media?


Publicatie vind plaats op sat4all in het nieuw in te richten review @ sat4all forum, maar de bestanden (PDF en HD video) mogen vrijelijk worden verspreid, mits ze inhoudelijk niet worden gewijzigd of aangepast.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: ArChie
Bij duurdere spullen is er normaal sprake van het rouleren van apparatuur bij personen die een aanvraag voor het reviewen van die apparatuur indienen. Uiteraard kan een fabrikant of importeur zelf aangeven dat zij het apparaat niet retour hoeven, maar in de huidige opzet heeft het er meer van weg dat een apparaat gereviewd wordt in ruil voor goederen en advertentie ruimte waarmee de onafhankelijkheid en objectiviteit volgens mij de deur uit is. Wat is immers het verschil tussen het accepteren van een reclame betaling voor een review of het accepteren/geven van goederen/diensten met gelijkwaardige waarde van het gereviewde product?

Geef bij de leveranciers van apparatuur aan dat zij er zelf voor moeten zorgen dat ze hun gereviewde apparatuur weer op (laten) halen zodat je daar geen kosten aan hebt. En verloot de spullen onder je lezers als de leverancier expliciet aangeeft de apparaten niet terug te willen. Dan voorkom je dat je de schijn tegen krijgt als het gaat om onafhankelijkheid en objectiviteit. De testers zijn in de huidige opzet immers meer geneigd om leveranciers van dure en interessante apparatuur te vriend te houden en daarom mogelijk bereid om wat nadelen door de vingers te zien.


Dat kan ik vrij eenvoudig ontkrachten:

Ten eerste hanteren we voor iedereen dezelfde procedure. Wij houden altijd het product. Of het nu waardeloos is of niet, Je krijgt het niet terug.

Wij betalen zelf de kosten om het over een weer te sturen tussen de verschillende testers. Wij dragen zelf de kosten voor productie van de review.

We vragen geen geld voor advertenties. Iedereen die iets aanbied krijgt evenveel advertentieruimte buiten de review om (in verhouding tot de adviesprijs van het aangeboden product)

0 tot 99 euro : XX
100 tot 249 euro: XXX
250 tot 499 euro: XXXX
500 tot 999 euro: XXXXX

De producten worden vervolgens weggegeven aan onze leden en aan mensen die ons belangeloos helpen met bijvoorbeeld vormgeving, controle, videoproductie. Niet verkocht, niet verhandeld. Weg gegeven.

Er is dus geen enkel winstoogmerk, De mensen die meewerken weten van te voren nooit of ze iets krijgen en wat ze dan eventueel krijgen en dus is er ook geen aantasting van de objectiviteit.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je iets wil testen voor het algemeen belang moet het ook belangeloos zijn en kosteloos, nu lijk het wel of het eigen belang is als je artikelen wil houden voor je zelf of mensen die jou nabij staan ik denk niet dat je leden van het forum vraag om te testen of dat je de producten weg geef aan leden van het forum.

 

 

Het zou wat zijn als een klant tegen mij zegt ik wil dat product van u voor niets en dan maak ik wat reclame voor u, ik denk dat ik hem uit de winkel zet.

 

Bliksem100

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat is wel waar wat je zegt. Maar toch zou ik het wel erg leuk vinden als dit doorgang heeft. Waarom kan engagdet het bijvoorbeeld wel kunnen. Is een tijdschrift objectief???? Ik vindt vaak de reviews gemaakt door vrijwilligers vaak interessanter.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...