Ga naar inhoud


[Sat4all] Reviews @ sat4all.com - discussie topic


Michel

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Bigfoot
Ik vind het op zich wel een interessant idee en getuigt ook van goed ondernemerschap door het gewoon te proberen.

Wel ben ik sceptisch of fabrikanten hier aan willen meewerken, maar wie weet, zou wel leuk zijn.


Schaap, dam........

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tja ik denk ook dat fabrikanten/leveranciers niet zitten te springen om iedere site/tijdschrijft met een eigen testpanel ook een eigen object te sturen en deze te laten behouden. Vaak gaat het van 1 testpanel naar het andere.

 

Het feit dat je er iets voor terug geeft (reclame) kan men ook verkeerd oppakken en zeggen dat is juist niet onafhankelijk.

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Tja ik denk ook dat fabrikanten/leveranciers niet zitten te springen om iedere site/tijdschrijft met een eigen testpanel ook een eigen object te sturen en deze te laten behouden. Vaak gaat het van 1 testpanel naar het andere.

Het feit dat je er iets voor terug geeft (reclame) kan men ook verkeerd oppakken en zeggen dat is juist niet onafhankelijk.


Als het een product is waar ze zelf overtuigd van zijn zal de bereidwilligheid er denk ik wel zijn. Reclame bij een positief beoordeeld product is mooi meegenomen. Is er echter een product wat helemaal de grond in word geboord dan slaat de reclame eigenlijk nergens op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fabrikanten weten als ze hun werk goed doen echt wel wat ze laten testen, het gaat hier niet om testen zoals bij Radar waar ze verschillende merken testen zoals afgelopen maandag supermarktbrood.

 

Dan is de kans dat jouw product wordt neergesabeld groot.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Origineel bericht van: Codx
Tja ik denk ook dat fabrikanten/leveranciers niet zitten te springen om iedere site/tijdschrijft met een eigen testpanel ook een eigen object te sturen en deze te laten behouden. Vaak gaat het van 1 testpanel naar het andere.

Het feit dat je er iets voor terug geeft (reclame) kan men ook verkeerd oppakken en zeggen dat is juist niet onafhankelijk.


Als het een product is waar ze zelf overtuigd van zijn zal de bereidwilligheid er denk ik wel zijn. Reclame bij een positief beoordeeld product is mooi meegenomen. Is er echter een product wat helemaal de grond in word geboord dan slaat de reclame eigenlijk nergens op.

Ik krijg het idee dat je niet hebt gelezen wat er staat... Waarom zou een leverancier spullen naar sat4all sturen als ze hun spul ook 1 maal kunnen laten rondgaan bij 5 anderen. Dat heeft niks met geloven in je produkt te maken. Alleen sat4all wil het ding houden en stelt daarmee extra eisen. En reclame is leuk maar zoals je zegt kan ook fout uitpakken. En een goed getest product is op zich zelf al reclame.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Ik krijg het idee dat je niet hebt gelezen wat er staat... Waarom zou een leverancier spullen naar sat4all sturen als ze hun spul ook 1 maal kunnen laten rondgaan bij 5 anderen. Dat heeft niks met geloven in je produkt te maken. Alleen sat4all wil het ding houden en stelt daarmee extra eisen. En reclame is leuk maar zoals je zegt kan ook fout uitpakken. En een goed getest product is op zich zelf al reclame.


Jij gaat uit van een bedrijf met een jaaromzet van onder de 5.000 euro. Elk bedrijf daarboven zou het een worst wezen wat er met het test product gebeurt. Zij willen niet eens hetzelfde product naar verschillende testers sturen omdat dan het risico bestaat dat hij slijtage etc gaat vertonen.

Denk je echt dat b.v. een producent van receivers zich druk maakt om b.v. een receiver van 500 euro? Die kost hun 200 euro misschien dat is erg weinig voor goede reclame.

Als je dan een klein bedrijfje neemt praat je al snel over een omzet van 100.000 euro per jaar. En die maken zich druk om die 200?

Het begint hier meer op Michel bashen te lijken dan dat er serieus over het voorstel wordt gediscusseerd.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Precies. Dat is dus ook wat ik denk.

 

De meeste tijdschriften schuiven toch wel erg vaak reviews extra naar voren, maken ze extra aantrekkelijk of maken het bij de eindcontrole of het herschrijven van de aangeboden teksten allemaal net (iets) positiever of aantrekkelijker dan de tester had geschreven of bedoeld.

 

Daar staat dan vaak tegenover dat er een grote full-color advertentie of meerdere advertenties over een langere periode worden afgenomen. Daar wordt in ieder geval wel sterk op aangedrongen anders kan je bij je volgende review bijvoorbeeld 6+ maanden wachten voordat die gepubliceerd wordt of krijg je op ander gebied geen voorkeursbehandeling meer. Ik spreek hier uit ruime eigen ervaring. Wij adverteerden namelijk nooit in tijdschriften en kregen om die reden ook vrijwel nooit iets voor elkaar.

 

Vaak zie je die advertenties dan ook pal naast de review verschijnen.

 

Wat denk je dat zo'n advertentie kost?

 

Toen ik vroeger (2002) begon met de distributie van Dream Multimedia gaf ik on overleg met de fabrikant 10 stuks DM7000 weg aan websites, (online)magazines en zeer actieve forum gebruikers.

 

Waarom, omdat die receivers ons (distributeur en fabrikant) puur aan materiaal nog geen 150 euro per stuk hebben gekost en omdat één enkele kleine advertentie in een tijdschrift al minimaal 1600 euro koste.

 

Nu hadden we samen voor slechts 1500 euro een enorme hoeveelheid langdurige exposure. Niet alles altijd 100% positief, maar overal schreef men veelvuldig de naam Dreambox in de forums, blogs en nieuwsgroepen en dat is de beste reclame die je kunt hebben.

 

Wat denk je dat dit doet met de verkoop aantallen?

 

Een enkele receiver kost een fabrikant niets. Daar staat wel tegenover dat je (video)review met daarin je naam-link-logo maandenlang overal te lezen en zien is én je daarnaast kortstondig nog een stukje gratis reclame krijgt op een andere locatie.

 

Dat is een heel erg klein bedrag voor zeer veel exposure.

 

We zullen het wel zien. Als er echt niemand aan mee wil werken, bloed het vanzelf dood en hebben we allemaal pech.

 

Wij doen het voor de hobby. Als we alles zouden moeten terug sturen en alle kosten die bij het maken van zo'n review komen kijken uit eigen zal zouden moeten betalen, is dat volstrekt onhaalbaar.

 

We zouden ook het hele forum helemaal vol kunnen plakken met reclame. Op een ander Nederlands forum zie je 11 banners op één enkele pagina. Als jullie dat graag willen, kunnen wij die reviews met gemak uit eigen zak betalen. Nu moet er nog steeds geld bij.

 

Wij gaan deze reviews op volgorde van binnenkomst publiceren en gaan proberen daar zo transparant mogelijk over te communiceren. Wie het eerst komt, zal het eerst zal merken dat je op deze wijze een forum nog interessanter maakt, terwijl je zelf een enorme berg 'gratis' exposure krijgt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, en sat4all is nu eenmaal het beste satellietforum in Nederland en heeft daarmee de meeste invloed. Als leverancier wil je juist daar graag een prima review van hebben. Koudwatervrees, dat snap ik, eerst zien en dan pas geloven.

Maar zodra er een paar schapen over de dam zijn...

 

Zijn er wel voldoende leden voor al die apparaten? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Precies, en sat4all is nu eenmaal het beste satellietforum in Nederland en heeft daarmee de meeste invloed. Als leverancier wil je juist daar graag een prima review van hebben. Koudwatervrees, dat snap ik, eerst zien en dan pas geloven.
Maar zodra er een paar schapen over de dam zijn...

Zijn er wel voldoende leden voor al die apparaten? :D


schrijf er maar gerust bij ook in belgië het meest bekeken satforum

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het geen idee dat je van leden ontvangers kan testen of andere produckten.

 

zelf kijk ik vaak naar testen op thisweekinlinux ff google ook voor software

 

wat zit er in de doos (kabel remote)

hoe snel start hij op

enz.

 

voorbeeld

 

 

 

 

 

Waarom drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn?

 

ik zie ik zie wat jij niet ziet !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een mooi initiatief Michel en hoop ook dat het doorgang zal vinden.

Ik kan mij echter voorstellen dat een commerciele aanbieder van een product, zekerheid wil hebben op een positief gekleurd oordeel van de reviewer. En zich deze zekerheid wellicht kan verschaffen middels duur betaalde reclame in het betreffende magazine of site waarvoor de reviewer schrijft. Misschien beschouwd men de opzet zoals je hem beschrijft te riskant. Zij hebben immers geen invloed op de uitslag van de test. Een fabrikant of importeur kun je misschien met argumenten als "achter zijn product staan en hiervoor goedkope media exposure krijgen" overhalen iets aan te bieden ter beoordeling. Of een webshop of handelaar dezelfde sentimenten even sterk voelt betwijfel ik. Ik ben benieuwd of je veel response uit die hoek gaat krijgen.

 

Succes.

 

Sourcemaster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor bestaande suc6 nummers als de vu+ en ET9000 kan ik me voorstellen dat het animo niet groot is. De vraag is al groter dan het aanbod, wat kan een review dan nog voor verschil maken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...