Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Onvoldoende ruimte op harddisk


aartw

Aanbevolen berichten

Ik heb een 500 Gb HD aangesloten op de HD8000

en in het menu van de ontvanger staat: 99% vrij ruimte.

 

Echter als ik via het netwerk op de HD ga is er geen ruimte.

 

Ik wil mijn fotoos en muziek op die HD zetten maar dat lukt dus niet.

 

Moet je trouwens een aparte map maken om fotooser & muziek op te zetten?

 

Aart

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag Aart,

 

Welkom op het forum.

Vooruitlopend op mijn antwoord op de inhoudelijke tekst vooraf even het volgende.

Ik hoop niet dat je de illusie hebt een SAT receiver annex Media Player te hebben gekocht want daar zal ik je snel uit de droom helpen.

Je kunt weliswaar MP3 en JPEG uploaden en weergeven maar dat werkt voor geen meter.

Als je de hieraan gerelateerde berichten in dit forum zou hebben gelezen dan wordt dit herhaaldelijk bevestigd.

Voor het weergeven van live en opgenomen TV beelden is dit een prima ontvanger maar het is geen Media Player.

 

V.w.b. jouw geschetste probleem zal je nog iets meer informatie moeten verstrekken.

 

Is de externe HDD wel in FAT32 geformatteerd?

Hoe benader jij de HDD via het netwerk, ik veronderstel via FTP?

Vermeld eens de stappen die jij uitvoert om de mappen via de PC in te kunnen kijken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen

 

bedankt voor je lange antwoord.

Ik had al gezocht maar niets gevonden, niet de juiste trefwoorden gebruikt denk ik.

 

Ik heb de HD laten formatteren door de RE-8000.

Opnemen/afspelen gaat prima.

Nu ook de laatste firmware erop gezet vanochtend.

 

Ik benader de HD via het netwerk (Total Commander). Daarmee kan ik alle mappen zien (USB1, USB2, NET, HDD). Ik kan alle bestanden van opnames zien en weggooien. Maar ik kan geen bestanden naar de HD kopi"eren. TC geeft aan dat er '0 van 7424K' vrij is. Vreemde zaak aangezien de schijf 500 Gb groot is en 99% leeg (volgens de RE-8000 filemanager).

 

Ik snap dat het geen mediaplayer is maar fotoos moet kunnen volgens de handleiding.

 

Aart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is de vraag helemaal helder.

Weliswaar gebruik ik altijd FileZilla maar ik heb het zo even ook zonder enig probleem met de FTP optie van TC 7.50a getest.

Nu heb ik het op mijn RE-9000 met de interne HDD getest maar dat zou niets mogen uitmaken.

 

Ik heb in TC de FTP optie aangeklikt en een verbinding met de Rebox HDD gemaakt.

Hierna kon ik in STORAGE/HDD gewoon mappen aanmaken zoals b.v. MP3 en Fotos.

Het kopiëren van MP3`s en foto`s van de PC naar deze mappen op de Rebox en het afspelen levert bij mij geen enkel probleem op.

 

Kun je wel mappen aanmaken in de Root van HDD?

Zo niet, maak dan eerst een map aan via de optie op de Rebox.

Bestandenlijst - Bestand optie (blauwe toets) - Nieuwe map

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met FTP is nieuw voor mij maar ik geloof dat het aanmaken va nde verbinding wel gelukt is.

Maar ik krijg noig steeds niets geupload

Ik krijg wel verbinding met 192.168.1.73 maar als ik een map wil maken lukt dat niet (MKD permission denied)

Blijkbaar een inlogprobleem?

 

(Ik weet niets van FTP)

 

ps. Met TC kan ik mappen aanmaken en zien

en andersom op de RE-8000 ook. Dus dat werkt heen-en-weer, maar ik kan dus geen fotoos uploaden vanwege no space.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat je de harde schijf van de RE-8000 niet als FAT32 (de suggestie van Jürgen) hebt geformatteerd, maar een ander bestandssysteem. Voor de RE-8000 maakt dat niet uit. Ga je echter vanuit een Windows-omgeving aan de gang, dan is het nog maar de vraag of dat andere bestandssysteem herkend wordt. En je dus dit soort puzzels krijgt.

 

En anders lijkt het een kwestie van rechten, ofschoon ik ook met Total Commander via FTP werk en dit soort problemen niet heb.

 

Weergave van foto's werkt inderdaad niet geweldig en is nog steeds behept met een al heel oude bug: de foto's worden in de breedte uitgerekt naar 16:9 getoond en als je HDMI als verbinding met de TV gebruikt, kun je dat niet corrigeren, want de pillarbox setting werkt hier niet.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de RE-8000 zelf laten formatteren

Is het dan geen FAT-32?

 

Zal m ff loshalen en kijken op een andere PC

 

Dat FTP probleem heeft te maken met rechten maar ik weet niet hoe ik dat moet veranderen (gebruik nu de anonymous optie, weet geen userid/password)

 

Aart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je FTP gebruikt moet jij je als gebruiker root inloggen zonder wachtwoord.

Denk aan de kleine letters want de invoer van de gebruikersnaam is hoofdletter gevoelig.

 

Verder zou ik willen adviseren om de externe HDD nogmaals met FAT32 te formatteren maar dan op de PC.

Omdat niet alle Windows versies schijven >32Gb correct in FAT32 formatteren zou ik je willen aanraden om een hiervoor geschikte tool te gebruiken zoals de gratis te downloaden / gebruiken Fat32Formatter.exe (zoek voor de download maar op Google).

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als Journaled formatted HDD. Ipv FAT32.

 

Ja de 4gb limiet is er met Fat32, maar dan kun je zonder problemen bij je bestanden. Er naar toe en er vanaf.

 

Ik gebruik FlashFXP om naar en van me ReBOX te transferren.

Dit werkt prima.

 

Mijn HDDtje is Fat32 formatted.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet formatteren.

Ik zie de schijf in windows XP niet als drive (geen letter) en kan er dus ook niet opkomen of deze formatteren.

Van het ene probleem in het andere...

 

>>Klinkt als Journaled formatted HDD. Ipv FAT32.

 

Ja dat heb ik een keer zien staan op de RE-8000

 

Aart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nu bijna wel zeker dat jouw externe HDD in Journaled is geformatteerd.

Op zich functioneert dit i.c.m. de Rebox prima alleen kun je de HDD dan niet via Windows bereiken.

 

Wat je nu moet doen is om de externe HDD weer binnen Windows in beeld te krijgen.

Omdat ik geen externe HDD met het formaat Journaled ter beschikking heb kan ik het nu niet testen.

Als je deze externe HDD op jouw PC aansluit dan kun je naar mijn mening de HDD wel via Schijfbeheer zien.

Zo ja, dan kun de HDD daarin opnieuw formatteren.

Misschien dat je eerst de partitie moet verwijderen en weer opnieuw aan moet maken.

 

Mocht dit nu niet lukken dan zou je MacDrive for Windows kunnen downloaden.

Omdat Journaled een MAC formaat is kun je hiermee de externe HDD wel op je PC zien en daarmee formatteren.

Ik hoop echter dat het vorige voorstel al functioneert.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Dag Aart,

Welkom op het forum.
Vooruitlopend op mijn antwoord op de inhoudelijke tekst vooraf even het volgende.
Ik hoop niet dat je de illusie hebt een SAT receiver annex Media Player te hebben gekocht want daar zal ik je snel uit de droom helpen.
Je kunt weliswaar MP3 en JPEG uploaden en weergeven maar dat werkt voor geen meter.
Als je de hieraan gerelateerde berichten in dit forum zou hebben gelezen dan wordt dit herhaaldelijk bevestigd.
Voor het weergeven van live en opgenomen TV beelden is dit een prima ontvanger maar het is geen Media Player.


Je kunt de ontvanger ook voorzien van Enigma 2 mediacenter editie. Alle info staat op het octagon forum. Dan is het wel degelijk een mediaplayer. Helaas gaat dit je garantie kosten, omdat je de bootloader moet aanpassen. Voordeel is wel dat je daarna de firmware van alle Fortis klonen kunt gebruiken en dus ook de octagon firmware die voorloopt op rebox en wel plugins ondersteunt.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is gelukt.

Na het partitioneren en FAT32 formatteren (good old DOS) lukte het nog niet, maar nadat de RE-8000 de HD zelf geformatteerd had lukte het wel.

Niet met Total Commander naar een gedefinieerde netwerkschijf maar wel met FTP naar het IP-adres als root.

 

Nu ga ik eens kijken wat de kwaliteit van de fotoos is....

 

Bedankt voor de antwoorden.

 

Aart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek

Weergave van foto's werkt inderdaad niet geweldig en is nog steeds behept met een al heel oude bug: de foto's worden in de breedte uitgerekt naar 16:9 getoond ...

Zoals Audioniek hier al schreef zal je daar niet veel plezier van ondervinden.
Zelf als ik mijn standaard in 16:9 opgenomen foto`s afspeel ook dan worden deze volledig uit het verband getrokken.

Overigens kun met de Exit toets de weergave in de foto modus stoppen ander zoek jij je het ongans om de Dia voorstelling of de losse fotoweergave te stoppen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...