Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Namen toch weer veranderd.


David1980

Aanbevolen berichten


Nu dat je zegt, dat klopt.

Ik kwam gisteren toen ik wat oude opnamen wilde verwijderen ook weer bestandsnamen tegen die mij niet bekend voorkwamen.

Het probleem doet zich bij mij voor bij opnamen die doordeweeks op een vaste tijdstip worden opgenomen.

De 1e volle week gaat het goed maar daarna gaat het met de bestandsnamen fout.

Als ik de Timer dan verwijder en opnieuw aanmaak gaat het weer één week goed.

Dus ze hebben voorlopig nog wat te sleutelen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gebeurt dit inderdaad ook, na een week is de naam weer anders.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: De 1e volle week gaat het goed maar daarna gaat het met de bestandsnamen fout.

 

Dat lijkt me erg logisch. Als je uitgaand van de EPG (die 7 dagen vooruit kan kijken) een serie-opname programmeert gaat dat dus één week goed. Verandert de EPG of, wat minstens zo vaak voorkomt, klopt hij niet, dan gaat het na een week dus weer mis.

 

En wat ik al eerder heb geschreven: echt bomvast en waterdicht krijg je het nooit.

 

Wel lijkt het erop dat Rebox de naamgeving niet erg slim heeft aangepakt. Zoals eerder voorgesteld zou ik de opname in eerste instantie de naam geven uit de EPG of op het moment van starten. Als de opname 20% voltooid is, nogmaals de EPG raadplegen. Dan heb je met 99% zekerheid de correcte programmanaam te pakken. Aan het einde die naam gebruiken om de voltooide opname te hernoemen.

Deze aanpak zal zelfs goed werken met redelijke voorlooptijden.

 

De opname-naamgeving is dus wel verbeterd (het gaat nu meestal een week goed) maar nog steeds niet optimaal.

 

Een echte oplossing zoals vroeger met VPS en PDC hebben bij satelliet voor zover ik weet nog steeds niet. En als dat de EPG zou moeten zijn, ligt het net als vroeger bij PDC aan de omroep: dat ging ook vaker fout dan goed.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
En wat ik al eerder heb geschreven: echt bomvast en waterdicht krijg je het nooit.

Nou wel dus hoor beste Audioniek, want ik gebruikt in me begintijd van me pvr leven, een Inverto 7000
Daar ging het echt nooit fout, dus het kan wel.


(En daar werd ook de epg opgehaald door een vrije tuner, maar dat is weer een ander verhaal)

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: Audioniek
En wat ik al eerder heb geschreven: echt bomvast en waterdicht krijg je het nooit.

Nou wel dus hoor beste Audioniek, want ik gebruikt in me begintijd van me pvr leven, een Inverto 7000
Daar ging het echt nooit fout, dus het kan wel.


(En daar werd ook de epg opgehaald door een vrije tuner, maar dat is weer een ander verhaal)



Hier dezelfde ervaringen heb ook heel lang een inverto 7000 gehad ging altijd goed.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 100% van de tijd een perfect kloppende EPG zou hebben, hebben jullie helemaal gelijk, en zou zelfs een Rebox met de huidige firmware probleemloos werken. Maar de EPG loopt nu eenmaal tussen twee programma's in niet spatsynchroon met het programmaverloop en hem eens correct bijhouden als het programma uitloopt of verandert gebeurt in de praktijk op de Nederlandse zenders eigenlijk nooit.

 

Om maar eens een voorbeeld te geven: probeer via de EPG maar eens de zaterdag-avond detective op Nederland 1 van na middernacht op te nemen. Verschillen van een kwartier tot een half uur zijn daar heel normaal... En foute naamgeving en incomplete opnames dus ook.

 

En een andere suggestie is natuurlijk: Rebox zou eens een babbeltje met Inverto kunnen doen...

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Als je 100% van de tijd een perfect kloppende EPG zou hebben, hebben jullie helemaal gelijk, en zou zelfs een Rebox met de huidige firmware probleemloos werken. Maar de EPG loopt nu eenmaal tussen twee programma's in niet spatsynchroon met het programmaverloop en hem eens correct bijhouden als het programma uitloopt of verandert gebeurt in de praktijk op de Nederlandse zenders eigenlijk nooit.

Om maar eens een voorbeeld te geven: probeer via de EPG maar eens de zaterdag-avond detective op Nederland 1 van na middernacht op te nemen. Verschillen van een kwartier tot een half uur zijn daar heel normaal... En foute naamgeving en incomplete opnames dus ook.

En een andere suggestie is natuurlijk: Rebox zou eens een babbeltje met Inverto kunnen doen...

Groeten,

Audioniek.




Hier heb je natuurlijk volkomen gelijk in ,maar we bedoelen puur de naamsbehoud,die klopte bij de inverto altijd.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rienk
inverto had wel weer andere probleemen die niet werden opgelost dan is toch de rebox beter maar ga nu offtopic



Ik zeg toch niet dat de inverto beter was? zeker niet,dus als het met een inverto wel kan dan moet het met een rebox zeker kunnen.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rienk
inverto had wel weer andere probleemen die niet werden opgelost dan is toch de rebox beter maar ga nu offtopic


Inderdaad, dit gaat off-topic

Maar k wil wel even melden, dat ik geen problemen meer had met me Inverto 7000, behalve dat misschien één keer per maand de HDD niet afsloeg na het decoderen.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Als je 100% van de tijd een perfect kloppende EPG zou hebben,...

Ik heb deze opmerking nog even bij mij de revue laten passeren maar ik kan met de beste wil geen verband zien tussen de EPG en de naamswijziging.
Als ik via de EPG in de Timer een programma vastleg welk week in - week uit, van maandag tot en met vrijdag, op hetzelfde tijdstip wordt uitgezonden dan wordt naar mijn mening de naam van het programma in de Timer vastgelegd, toch?

Ook al zou in de tussentijd het programma of de naam daarvan gaan wijzigen, dan zou toch de oorspronkelijk in de Timer vastgelegde naam in de Timer gehandhaafd moeten blijven of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...