Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Namen toch weer veranderd.


David1980

Aanbevolen berichten

Jouw observatie zou kloppen als de programmanaam inderdaad in de timer-entry zou worden opgeslagen, en dan is het gedrag van de ontvanger m.b.t. de bestandsnamen inderdaad vreemd. Dat is overigens volgens mij een voor de hand liggende oplossing van de puzzel.

 

Ik heb een ander beeld dat lijkt te worden bevestigd door de praktijk. Een timer-entry bevat naar mijn inzicht alleen de zender, de starttijd (exclusief voorloop), de eindtijd (exclusief naloop) en een vlag voor eenmalig, dagelijks of wekelijks. Bij het programmeren vanuit de EPG laat de ontvanger de voorloop als +3 (bij 3 minuten) in het geel zien om aan te geven dat de startijd dus vervroegd is.

 

Is de gewenste starttijd (inclusief voorloop) aangebroken dan start de opname. De bestandsnaam wordt volgens mij in de vorige versies bepaald door op dat moment de EPG te raadplegen of minimaal de now/next info. Dat bleek vroeger aardig te kloppen want bij een behoorlijke voorloop hadden mijn opnamen nagenoeg altijd de naam van het programma ervoor en soms zelfs van twee programma's terug (iets dat optreedt als het vorige programma bijvoorbeeld twee minuten politieke partijen is en dus compleet in de voorloop valt).

 

De fix die in V1.08.75 lijkt te zitten is dat de bestandsnaam nu wordt verkregen door pas op het geprogrammeerde echte starttijdstip (dus exclusief de voorloop) in de EPG of now/next te kijken. Nu gaat het vaker goed, maar bij een niet kloppende EPG of now/next nog steeds niet.

 

Het werkelijke probleem zit dus maar voor een deel in de ontvanger, en wordt naar mijn idee in werkelijkheid veroorzaakt door de slordig bijgehouden EPG in combinatie met de in de software gekozen aanpak. Dat is ook de reden dat ik heb geschreven dat het (op deze manier) nooit echt bomvast en waterdicht is te krijgen, want daarvoor heb je bij de huidige aanpak een EPG nodig die 100% van de tijd klopt en tijdig wordt aangepast bij programmawijzigingen. Binnen de ontvangersoftware kun je wel wat doen om het geheel wat gebruikersvriendelijker te krijgen, bijvoorbeeld mijn suggestie om de definitieve bestandsnaam pas te bepalen als de opname 20% gevorderd is. Maar dat alles blijft gevolgbestrijding met ongewijzigde oorzaak. Ik heb deze suggestie overigens mede gedaan omdat deze oplossing ook vrijwel altijd goed zal werken met vroegtijdig gestarte handmatige opnamen. Nu heb je daar ook vaak te maken met de vorige programmanaam als bestandsnaam.

Een andere aanpak is jouw vermoeden: de EPG-programmanaam zou in de timer-entry moeten zitten en gebruikt kunnen worden voor de bestandsnaam.

 

Ik kan ook niet in de code kijken; ik probeer, afgaande op mijn observaties, te beredeneren waar de geconstateerde problemen vandaan zouden kunnen komen, en probeer vervolgens ook of er binnen de mogelijkheden die de ontvanger heeft een workaround is te bedenken. Voor dit probleem heb ik die nog niet echt gevonden, ofschoon V1.08.75 voor deze puzzel wel een aardige vooruitgang betekent.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wellicht is het handig om deze bevinding ook te melden op het octagon forum. Daar wordt er eerder iets mee gedaan dan via dit forum.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek

De fix die in V1.08.75 lijkt te zitten is dat de bestandsnaam nu wordt verkregen door pas op het geprogrammeerde echte starttijdstip (dus exclusief de voorloop) in de EPG of now/next te kijken. Nu gaat het vaker goed, maar bij een niet kloppende EPG of now/next nog steeds niet.

Op zich een goede beredenering maar toch ben ik het met het bovenstaande niet helemaal mee eens.

Als ik van RTL4 HD zonder voor- / nalooptijd het programma 'As the World turns' via de EPG in de Timer programmeer dan start de receiver elke doordeweekse dag om 17:05 uur op om met de opname te starten en sluit de opname ook precies om 18:00 uur.

Ook staat elke doordeweekse dag in de EPG dat dit programma om 17:05 begint en om 18:00 uur stopt, dus de EPG klopt in dit geval altijd.
Waar ligt dan het probleem met de EPG?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige dat ik daar kan toevoegen is dit. Met de input die je nu geeft lijkt niet de EPG, maar de now/next informatie bepalend. Kijk maar eens mee met de informatiebalk actief (één keer op i drukken, ik heb hem op now/next en niet op now plus voortgang staan) tijdens een programma-wisseling. Je zult dan zien dat dat niet altijd precies synchroon loopt. Soms is de now/next eerder, soms ook later. Op Engelse zenders zie ik in de buurt een programmawisseling zelfs af en toe 'No information' (dus even helemaal geen now/next), of maar één regel, namelijk die van het programma dat eindigt of net geëindigd is.

 

Haalt zoals ik nu vermoed, de ontvanger de bestandsnaam uit de now/next op het geprogrammeerde starttijdstip zonder voorloop, dan is het dus af en toe maar de vraag welke bestandsnaam er gebruikt gaat worden en lijkt me het huidige gedrag in ieder geval verklaard.

 

En heeft, zoals je opmerkt, de EPG er inderdaad niets mee te maken. Die wordt dus kennelijk alleen maar gebruikt om de timer-entry te maken bij het zetten van de timer.

 

Ik kan me de keuze van Rebox/Fortis voor de now/next overigens wel voorstellen: vrijwel alle zenders geven deze info. Een EPG is er afhankelijk van locatie, land, of satelliet lang niet altijd. Zo staat een 7-daagse EPG voor Astra 2 hoog op mijn verlanglijstje. Hij schijnt door BskyB wel degelijk te worden uitgezonden, maar op mijn Rebox heb ik hem nog niet tevoorschijn kunnen toveren (dit was een beetje offtopic).

 

Het blijft zonder de broncode natuurlijk gissen.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even iets specifieker.

Zoals al eerder geschreven nemen wij elke doordeweekse dag zonder voor- of nalooptijd via de EPG gezette Timer om 17.05 - 18.00 uur op RTL4 HD het programma As the World turns op.

Tot eergisteren stond deze titel ook in de Afspeellijst.

Gisteren kreeg de opname echter de titel RTL Boulevard.

 

Dit slaat in feite nergens op want na As the World turns komt eerst RTL Nieuws, Editie NL en dan pas om circa 18.30 uur, 30 minuten later, komt RTL Boulevard aan de beurt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een aanvulling.

Ik las vandaag dat door Octagon een Plug-in was vrijgegeven die ervoor zorgt dat de EPG data wordt opgeslagen.

 

Niet dat we hier op dit moment iets aan hebben maar misschien dat dit deel ook in een van de volgende FW van Rebox wordt meegenomen.

..en wellicht lost dit ook het probleem met de gewijzigde bestandsnaam op.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Pas om circa 18.30 uur, 30 minuten later, komt RTL Boulevard aan de beurt.

 

Gewoon even een brainstorm: misschien kijkt de ontvanger toch in de EPG, maar gebruikt onder bepaalde omstandigheden de verkeerde tijdzone. Als je met GMT in plaats van GMT+1 in de EPG kijkt aan het einde komt er in dit voorbeeld dus inderdaad RTL Boulevard uit.

Er zit iets duidelijk niet goed met de naamgeving van opnamen...

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Nog even een aanvulling.
Ik las vandaag dat door Octagon een Plug-in was vrijgegeven die ervoor zorgt dat de EPG data wordt opgeslagen.

Niet dat we hier op dit moment iets aan hebben maar misschien dat dit deel ook in een van de volgende FW van Rebox wordt meegenomen.
..en wellicht lost dit ook het probleem met de gewijzigde bestandsnaam op.


Ik vrees dat je als Rebox eigenaar met bijbehorende FW er nooit iets aan gaat hebben. Je zegt het immers zelf: "Octagon" + "plug in".
Tenzij ze bij Rebox voor de 9000 eindelijk gaan overwegen om plug ins toe te laten natuurlijk.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze bij rebox eens gaan nadenken om de software niet te gaan "opschonen" om richting canaldigitaal een goedgekeurde receiver te krijgen (lukt nooit) dan hoeven ze de software niet te verpesten en zou dit kastje minder problemen hebben dan nu met de z.g. aangepaste software.

 

Wie weet worden ze daar ooit eens wakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...