Ga naar inhoud


[Sat4all] Reviews @ sat4all.com - discussie topic


Michel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Had hem gelezen en denk dat het een top-idee is.

 

onder het motto (zo stel ik het dan)

voor gebruikers : door gebruikers

 

hopelijk krijgen jullie voldoende aanbod vanaf nu.

 

elke zich zelf waarderende en respecterende producent en/of importeur zou indien overtuigd van z'n eigen waar, zoiets moeten toejuichen.

 

we blijven kritisch :D

 

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Bedankt. Het idee is natuurlijk alles behalve nieuw, maar ik wilde zoiets eigenlijk al jaren eens goed gaan aanpakken omdat ik me kapot erger aan al die 'reviews' die bij wijze van spreke door de leverancier zelf geschreven worden.

 

Diverse magazines staan vol met reviews waar de leverancier in ruil voor een full-color advertentie van 2750 euro een positief testrapport krijgt.

 

Het doel is minimaal 1 x per maand een 100% onafhankelijke kwalitatief hoogwaardige review te gaan publiceren.

Bij voorkeur ook in HD videoformaat in een soort user-hands-on-view. Een voorbeeld zie je hier:

 

 

Omdat dit helemaal zonder geld en producten niet kan, het idee om de producten die we testen niet te retourneren en als een soort van cash betaling op basis van loting gedeeltelijk aan de mensen die meewerken te schenken en gedeeltelijk aan de leden van deze site.

 

Zo heeft een fabrikant, distributeur of webshop een enorme hoeveelheid (bijna) gratis exposure en kan dit initiatief met gesloten knip gefinancieerd worden zonder objectiviteit te verliezen.

 

Zelfs als een review eens wat minder goed uitvalt heeft de aanbieder van het product toch behoorlijk gratis exposure door een gratis advertentie (of afhankelijk van de waarde van het aangeboden product meerdere gratis advertenties) in een andere review, die net als alle andere reviews gratis (ongewijzigd) verspreid mogen worden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er bestaat inderdaad een klein risico dat het product minder positief of zelfs slecht beoordeeld wordt.

 

Aan de andere kant neem ik toch aan dat je een slecht product niet voor beoordeling in een review gaat aanbieden.

 

Om het dan voor de aanbieder toch interessant te maken, bieden we altijd de mogelijkheid in een andere review gratis een advertentie te plaatsen.

 

In de review staat dus altijd de naam-logo-url vermelding van het bedrijf dat het artikel heeft aangeboden, maar zijn advertentie(s) staan in andere review(s).

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat weet ik niet. Dat weet hij ook niet.

 

Feit is wel dat je er zo in ieder geval altijd voor kunt zorgen dat iedereen de exposure krijgt die hij verdiend.

 

Over dat soort zaken kan je altijd afspraken maken. De advertentie van een concurerend product bijvoorbeeld niet in de review van dat soortgelijke product plaatsen.

 

Je hebt die advertienties iig nodig, want anders werkt hier niemand aan mee.

 

Je zou eventueel ook af kunnen spreken de advertenties op het forum (op de plaats van de huidige banners) te plaatsen en helemaal niet in de reviews. Dat zijn zaken die altijd bespreekbaar zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

We zullen naderhand wel meer mensen nodig hebben om ons te helpen, maar vooralsnog is dat nog niet echt nodig.

 

We hebben 3 vakkundige mensen die willen testen, we hebben iemand die af en toe teksten wil corrigeren en we hebben een video semi-professional.

 

We zoeken eventueel nog (eenmalig) iemand die handig is met videoanimaties in 3dmax of Flash en nog iemand die zo af en toe teksten (grammaticaal) wil corrigeren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik fabrikant / importeur zou zijn dan zou er toch nog wat meer nodig zijn voordat je mij over de streep zou trekken. Ik heb er namelijk geen idee van wat ik "krijg".

 

Stel je voor dat ik je een satellietontvanger stuur. (Ik neem tenminste aan dat je vooral satellietontvangers wil testen, dat schrijf je eigenlijk nergens. Wil je bijvoorbeeld ook kabel-receivers testen? Of TV toestellen? Of schotels, en lnb's?). Dus ik stuur je zo'n ding, laten we meteen een dure doen, kostprijs 500 euro. Vervolgens krijg ik een review. Hoe ziet die er uit? Wat wordt er getest? Hoe wordt er getest? Als het om feiten, technische gegevens enz. gaat, wat is de maatstaf? Ik bedoel, je geeft zo'n ding aan het eind van de test punten op bepaalde onderdelen, bijvoorbeeld "bedieningsgemak" en "Beeldkwaliteit". Neem nu bedieningsgemak, is hij gemakkelijker of moeilijker te bedienen dan bijvoorbeeld een Dreambox? Wordt dat de maatstaf? En wie test het bedieningsgemak, een hobbyist die zelf 14 ontvangers heeft en ze allemaal gemakkelijk vindt, of een beginner die net met de satellietontvangst is begonnen?

 

Wat voor materiaal gebruik je bij je test? HDMI kabels voor een paar euro bij de buurtsuper of die kabel die als beste uit de test is gekomen en ruim 500 euro kost? (Uit die test in PCM is gebleken dat het echt wel verschil maakt wat voor kabel je gebruikt, ondanks de digitale overdracht. Maar met je kabelkeuze kan je dus ook de kwaliteit, en dus ook het testresultaat beïnvloeden).

 

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om zelf een stuk of wat ontvangers aan te schaffen, een paar reviews te vervaardigen, en die reviews als voorbeeld te laten zien aan de fabrikant . importeur uit je doelgroep, zodat hij weet waar hij aan begint, en wat hij kan verwachten.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: TangoBravo
Stel je voor dat ik je een satellietontvanger stuur. (Ik neem tenminste aan dat je vooral satellietontvangers wil testen, dat schrijf je eigenlijk nergens. Wil je bijvoorbeeld ook kabel-receivers testen? Of TV toestellen? Of schotels, en lnb's?).


Alles dat direct raakvlak heeft met dit forum. Dat staat overigens ook in het eerste bericht.

Citaat:
Dus ik stuur je zo'n ding, laten we meteen een dure doen, kostprijs 500 euro. Vervolgens krijg ik een review. Hoe ziet die er uit? Wat wordt er getest? Hoe wordt er getest? Als het om feiten, technische gegevens enz. gaat, wat is de maatstaf? Ik bedoel, je geeft zo'n ding aan het eind van de test punten op bepaalde onderdelen, bijvoorbeeld "bedieningsgemak" en "Beeldkwaliteit". Neem nu bedieningsgemak, is hij gemakkelijker of moeilijker te bedienen dan bijvoorbeeld een Dreambox? Wordt dat de maatstaf? En wie test het bedieningsgemak, een hobbyist die zelf 14 ontvangers heeft en ze allemaal gemakkelijk vindt, of een beginner die net met de satellietontvangst is begonnen?


Een review is altijd voor een deel de persoonlijke bevinding van de tester. Dat voorkom je nooit. Om die reden gaan minimaal twee mensen het product testen en zullen die twee mensen ook familieleden, vrienden, kennissen om een mening vragen. Dus niet alleen de mening van een expert, maar ook die van een leek (normale consument) weegt zwaar mee.

Iemand die al 8 jaar een dreambox heeft, laten we niet een nieuwe topfield testen. Dat gaat niet goed komen.

We gaan zo veel mogelijk praktijk testen. Uiteraard wordt er hier een daar ook gemeten en vergeleken met andere producten, maar er wordt zo veel mogelijk vanuit het oogpunt van de gebruiker naar het product gekeken.

We gaan geen punten uitdelen. Dat zou betekenen dat steeds dezelfde mensen met exact dezelfde appartuur moeten gaan testen. Dat is in de praktijk niet haalbaar. Testers die beweren dat dit wel kan liegen want dat kan je langdurig simpelweg niet waarmaken. wink

We gaan tevens onze leden vragen hun bevindingen met ons te delen en ook de mogelijkheid bieden op een review topic te reageren.

Citaat:
Wat voor materiaal gebruik je bij je test? HDMI kabels voor een paar euro bij de buurtsuper of die kabel die als beste uit de test is gekomen en ruim 500 euro kost? (Uit die test in PCM is gebleken dat het echt wel verschil maakt wat voor kabel je gebruikt, ondanks de digitale overdracht. Maar met je kabelkeuze kan je dus ook de kwaliteit, en dus ook het testresultaat beïnvloeden).


We gaan geen kabels van 500 euro gebruiken. Dat doet de gemiddelde consument ook niet.
We gaan apparatuur van doorsnee kwaliteit gebruiken, net als je bij de gemiddelde consument tegen komt.

Citaat:
Ik denk dat je er niet aan ontkomt om zelf een stuk of wat ontvangers aan te schaffen, een paar reviews te vervaardigen, en die reviews als voorbeeld te laten zien aan de fabrikant . importeur uit je doelgroep, zodat hij weet waar hij aan begint, en wat hij kan verwachten.

T B


Als dat nodig is gaan we dat doen, maar als blijkt dat iedereen in Nederland de kat uit de boom gaat kijken, gaan we over de grens shoppen bij bedrijven die ons dat vertrouwen wel durven geven.

We gaan dit heel erg serieus aanpakken en hopen natuurlijk dat men ons dat vertrouwen ook gaat geven.
Zelf heb ik hiervoor 2 volledige dagen en 2 volledige avonden vrije tijd per maand gereserveerd en wil hier dan ook echt iets van maken.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Vandaar:

Origineel bericht van: Michel
Een review is altijd voor een deel de persoonlijke bevinding van de tester. Dat voorkom je nooit. Om die reden gaan minimaal twee mensen het product testen en zullen die twee mensen ook familieleden, vrienden, kennissen om een mening vragen. Dus niet alleen de mening van een expert, maar ook die van een leek (normale consument) weegt zwaar mee.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is misschien een goed idee om een voorbeeldreview ter beschikking te stellen van de geïnteresseerde aanbieders. Zo weten ze wat ze mogen verwachten (qua vormgeving, rubrieken, etc ....)

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...