Ga naar inhoud


[DM500S] Internet verbinding via Proxy Server mogelijk ?


M_Z

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn werk een DM500s aangesloten voor satellietradio ontvangst. Werkt prima, maar ik zou graag ook Shoutcast en andere internet toepassingen op de DM500s willen doen.

Helaas is het netwerk behoorlijk beveiligd en krijgen we alleen verbinding met het internet door een Proxy server in te geven. Hoe dat op mijn PC moet weet ik wel, maar kan je dit ook op de Dreambox instellen ? In het normale communicatie instellingen menu ben ik zoiets nooit tegengekomen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites


Precies een moeilijke vraag !

 

Moet die Proxyserver eigenlijk wel ingesteld worden, of is dat enkel nodig als je DNS namen nodig hebt om ergens te kunnen binnenkomen ? Een IP adres krijgt ie automatisch via de router, tot zover lukt het wel. Maar er zijn natuurlijk ook heel veel poorten gesloten op ons bedrijfsnetwerk, misschien dat het daarom ook niet lukt.

 

Nog een vraag erbij gekomen.

Kun je de HOSTNAME van de dreambox aanpassen ? Want DREAMBOX zou wel opvallen als ze een scan van het netwerk doen.

 

M_Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

proxy is niet echt nodig

probeer eens een andere dns

 

tip van een duits forum

Citaat:
Nameserver 8.8.8.8 oder 156.154.70.1 oder opendns den ich grad nicht auswendig weiß.

Je nach genutztem Router ist die Namensauflösung so wesentlich effektiver und schneller

 

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M_Z

Nog een vraag erbij gekomen.
Kun je de HOSTNAME van de dreambox aanpassen ? Want DREAMBOX zou wel opvallen als ze een scan van het netwerk doen.

M_Z


PC-jan003 is ook opvallend als alle anderen een ander soort naam hebben
probeer eens zoeken op computers, welke namen het meest voorkomen
of cmd route print
of cmd nbtstat (De NetBIOS-naamtabel weergeven met de commandprompt opdracht nbtstat)

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De naam komt uit de DNS. Waarschijnlijk hebben jullie een AD (Active Directory) omgeving draaien waar de clients inloggen. Die AD bevat dus ook de client naam. Om die naam aan te passen dien je dus toegang te hebben tot de AD server.

Als je niet wilt hebben dat hij in het lijstje met clients tevoorschijn komt, dan moet je de Samba file sharing services stoppen. Dan "weet" de AD server niet dat de machine in het netwerk aanwezig is...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...